Чернігівська компанія «Bikebox» робить електробагі для військових, невидимі для тепловізорів
У Чернігові конструюють, збирають і передають на потреби війська електробайки та електробагі (невеликі чотириколісні машини високої прохідності), які наші бійці використовують для розвідки і логістичних завдань. На додачу конструктори доробляють ще й електровізок, який може заряджати гаджети і перевозити вантажі вагою до 500 кг.
Розробником і виробником електротранспорту є чернігівська компанія “Bikebox”. Її історія бере свій початок із 2018 року, коли на базі Національного університету «Чернігівська політехніка» доцент кафедри автомобільного транспорту і галузевого машинобудування Олександр Литвин (зараз йому 31 рік) разом із колегами та студентами створили електрокарт, що мав усі основні елементи електромобіля.
Модель чернігівських розробників посіла перше місце в класі «електро» на змаганнях із картингу в Полтаві і неабияк надихнула команду на нові проекти. Вони створили свій стартап і з часом розробили перший в Україні карговелосипед (між переднім колесом і кермом він має вантажну платформу, якою можна перевозити вантажі вагою до 150 кг). Згодом розробники знайшли інвестора і запустили повноцінне виробництво електровелосипедів (як спортивних, так і вантажних). }х перевагою є модульність, тобто деталі з однієї моделі можна переставляти на іншу.
На потреби фронту компанія «Bikebox» (на сьогодні в її штаті близько 25 чоловік) вже передала понад 10 спортивних електробайків власного виробництва. Вони легкі (важать усього 60 кг) і майже безшумні. І при цьому здатні розвивати швидкість понад 70 км/год і проїжджати без підзарядки більш ніж 100 кілометрів. Працюють у режимі світломаскування. За потреби на них можуть встановлюватися додаткове освітлення з антибліковим захистом, мотоколеса (для більшої прохідності) і два сидіння (для перевезення одразу двох бійців). Крім того, від байка можна заряджати мобільні телефони та інші гаджети, що вкрай важливо в польових умовах. Вартість одного екземпляра - від 3 до 4 тисяч доларів.
— Спочатку ми безкоштовно віддавали всі байки, які в нас були. Зараз такої можливості не маємо, тому співпрацюємо з різними фондами. Військові роблять замовлення, а фонди нам допомагають їх виготовити, — каже розробник і співзасновник «Bikebox» Олександр Литвин.
Окрім велобайків, для військових потреб компанія передає й електробагі. Для цього вони беруть донора (багі із двигуном внугрішнього згоряння) і переобладнують його на електропривід власної розробки. Один такий уже поїхав на передову. На ньому можна обладнати додаткове місце для стрільця, а також кріплення для нош, щоб евакуйовувати поранених. Загалом електробагі можуть розганятися до 96 км/ год і на одному заряді проїжджають до 100 кілометрів. При цьому такий транспорт є невидимим для тепловізорів.
- До того ж наші багі здатні долати водні перешкоди і будь-який рельєф місцевості. А заряджаються всього за півтори-дві години — додає Олександр.
Нині чернігівці займаються розробкою електровізка, який також може стати в пригоді військовим. Його вантажопідйомність - пів тонни. На додачу візок можна використовувати як потужний павербанк.
— Він їздить будь-яким бездоріжжям, долає при підйомі кут у 16 градусів, повністю захищений від води і не боїться ні морозів, ні бруду. Навіть може десантуватися з гелікоптера, або літака, - пояснює розробник. — Запас ходу - 15 кілометрів. Розвиває швидкість на електротязі до 10 км/год. Наступний етап нашої модернізації — це коли можна поставити і з'єднати два таких візки в автономний безпілотний транспортний засіб.
Загалом у компанії далекосяжні плани на ринку електротранспорту. Влітку «Bikebox» представили свій електробайк на найбільшій європейській виставці велосипедної індустрії Eurobiке-2022 у німецькому Франкфурті. Зараз їхній транспорт проходить процедуру сертифікації в ЄС.
Джерело: газета “Гарт” від 19.01.2023, Олексій ПРИЩЕПА, фото Північна брама
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.