Відкрите звернення до мера м. Чернігова, котрий не читає інтернетів (але котрому доповідають про що там пишуть).
Сьогодні представники фракції "Батьківщина" в міський раді запевнили, що вони категорично виступають проти продовження договору оренди земельної ділянки під будівництво АЗС на Бобровиці. Але гадаю мер міста разом зі своїм першим заступником схоче "продавити" через свою підконтрольну більшість проект рішення про продовження ПП "Кристал" договору оренди. А отже прошу тих людей, що читають замість міського голови, як то кажуть інтернети передати йому це звернення і нагадати, що скоро Вищий адміністративний суд України буде розглядати справу про його сумісництво. Систематичне порушення Законів України і Конституції, так само, як і суміщення посад - є підставою для дострокового припинення повноваженнь міського голови - гадаю громада з задоволенням підтримає ініціативу щодо переобрання нашого мера, бо те, що він коїть останнім часом вже переходить усі межи як законів, так і здорового глузду.
Міському голові м. Чернігова
Соколову О.В.
ЗВЕРНЕННЯ
Звертаюсь до Вас від себе особисто і від імені мешканців мікрорайону Бобровиця, як до головної посадової особи територіальної громади міста, основним обов’язком котрого є забезпечення здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади.
Відповідно до пунктів 3 та 8 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» саме до повноважень міського голови належить право скликати сесії ради, вносити пропозиції, формувати порядок денний сесій , головувати на пленарних засіданнях міської ради, а також підписувати рішення прийнятті радою.
Серед проектів рішень Чернігівської міської ради, що мають бути винесені на розгляд 33 сесії міської ради – є проект рішення про поновлення і продовження строку договору оренди земельної ділянки площею 0,12 га з кадастровим номером 7410100000:02:016:0085 по вулиці Шевченко, 160-б у місті Чернігові для будівництва автозаправної станції з магазином продовольчих та непродовольчих товарів.
Замість того, щоб винести на розгляд сесії проект рішення про скасування рішення 53 сесії 5 скликання Чернігівської міської ради від 16.09.2012 року, котрим був затверджений проект відведення зазначеної земельної ділянки під будівництво АЗС і на підставі котрого був укладений договір оренди між міською радою і ПП «Кристал» , Ви виносити проект рішення, котрий призведе до нового протистояння мешканців мікрорайону «Бобровиця» і забудовників. Своїми діями, заради інтересів великого капіталу, виносячи даний проект рішення, Ви поставите під загрозу здоров’я і життя людей, їхніх дітей та онуків, їх особисту безпеку і безпеку екологічну.
Чи маєте Ви моральне право на винесення проекту цього рішення вирішувати Вам особисто, бо з точки зору Закону будівництво автозаправної станції (будь – якої потужності) без порушення низки Законів, без порушення будівельних, санітарних, екологічних та протипожежних норм і правил НЕМОЖЛИВЕ з огляду на таке.
Відповідно до ст.13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Власність не повинна використовуватися на шкоду людині і суспільству.
Використання власності не може завдавати шкоди правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію і природні якості землі – стаття 41 Конституції України.
Забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України , згідно зі ст.16 Основного Закону є обов'язком держави. Окрім цього ст.50 Конституції України проголошує право кожного на безпечне для життя і здоров'я довкілля.
На жаль Ви не наважились запросити громадськість і представників територіальної громади до участі в обговоренні намірів, матеріалів розміщення щодо небезпечного будівництва, хоча зобов’язані були, перед тим, як погоджувати місце розташування майбутньої АЗС, згідно з п.2.2 ст.31 Статуту територіальної громади м. Чернігова, згідно з ст.9 Закону України «Про охорону навколишнього середовища», а також згідно пункту 1.10 ДБН України «СКЛАД І ЗМІСТ МАТЕРІАЛІВ ОЦІНКИ ВПЛИВІВ НА НАВКОЛИШНЄ СЕРЕДОВИЩЕ (ОВНС) ПРИ ПРОЕКТУВАННІ І БУДІВНИЦТВІ ПІДПРИЄМСТВ, БУДИНКІВ І СПОРУД», провести громадське обговорення, громадську експертизу щодо запланованого будівництва об’єкту підвищеної екологічної небезпеки, котрими, згідно з ч.2п.4 Постанови КМУ №554 від 27.07.1995р. – є автозаправні станції.
Зона на котрій ПП «Кристал» хоче побудувати АЗС є сельбищною і відноситься, згідно з Тимчасовим порядком використання території м. Чернігова до території Ж-1, а отже будівництво АЗС не відноситься ані до переважних, ані до допустимих, ані до забудов, що потребують спеціальних погоджень.
Відповідно до п.7.55 ДБН 360-92 «Планування і забудова міських і сільських поселень» у населених пунктах АЗС, слід розміщувати на земельних ділянках, планувально відокремлених від кварталів житлової та громадської забудови, з урахуванням загальної потреби в залежності від рівня автомобілізації населеного пункту, інтенсивності руху та споживчого попиту, що підтверджується нормою, що міститься в п.3.1 розділу 3 «Санітарні вимоги щодо охорони атмосферного повітря населених місць на стадії вибору земельної ділянки для будівництва» Державних санітарних правил охорони атмосферного повітря населених місць (від забруднення хімічними та біологічними речовинами) , де зазначено «майданчики для будівництва нових та розширення існуючих підприємств і інших об'єктів, експлуатація яких супроводжуватиметься викидами шкідливих речовин в атмосферу, (а функціонування АЗС буде супроводжуватися надмірними викидами відпрацьованих газів ст.1 Закону України «Про охорону атмосферного повітря») повинні вибиратися у промислових зонах міст і інших населених пунктів у суворій відповідності до затверджених у встановленому порядку генеральних планів їх розвитку чи проектів планування і забудови з додержанням Державних санітарних правил планування та забудови населених місць.»
Окрім цього земельна ділянка на котрій ПП «Кристал» планує будувати АЗС знаходиться в 500 – метровій зоні санітарної охорони р. Десна, відповідно рішення виконкому Чернігівської обласної ради №82 від 29.04.1991р. «Про зони охорони відкритих джерел центрального водопостачання населення м. Чернігова і Чернігівської області», і надавши дозвіл на будівництво Ви будете нести повну відповідальність в разі настання аварії, що призведе до забруднення річки.
Ну й найголовніше те, що АЗС аж ніяк не зможе розміститися на зазначеній земельній ділянці з дотриманням встановлених будівельних, санітарних та протипожежних нормами.
Згідно з ТУ, наданими Управлінням ДАІ в Чернігівській області, ПП «Кристал» відповідно до вимог ДСТУ 3587-97 територію АЗС має розмістити на відстані не менше 50 м від перехрещення вул. Шевченко з вул. Механізаторів, окрім того, згідно ДСТУ 2735-94, територію АЗС слід розмістити на відстані не менше 10 м і відокремити її територію розділювальною смугою. А також має бути витримана 15 - метрова відстань від контактних проводів міського електротранспорту, а з другого боку відстань півтори висоти опори від повітряних ліній зв’язку.
При цьому ПП «Кристал» має також обов’язково витримати санітарні вимоги, встановлені пунктом 5.32. "Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів", де зазначено, що відстань від автозаправочних станцій з підземними резервуарами для зберігання рідкого палива (незалежно від потужностей) до меж ділянок дитячих дошкільних закладів, загальноосвітніх шкіл, шкіл-інтернатів, лікувально-профілактичних закладів, до стін житлових та інших громадських будівель і споруд, дитячих ігрових майданчиків і місць відпочинку населення слід приймати за розрахунком забруднення атмосферного повітря шкідливими викидами АЗС, але не менше 50 м.
А враховуючи той факт, що від стіни житлового будинку по вул. Шевченко, 164, перед вікнами котрого ПП «Кристал» має намір зводити АЗС до краю проїжджої частини відстань складає 62 метри, то проста арифметика каже про те, що будівництво АЗС не вписується в нормативи, котрі мають бути дотримані обов’язково, що в свою чергу призведе до порушення прав і інтересів громадян, а саме будівництво буде вважатися самочинним та незаконним і не зможе бути введеним в експлуатацію.
Ухвалення рішення про подовження договору оренди призведе лише до того, що дане рішення стане предметом судового оскарження, як з боку мешканців, так і з боку прокуратури. Інспекція ДАБК не буде мати права надати дозвіл на будівництво з тих причин, що перелічені вище. В будь якому випадку – нами будуть використані усі можливі способи захисту інтересів жителів міста від свавільної забудови, в тому числі в разі необхідності і крайні способи захисту своїх прав.
І саме тому в даному випадку, на підставі вищевикладеного, пропонуємо Вам не виносити на розгляд сесії питання щодо поновлення і продовження договору оренди земельної ділянки площею 0,12 га з кадастровим номером 7410100000:02:016:0085 по вулиці Шевченко, 160-б у місті Чернігові для будівництва автозаправної станції з магазином продовольчих та непродовольчих товарів, а винести проект рішення про повернення земельної ділянки в землі запасу Чернігівської міської ради, тим самим раз і назавжди знявши з порядку денного боляче для жителів питання і довести цим, що інтереси жителів міста для Вас є пріоритетними, а дотримання Конституції і Законів – є вашим обов’язком.
Гашпар О.Р.
Відповідно до пунктів 3 та 8 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» саме до повноважень міського голови належить право скликати сесії ради, вносити пропозиції, формувати порядок денний сесій , головувати на пленарних засіданнях міської ради, а також підписувати рішення прийнятті радою.
Серед проектів рішень Чернігівської міської ради, що мають бути винесені на розгляд 33 сесії міської ради – є проект рішення про поновлення і продовження строку договору оренди земельної ділянки площею 0,12 га з кадастровим номером 7410100000:02:016:0085 по вулиці Шевченко, 160-б у місті Чернігові для будівництва автозаправної станції з магазином продовольчих та непродовольчих товарів.
Замість того, щоб винести на розгляд сесії проект рішення про скасування рішення 53 сесії 5 скликання Чернігівської міської ради від 16.09.2012 року, котрим був затверджений проект відведення зазначеної земельної ділянки під будівництво АЗС і на підставі котрого був укладений договір оренди між міською радою і ПП «Кристал» , Ви виносити проект рішення, котрий призведе до нового протистояння мешканців мікрорайону «Бобровиця» і забудовників. Своїми діями, заради інтересів великого капіталу, виносячи даний проект рішення, Ви поставите під загрозу здоров’я і життя людей, їхніх дітей та онуків, їх особисту безпеку і безпеку екологічну.
Чи маєте Ви моральне право на винесення проекту цього рішення вирішувати Вам особисто, бо з точки зору Закону будівництво автозаправної станції (будь – якої потужності) без порушення низки Законів, без порушення будівельних, санітарних, екологічних та протипожежних норм і правил НЕМОЖЛИВЕ з огляду на таке.
Відповідно до ст.13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Власність не повинна використовуватися на шкоду людині і суспільству.
Використання власності не може завдавати шкоди правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію і природні якості землі – стаття 41 Конституції України.
Забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України , згідно зі ст.16 Основного Закону є обов'язком держави. Окрім цього ст.50 Конституції України проголошує право кожного на безпечне для життя і здоров'я довкілля.
На жаль Ви не наважились запросити громадськість і представників територіальної громади до участі в обговоренні намірів, матеріалів розміщення щодо небезпечного будівництва, хоча зобов’язані були, перед тим, як погоджувати місце розташування майбутньої АЗС, згідно з п.2.2 ст.31 Статуту територіальної громади м. Чернігова, згідно з ст.9 Закону України «Про охорону навколишнього середовища», а також згідно пункту 1.10 ДБН України «СКЛАД І ЗМІСТ МАТЕРІАЛІВ ОЦІНКИ ВПЛИВІВ НА НАВКОЛИШНЄ СЕРЕДОВИЩЕ (ОВНС) ПРИ ПРОЕКТУВАННІ І БУДІВНИЦТВІ ПІДПРИЄМСТВ, БУДИНКІВ І СПОРУД», провести громадське обговорення, громадську експертизу щодо запланованого будівництва об’єкту підвищеної екологічної небезпеки, котрими, згідно з ч.2п.4 Постанови КМУ №554 від 27.07.1995р. – є автозаправні станції.
Зона на котрій ПП «Кристал» хоче побудувати АЗС є сельбищною і відноситься, згідно з Тимчасовим порядком використання території м. Чернігова до території Ж-1, а отже будівництво АЗС не відноситься ані до переважних, ані до допустимих, ані до забудов, що потребують спеціальних погоджень.
Відповідно до п.7.55 ДБН 360-92 «Планування і забудова міських і сільських поселень» у населених пунктах АЗС, слід розміщувати на земельних ділянках, планувально відокремлених від кварталів житлової та громадської забудови, з урахуванням загальної потреби в залежності від рівня автомобілізації населеного пункту, інтенсивності руху та споживчого попиту, що підтверджується нормою, що міститься в п.3.1 розділу 3 «Санітарні вимоги щодо охорони атмосферного повітря населених місць на стадії вибору земельної ділянки для будівництва» Державних санітарних правил охорони атмосферного повітря населених місць (від забруднення хімічними та біологічними речовинами) , де зазначено «майданчики для будівництва нових та розширення існуючих підприємств і інших об'єктів, експлуатація яких супроводжуватиметься викидами шкідливих речовин в атмосферу, (а функціонування АЗС буде супроводжуватися надмірними викидами відпрацьованих газів ст.1 Закону України «Про охорону атмосферного повітря») повинні вибиратися у промислових зонах міст і інших населених пунктів у суворій відповідності до затверджених у встановленому порядку генеральних планів їх розвитку чи проектів планування і забудови з додержанням Державних санітарних правил планування та забудови населених місць.»
Окрім цього земельна ділянка на котрій ПП «Кристал» планує будувати АЗС знаходиться в 500 – метровій зоні санітарної охорони р. Десна, відповідно рішення виконкому Чернігівської обласної ради №82 від 29.04.1991р. «Про зони охорони відкритих джерел центрального водопостачання населення м. Чернігова і Чернігівської області», і надавши дозвіл на будівництво Ви будете нести повну відповідальність в разі настання аварії, що призведе до забруднення річки.
Ну й найголовніше те, що АЗС аж ніяк не зможе розміститися на зазначеній земельній ділянці з дотриманням встановлених будівельних, санітарних та протипожежних нормами.
Згідно з ТУ, наданими Управлінням ДАІ в Чернігівській області, ПП «Кристал» відповідно до вимог ДСТУ 3587-97 територію АЗС має розмістити на відстані не менше 50 м від перехрещення вул. Шевченко з вул. Механізаторів, окрім того, згідно ДСТУ 2735-94, територію АЗС слід розмістити на відстані не менше 10 м і відокремити її територію розділювальною смугою. А також має бути витримана 15 - метрова відстань від контактних проводів міського електротранспорту, а з другого боку відстань півтори висоти опори від повітряних ліній зв’язку.
При цьому ПП «Кристал» має також обов’язково витримати санітарні вимоги, встановлені пунктом 5.32. "Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів", де зазначено, що відстань від автозаправочних станцій з підземними резервуарами для зберігання рідкого палива (незалежно від потужностей) до меж ділянок дитячих дошкільних закладів, загальноосвітніх шкіл, шкіл-інтернатів, лікувально-профілактичних закладів, до стін житлових та інших громадських будівель і споруд, дитячих ігрових майданчиків і місць відпочинку населення слід приймати за розрахунком забруднення атмосферного повітря шкідливими викидами АЗС, але не менше 50 м.
А враховуючи той факт, що від стіни житлового будинку по вул. Шевченко, 164, перед вікнами котрого ПП «Кристал» має намір зводити АЗС до краю проїжджої частини відстань складає 62 метри, то проста арифметика каже про те, що будівництво АЗС не вписується в нормативи, котрі мають бути дотримані обов’язково, що в свою чергу призведе до порушення прав і інтересів громадян, а саме будівництво буде вважатися самочинним та незаконним і не зможе бути введеним в експлуатацію.
Ухвалення рішення про подовження договору оренди призведе лише до того, що дане рішення стане предметом судового оскарження, як з боку мешканців, так і з боку прокуратури. Інспекція ДАБК не буде мати права надати дозвіл на будівництво з тих причин, що перелічені вище. В будь якому випадку – нами будуть використані усі можливі способи захисту інтересів жителів міста від свавільної забудови, в тому числі в разі необхідності і крайні способи захисту своїх прав.
І саме тому в даному випадку, на підставі вищевикладеного, пропонуємо Вам не виносити на розгляд сесії питання щодо поновлення і продовження договору оренди земельної ділянки площею 0,12 га з кадастровим номером 7410100000:02:016:0085 по вулиці Шевченко, 160-б у місті Чернігові для будівництва автозаправної станції з магазином продовольчих та непродовольчих товарів, а винести проект рішення про повернення земельної ділянки в землі запасу Чернігівської міської ради, тим самим раз і назавжди знявши з порядку денного боляче для жителів питання і довести цим, що інтереси жителів міста для Вас є пріоритетними, а дотримання Конституції і Законів – є вашим обов’язком.
Гашпар О.Р.