GOROD.cn.ua

Аліна Корж з Куликівки успішно торгує квітами під час війни

 

Наприкінці минулого року в Куликівці відкрився квітковий магазин «Flower republic by Alina». Його влас­ницею стала 26-річна куликівчанка Аліна Корж. У селищі, як відомо, довгий час функціонував магазин «Квіти», що розміщувався біля салону «Лілія». Начеб-то, для невеличкого населеного пункту вистачило б і одного. Але молода бізнес-вумен не побоялася відкрити свій квітковий рай. І не прогадала. Більше того, витіснила із ринку своїх конкурентів. Як це, розпочати квітковий бізнес з нуля та які секрети його ведення. Про це та інше ми розмовляємо з Аліною.



- Як давно ви відкрили свою справу?
- Почала свій маленький бізнес я де­сять місяців тому практично з нуля. Взяла в оренду невеличке приміщення магазину у місцевого підприємця Анатолія Литвиненка. А щоб облаштувати його під квітковий магазин, довелося взяти кредит в сумі 100 тисяч гривень. Орендна плата на місяць становить 4 тисячі, плюс плата за електро­енергію, бо опалююсь калорифером.

- Чому вирішили відкрити саме квіт­ковий бізнес, а не, скажімо, магазин одягу?

- Це сталося випадково. У моєї сестри був день народження, а вона ввесь час мріяла, щоб їй в якості подарунка подару­вали 101 троянду. Коли я зайшла до квіт­кового магазину в Броварах і побачила, які величезні там ціни, вирішила, що відкрию свій і зроблю красу більш доступною для своїх земляків.

- Аліно, як опановували професію флориста? Можливо, закінчували якісь курси? Адже догляд за квітами - спра­ва непроста, та й букет сформувати - потрібен ідеальний смак і неабияка творчість.
- Курсів ніяких не закінчувала, багато чому вчилася в інтернеті. Але чи не най­більше секретів даного бізнесу мені роз­крила моя подруга, яка теж має квітковий магазин. Із її порад я списала цілий блок­нот, які використовую щоденно.

- Згадайте свій перший робочий день в якості господині магазину. Яким він був?
- Це було 21 грудня 2021 року, вівторок, якраз базар в Куликівці. Напередодні про відкриття магазину повідомила в інтернет-групу «Куликівка. Дошка оголошень», а з години відкриття ми в гучномовці закли­кали куликівців і гостей селища завітати до нашого магазину.

- Що ви відчували в цей день?
- Що я відчувала? Радість! Взагалі, якщо чесно, мені досі не віриться, що все це - моє. Я «кайфую» від своєї роботи! Цей день був здійсненням моєї мрії.

- З якими труднощами ви зіткнулися при відкритті магазину?
- Перші місяці були складними: багато ви­трат, треба було завойовувати свого покупця, аби люди йшли саме до мене. Закупила 500 штук квітів у парниках під Броварами, боя­лась, аби не понести збитки...

Нині я вже налагодила зв’язки з поста­чальником. Свіжий завоз роблю двічі на тиж­день: вівторок та суботу. Зазвичай, щоразу закуповую по 300 штук квітів різних сортів. Мені довозять їх до Количівки, а звідти заби­раю автівкою сама.

- Чи вдалося вам окупити початкові вкладення? Якщо так, то як швидко повер­нулися гроші?
- Так. Кредит я вже погасила. Але на річни­цю магазину планую запровадити деякі нові послуги, тож доведеться знову скористатися цією послугою банку.

- У чому специфіка квіткового бізнесу?
- Ми торгуємо дуже швидкопсуючим продуктом. Якщо одяг може висіти роками на прилавку, продаж квітки - справа кількох днів. Тому, якщо ви нічого не знаєте про цей бізнес, ніколи в ньому не працювали, є ри­зик прогоріти. Друга особливість - це те, що флористики практично не можна навчитися. У людини повинен бути талант, художній смак до складання букета, поєднанню кольорів. Це не механічна робота, якою можна навчити на якихось курсах, це - мистецтво. Кожен бу­кет має бути витвором мистецтва.

- Як ви пережи­ваєте періоди «між­сезоння», коли про­дажі падають?
- Зараз - досить легко. Цим літом я по­чала торгувати горщиковими квітами, які теж доволі охоче купують. Також ми оформляємо фотозони, складає­мо весільні букети, підписуємо букети, вкладаючи у них картки, а ще - до­ставляємо ці букети адресату по всьому району.

- Скільки ко­штує така послуга?
- Якщо букет вартує у межах 750 гривень, доставка по Куликівці - 50 гривень. Якщо до­рожчий, тоді достав­ка безкоштовна.

- З чого скла­дається асорти­мент вашого мага­зину? Який товар найбільш продаваний?
- Свіжі квіти - основа мого асортименту. Найпопулярніші - звичайно ж, троянди. їх у мене декілька сортів! Намагаюся підтримува­ти в наявності всі сезонні квіти, а навіть якщо клієнт не знайшов у нас якусь квітку, ми може­мо привезти її на замовлення.
Кімнатні квіти складають приблизно 30% всього асортименту. Обов'язково в асорти­менті тримаю різні супутні товари: кошики, сувеніри, оригінальні штучки ручної роботи, якісь прикраси. До цих самих товарів віднесу і листівки, які завжди маємо у великій кіль­кості. Є в нашому магазині і парфуми, різні су­веніри, ароматизовані свічки, заколки ручної роботи, також - багато різноманітних кульок.

- Який підхід у вас уже сформований до покупця?

- Наприклад, якщо до нас приходить на­речена, що побачила в інстаграмі букет, який їй дуже хочеться, але бюджет обмежений, ми постараємося запропонувати їй варіанти дешевше, але максимально задовольняють її запитам. Тобто ми пропонуємо і бюджетні варіанти, і люксові.

- Як вам вдалося витримати конкурен­цію? У чому ваша перевага?
- Перевага мого магазину квітів «Flower republic by Alina» - в спілкуванні з людьми. Я не просто продаю букети, я будую дружні від­носини з клієнтами. Кожен покупець для мене - улюблений і єдиний. Щира, непідробна лю­бов до клієнта - ось моя формула успіху.

- Аліно, а як на вашу думку,чому у ко­гось виходить відкрити і вести успішно свою справу, а в інших ні? Якими якостями повинен володіти підприємець?
- Перше - впевненість в собі. Друге - цілеспрямованість, у бізнесмена повинна бути чітка мета. Третя якість - сильний харак­тер, який не дасть все кинути, якщо почнуться труднощі. Найголовніше - розуміти, чого ти хочеш і дуже любити ту справу, якою ти зай­маєшся. Бізнес тільки заради грошей не буде успішним, вам має подобатися те, чим ви займаєтеся. Для мене любов до роботи - на першому місці!

- Щоб ви віднесли до плюсів і мінусів бізнесу особисто для вас?

- Дуже важко знайти баланс між бізнесом і родиною - обов'язково або одне, або інше буде страждати. Мій магазин працює кожно­го дня, крім неділі. Ті, хто зображує, що у них все ідеально і в родині, і в бізнесі - багато не­
договорюють ... Бізнес забирає весь час під­приємця.

Плюси: я отримую величезне задоволен­ня від своєї роботи! Це найкраще, що сталося в моєму житті. Це моє покликання! Я настільки захоплена ним, що навіть серед ночі до мене в голову приходять якісь думки про роботу, я їх записую в спеціальний блокнот.

- Які у вас плани на майбутнє?
- Ще більше розширення асортименту по­слуг, які надаємо.

- Яку пораду ви можете дати тим, хто хоче почати свій бізнес?
- Зрозумійте, чого ви хочете, поставте мету і рухайтеся до неї.

Джерело: газета “Поліська правда” від 17.11.2022, Валентина Селюк, фото автора та А.Корж

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Куликівка, квіти, Корж