- Ми з нетерпінням чекали, коли Сергій Грищенко повернеться до нашого навчального закладу вже як учитель-професіонал. Він був дуже старанним учнем, - каже директорка гімназії Тамара Чепурна. Тамара Володимирівна розповідає, що попри те, що було оголошено про набір кадрів, припливу їхній заклад не відчув. І вона готова прийняти кожного молодого спеціаліста. У закладі не вистачає молодих вчителів, зокрема вчителів точних дисциплін. Хоча кадрової проблеми загалом нема. Всі предмети викладають фахові вчителі. На жаль, здебільшого учні, які закінчують педвиші, не повертаються у Сосницю, тим більше не працюють за професією. Причини у кожного різні.
Про престиж професії Серпи Вадимович ніколи не задумувався. Він, перш за все, хотів вивчати точні науки. Коли навчався у Сосницькій гімназії, то займався поглибленим вивченням і біології. І навіть йому подобались гуманітарні предмети.
Неодноразово брав участь у конкурсах Яцика, Шевченка. Але коли здав ЗНО, то вирішив остаточно, що навчатиметься математики.
Закінчив Національний педагогічний університет ім. Драгоманова за спеціальністю вчитель математики та економіки. Сергій Грищенко завжди показував високі знання - з відзнакою закінчив і гімназію, і університет з червоним дипломом.
- Мене цікавили нові знання, а не престижність університету.
Хотілось здобути професійні, комунікаційні навички. В університеті я значно підняв свій рівень шкільної освіти. Я дізнався про багато речей, про які навіть не міг здогадуватись. Це знайомство з викладачами, які пишуть книжки, професорами. Від них перейняв багато досвіду, багато чого навчився.
І вважаю, оскільки я здобув диплом вчителя математики, то спробувати себе у тій професії, які здобув, точно варто. Перед державою я маю відповідальність. Держава мене фінансувала, бо я навчався за держзамовленням, тому маю показати те, чому мене вчили. Так, існують стереотипи, що дипломи не потрібні. І дійсно, значна частина студентів не йде на роботу за професією. Якщо брати конкретно мою групу, то 60 відсотків працює за спеціальністю, інші ще продовжують навчання і залишився невеликий відсоток.
Я теж навчатимуть на магістратурі. Вже склав екзамени. Буду намагатися поєднувати і роботу, і навчання, хоч знаю з досвіду старших друзів, що це не так просто.
Чи не розчарувався?
- Нема часу про це думати. Зараз маємо різні форми навчання, роботи дуже багато. Маю 22 години. А це у 2 класі навчаю інформатиці, у 6 - математиці, 7 - фізики, 9 - алгебри та геометрії. Ось таке різноманіття. Досвіду ще бракує. Але на даному етапі найважче - дисципліна. Після літа, а ще дистанційка зіграла певну роль, дітям важко, вони не налаштовані на робочий лад. До того діти сприймають мене не як учителя, а як товариша, з яким можна пожартувати, поговорити. Але все питання часу.
Хочеться вже бачити результат своєї роботи. Тому намагаюсь шукати різні методи роботи. Рівнятись в мене є на кого. Це перш за все моя тьотя - Любов Григорівна Стецько. Колись вона теж вплинула на мій вибір і прищепила мені любов до математики. Коли навчався в університеті, то частенько разом розв'язували задачі. Вона для мене взірець справжнього вчителя математики. Тамара Чепурна - теж приклад для наслідування. Коли був на практиці, то відчував силу їхнього досвіду.
Щодо оплати праці, то зрозуміло, що перший рік, тим більше у воєнний період, великих заробітків годі чекати. Але з роками...
Джерело: газета “Вісті Сосниччини” від 29.09.2022 , Олена КУЗЬМЕНКО
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.