Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Місто і регіон » Чернігівська компа­нія «Bikebox» робить елек­тробагі для військових, невидимі для тепловізорів

Чернігівська компа­нія «Bikebox» робить елек­тробагі для військових, невидимі для тепловізорів

 

У Чернігові конструю­ють, збирають і пере­дають на потреби вій­ська електробайки та електробагі (невеликі чотириколісні маши­ни високої прохіднос­ті), які наші бійці вико­ристовують для роз­відки і логістичних за­вдань. На додачу кон­структори доробля­ють ще й електрові­зок, який може заря­джати гаджети і пере­возити вантажі вагою до 500 кг.



Розробником і виробником електротранспорту є чернігівська компанія “Bikebox”. Її історія бере свій по­чаток із 2018 року, коли на базі Національного університету «Чернігів­ська політехніка» доцент кафедри автомобільного транспорту і галузе­вого машинобудування Олександр Литвин (зараз йому 31 рік) разом із колегами та студентами створи­ли електрокарт, що мав усі осно­вні елементи електромобіля.

Мо­дель чернігівських розробників по­сіла перше місце в класі «електро» на змаганнях із картингу в Полтаві і неабияк надихнула команду на нові проекти. Вони створили свій стар­тап і з часом розробили перший в Україні карговелосипед (між пере­днім колесом і кермом він має вантажну платформу, якою можна пе­ревозити вантажі вагою до 150 кг). Згодом розробники знайшли інвес­тора і запустили повноцінне виробництво електровелосипедів (як спортивних, так і вантажних). }х пе­ревагою є модульність, тобто дета­лі з однієї моделі можна переставляти на іншу.
На потреби фронту компа­нія «Bikebox» (на сьогодні в її шта­ті близько 25 чоловік) вже переда­ла понад 10 спортивних електробайків власного виробництва. Вони лег­кі (важать усього 60 кг) і майже без­шумні. І при цьому здатні розвивати швидкість понад 70 км/год і про­їжджати без підзарядки більш ніж 100 кілометрів. Працюють у режи­мі світломаскування. За потреби на них можуть встановлюватися до­даткове освітлення з антибліковим захистом, мотоколеса (для більшої прохідності) і два сидіння (для пере­везення одразу двох бійців). Крім то­го, від байка можна заряджати мо­більні телефони та інші гаджети, що вкрай важливо в польових умо­вах. Вартість одного екземпляра - від 3 до 4 тисяч доларів.

— Спочатку ми безкоштовно від­давали всі байки, які в нас були. За­раз такої можливості не маємо, то­му співпрацюємо з різними фонда­ми. Військові роблять замовлення, а фонди нам допомагають їх виготови­ти, — каже розробник і співзасновник «Bikebox» Олександр Литвин.

Окрім велобайків, для військових потреб компанія передає й елек­тробагі. Для цього вони беруть до­нора (багі із двигуном внугрішнього згоряння) і переобладнують його на електропривід власної розроб­ки. Один такий уже поїхав на пере­дову. На ньому можна обладнати до­даткове місце для стрільця, а також кріплення для нош, щоб евакуйову­вати поранених. Загалом електро­багі можуть розганятися до 96 км/ год і на одному заряді проїжджають до 100 кілометрів. При цьому та­кий транспорт є невидимим для тепловізорів.

- До того ж наші багі здатні до­лати водні перешкоди і будь-який рельєф місцевості. А заряджаються всього за півтори-дві години — до­дає Олександр.

Нині чернігівці займаються роз­робкою електровізка, який також може стати в пригоді військовим. Його вантажопідйомність - пів тон­ни. На додачу візок можна викорис­товувати як потужний павербанк.

— Він їздить будь-яким бездо­ріжжям, долає при підйомі кут у 16 градусів, повністю захищений від води і не боїться ні морозів, ні бру­ду. Навіть може десантуватися з гелікоптера, або літака, - пояснює розробник. — Запас ходу - 15 кі­лометрів. Розвиває швидкість на електротязі до 10 км/год. Наступ­ний етап нашої модернізації — це коли можна поставити і з'єднати два таких візки в автономний безпілот­ний транспортний засіб.
Загалом у компанії далекосяж­ні плани на ринку електротранспор­ту. Влітку «Bikebox» представили свій електробайк на найбільшій європейській виставці велосипедної індустрії Eurobiке-2022 у німецькому Франк­фурті. Зараз їхній транспорт проходить процедуру сертифікації в ЄС.

Джерело: газета “Гарт” від 19.01.2023, Олексій ПРИЩЕПА, фото Північна брама

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Bikebox, Литвин

Добавить в: