Не менше одного міліціонера на 50 осіб

Питання діяльності міліції в стінах міської ради прокоментувала людина, яка безпосередньо відповідає за правопорядок під час проведення на території Чернігівщини будь-яких масових заходів.


Та й зустріч ця відбулась у день сесії міської ради 26 вересня. Це підполковник Олександр Малиш - начальник управління громадської безпеки УМВС України в Чернігівській області.

Раніше на запитання від «Чернігівщини» міський голова Чернігова Олександр Соколов відмовився коментувати діяльність міліції в міськраді. А з полковником Володимиром Рапугою (саме він з кінця липня очолює міський відділ) кореспондентові «Чернігівщини» вдалося «перетнутися» у день особистого прийому громадян. Але тоді відволікати його більш ніж на кілька реплік було недоречним.

Отже, розмова з відповідальною особою - Олександром Малишем.

- Хто вирішує: запрошувати чи не запрошувати міліцію на сесію міської ради і а якій кількості, бо іноді правоохоронці майже відсутні, а іноді вони - скрізь?

- Напередодні кожної сесії у нас є інформація, наскільки спокійно вона буде проходити: чи більш-менш спокійно, чи буде багато бажаючих її відвідати, чи є загроза порушення громадського порядку тощо. Міліція приходить до міської ради при наявності певної інформації. Якщо вона відсутня - охорона громадського порядку забезпечується певною кількістю співробітників міліції, якщо така інформація є - кількість співробітників збільшуємо задля уникнення порушень громадського порядку як у сесійній залі, так і в будівлі міської ради та поблизу неї.

- Скільки міліціонерів залучається в разі«спокійної» сесії?

- Виставляємо два-три наряди, а всі інші - у резерві. У разі будь-яких масових заходів у нас створюється резерв, кількість якого визначається окремо для кожного випадку.

- Два-три наряди - це скільки?

- Один наряд - дві людини. На звичайній сесії, скажімо, два наряди знаходяться на вулиці і один в міській раді. Плюс Державна служба охорони, з якою у мерії укладений договір про охорону: кілька чоловік у формі стоять на першому поверсі та кілька у цивільному на другому.

- Коли приходять люстратори, мітингарі й такі інші, як багато співробітників міліції у такому разі присутні біля та в будівлі міськради?

- Знову ж таки, все залежить від наявної у нас інформації, а саме: чи можливі масові або групові порушення громадського порядку чи заворушення. В залежності від серйозності інформації резерв може бути збільшений з 10 до 20 чи ЗО осіб, навіть чоловік 50 можемо сюди залучити. Більше нарядів буде виставлено на вулиці: замість двох, скажімо, п’ять, тобто ще 10 чоловік. Таким чином, якщо буде якесь порушення, то для його припинення ми висуваємо резерв.

- Додаткові люди, яких Ви тимчасово залучаєте до роботи у міській раді, відкликаються, скажімо, з вихідних чи вони працюють у цей день і переводяться на цю ділянку?


- На той час, коли у нас заплановано масовий захід, вони звільняються від своїх службових обов’язків та, згідно наших розпорядчих документів, залучаються на той чи інший захід. З вихідних нікого не відкликають.

- Інформацію, яка до вас надходить, ви отримуєте виключно з міліцейських каналів чи хтось вас, наприклад, мерія чи якась інша організація (особа), офіційно сповіщає?

- Все в сукупності: мерія, цивільні особи, журналісти - будь-хто може надати нам інформацію.

- На Вашій пам’яті яка найбільша кількість міліції була на сесії міської ради?

- Давайте я не буду оприлюднювати наші маленькі секрети.

- Які повноваження має міліція у стінах міської ради?

- Будівля міської ради - це комунальна власність, і, як у будь-якій іншій будівлі комунальної власності, ми повинні попереджувати порушення громадського порядку. Якщо такі порушення відбуваються у сесійній залі, то головуючий виносить на розгляд депутатів питання щодо присутності в сесійній залі міліціонерів. Тільки рішення сесії дає можливість співробітникам міліції заходити до сесійної зали.

- Чи може міліція не впускати людей всередину будівлі міської ради?

- Якщо говорити про сесійну залу, то міліція тільки допомагає у цих питаннях адміністрації міської ради. Впускати чи не впускати людину до сесійної зали вирішує виключно адміністрація міської ради.

- У листопаді-грудні минулого року були випадки, коли особисто Ви на чолі співробітників міліції стояли біля дверей міської ради і не впускали людей всередину.

- Людей не впускали з різних причин, які зараз обговорювати я не можу.

- Чим керується міліція, коли не впускає людей в міську раду: власними міркуваннями чи проханнями керівників міської ради?

- На вході у міську раду стоїть співробітник ДСО, який виконує пропускний режим. Якщо є необхідність, ми посилюємо наряди. Щоб не пускати людей, є різні причини. Скажімо, інформація, що хтось хоче пошкодити комунальну власність тощо. Коли приймається рішення про закриття входу у міську раду, то це відбувається разом із мерією.

- На свій розсуд міліція не може закрити для громадян вхід у міську раду?

- Може. Наприклад, якщо є інформація, що хтось хоче замінувати міську раду. Звісно, тоді людей ми запускати не будемо.

- Ви також керуєте забезпеченням порядку на кожному домашньому матчі футбольного клубу «Десна». На стадіон залучається постійна кількість міліціонерів чи також залежно від таємничої «інформації»?

- Залежно від статусу гри. Скажімо, коли приїздили «Шахтар» та «Дніпро», то вболівальників було набагато більше, ніж звичайно. Також у нас є нормативні документи, згідно яких ми залучаємо особовий склад на охорону громадського порядку з розрахунку на кількість населення. Тих самих вболівальників, скажімо.

- На скількох глядачів передбачається один міліціонер?

- Згідно з наказом, не менш аніж один міліціонер на п’ятдесят вболівальників.

- Більше можете?

- Звичайно, залежно від інформації, скажімо, що планують ті ж самі вболівальники, чи скільки буде вболівальників команди-гостей. Якщо вони будуть, то ми виділяємо певну кількість співробітників для їхньої охорони, щоб не було зіткнень із вболівальниками нашого клубу. Чим більше буде приїжджих вболівальників, тим більше міліціонерів буде їх охороняти. У нас є центр зв’язків з громадськістю і після кожної гри він дає інформацію у ЗМІ, скільки на нашому стадіоні було вболівальників і скільки було залучено співробітників міліції.

- У березні цього року, коли будівлі обласного УМВС загрожували заворушеннями через невдоволення. певних осіб призначенням Олега Демченка начальником УМВС, Ви фотографувалися з людьми, які за пів-години до того кидали димову шашку під ноги генералу. Як так відбулося?

- Розумієте, іноді потрібно йти на певні поступки. Тоді я попросив тих людей розблокувати вхід до будівлі УМВС, на що вони попросили зі мною сфотографуватися. Я пішов їм на поступки - вони зробили поступку мені. Після того, як я з ними сфотографувався, і на відео це добре видно, вони зібрали свої речі і пішли.


Розмовляв Ігор Стах, тижневик «Чернігівщина» №40 (492), 2 жовтня 2014 року

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Олександр Малиш, УМВС України в Чернігівській області, Розмовляв Ігор Стах, тижневик «Чернігівщина»

Добавить в:
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции.
 

Комментарии (1)

Добавить комментарий
Operator 4 Октября 2014 г. (23:39) #[1]
Фантомас. 
Только чуток подкрасить, тон поменять.
 

Ваш комментарий

Имя:
Комментарий:
  Если у вас не получается оставить комментарий,
пожалуйста, обновите ваш браузер до последней версии