GOROD.cn.ua

Фармацевт - не просто продавець ліків…

Фармацевт - не просто продавець ліків…

Із чим у вас асоціюється аптека? Впевнена, що для багатьох - із цінами на ліки. Але сьогодні інший привід згадати про цей заклад: 20 вересня фармацевти відзначають своє професійне свято. Ці люди деколи заміняють нам лікарів: і проконсультують, і пораду дадуть. Про особливості роботи у фармацевтичній галузі розповідає директор однієї з чернігівських аптек Ірина Тимофєєва.
- Завдання лікаря - поставити діагноз, призначити лікування. Він має розповісти пацієнту, як той чи інший препарат впливає на організм. Провізор же надає інформацію щодо ліків, дозування, хто й з якого віку може приймати їх. На жаль, сьогодні люди часто не відвідують лікаря, тому аптекарі ще й консультують хворих. Крім того, багато людей, на власний розсуд, визначають «потрібні» для них препарати. Такі до порад не прислухаються…

Звісно, це погано, адже між нами й лікарями немає надійного інформаційного зв'язку. Тому в кожній аптеці чи то керівник, чи то інший спеціаліст береться моніторити ринок, вивчати властивості нових препаратів, тобто виконує інформаційну роботу.
- Як же виправити ситуацію?
- Врегулювати законодавство. Ну й, звісно ж, все упирається в гроші.
- Чому в аптеках збільшилася вартість ліків?
- Через долар. Сьогодні, на дотримання законодавства з ціноутворення, нас перевіряють дві організації (раніше - одна). До того ж, минулорічна постанова уряду обмежила нашу націнку на 25%. Ми не накручуємо ціни. Це - не наша примха, це - нестабільність у державі. Сьогодні  теж  складно:  долар «стрибає»,   тому   перша партія  надходить,   скажімо, по 12 грн., друга - по 20 грн., третя - вже по 15… А залишки ж то є, тому й тимчасова різниця у цінах між аптеками. Але в цілому, ми працюємо за однаковими правилами.

- Сьогодні стільки аптек… Як вдається витримувати конкуренцію?
-  Коли   їх   було   небагато, провізор просто продавав ліки. Коли ж закладів  стало  більше, аби   привабити   клієнтів,   фармацевти   почали виконувати функції консультантів. Найкраще «заробляють» аптеки при лікарнях, поліклініках. Я вважаю, що незабаром більшість перейде на цілодобове чергування. До того ж, у багатьох аптеках провізор спілкується з клієнтом через маленьке віконечко знизу, усі вітрини заставлені  медпрепаратами.   Це незручно, тому сьогодні   встановлюють прозорі вітрини: треба бачити людину, спілкуватися з нею.
Та й кожен заклад шукає свою специфіку, яка приваблює клієнта. У Києві нині модні аптеки-супермаркети. Але для Чернігова - це дорого і треба не менше 200 кв. м торгової зали.
-  У чому ж особливість професії фармацевта?
-  Нам доводиться бути якоюсь мірою і  медиками, і  психологами, і консультантами… Раніше ми навіть тренінги для персоналу проводили.

Людина в аптеку приходить хвора: у неї змінюється поведінка, сприйняття, адекватність… Завдання провізора - заспокоїти, проконсультувати, допомогти. Коли черга, треба визначити, що потрібно людині: просто ліки чи порада. До того ж в аптеки навідується багато наркоманів, а з цими людьми «спілкуватися» взагалі неможливо. Усяке бувало - й міліцію викликали… Ось така вона, іноді й небезпечна - професія фармацевта.
Усі, хто працює в аптеках, мають відповідну освіту (тут «по знайомству» не проходить). Кожні три роки на спеціальних курсах вони вдосконалюють свої знання, бо ринок ліків весь час змінюється. Тому й довіряють їм, як лікарям.

Довідка. За статистичними даними, на початок року на Чернігівщині було 367 аптечних закладів: 76% - у містах, 24% - у селах. Майже третина аптечних закладів сконцентрована в Чернігові. При цьому вартість реалізованих ними лікарських засобів перевищила половину обласного продажу.

Наталія Гарбуз, тижневик «Деснянська правді» №104 (27935)

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: фармацевт, аптека, Наталія Гарбуз