У вівторок, 12 грудня, чернігівські абоненти “Київстару” були шоковані після усвідомлення того, що в їхніх гаджетах відсутні мобільний зв'язок та інтернет, що стали такими необхідними для повсякденного життя. Дізнатися, в чому справа у самого оператора мобільного зв'язку не було можливим, оскільки не працював його сайт і мобільний додаток "Київстар”. А ввечері 12 грудня президент "Київстару" Олександр Комаров визнав, що через ворожу атаку російських хакерів частково знищена інфраструктура компанії. Комаров заявив, що ІТ-інфраструктуру хакери не просто хотіли паралізувати на години чи довідатися дані українців, а планували знищити мобільного оператора, щоб користуватися мережею більше ніхто і ніколи не зміг. А розробляли план цієї атаки росіяни роками.
Багато чернігівців знайшли вихід із ситуації в переході на SIM-карти інших операторів і попрямували до точок, де вони продаються.
У магазині “Фокстрот” особливого напливу відвідувачів не відбулося.
- За ці дні ми продали три пакети "Lifecell", залишилося чотири пакети "МТС", - повідомила заступниця директора магазину Алла. - Нині покупці запитують "Lifecell", сьогодні їх привезуть. Але я не думаю, що цей ажіотаж триватиме довго, зв'язок у місті вже відновлюється (розмовляємо 15 грудня).
-13 грудня ми продали приблизно тридцять "сімок" "Vodafone" та сорок п'ять "Lifecell", який у нас був представлений у великому асортименті, - розповів Роман, працівник магазину "Brain" на проспекті Перемоги.
- Хтось просив відразу поставити "сімку" в телефон, і ми робили це. При цьому виявилося, що довше активується “Vodafone”. Купували його різні пакети, по 120, 190, 200 гривень. Люди скаржилися, що в телефонах не видно залишку грошей та тарифних планів. Купували переважно для інтернету, через нього можна і поспілкуватися, і зателефонувати. Поки що зв'язок відновлюється частково, хоча хтось вже може надсилати SMS-ки.
14-го грудня теж питали пакети інших операторів, після обіду у нас, швидше за все, буде нове їхнє надходження.
На дверях "Lifecell" на проспекті Миру біля "Полісся", висить оголошення, що свідчить про те, що справи цього оператора зараз йдуть непогано.
Проте працівники магазину категорично відмовилися від спілкування з пресою.
– Нам заборонено говорити про продаж, і я не даю своєї згоди на запис, – пояснила працівниця магазину.
Таку ж відповідь дали і в магазині “Vodafone”.
На дверях відділення “Київстару”, розташованого поруч, висить оголошення більш сумного характеру.
А у центральному офісі цього оператора на проспекті Перемоги панує напружена ситуація. Цього разу з клієнтами спілкується лише одна працівниця, на відміну від попередніх днів, коли їх було кілька.
Літня жінка Тамара Григорівна висловлює своє негативне ставлення до того, що сталося з “Київстаром”:
- Я дуже переживала, що не зможу викликати "Швидку допомогу", якщо це знадобиться, у мене хворий чоловік. Думаю, що доведеться йти до сусідів по допомогу. Іншого виходу я не бачу, ми знаходимося в такому віці, що не розуміємо, як купити іншу сімку, що з нею робити.
- А для цього, можливо, потрібно лише перезавантажити телефон, - коментує ситуацію продавець магазину. - До нас приходять люди по допомогу, ми підказуємо, як це зробити. А взагалі ми не спілкуємося з пресою, у нас є спеціальна людина, яка уповноважена це робити за певних умов, учора приходило чернігівське телебачення, їм ми також не дали жодних коментарів, - додала вона.
На питання - де дізнатися, коли буде налагоджено зв'язок, вона порадила дивитися центральне телебачення, оскільки сайт теж не працює.
Але сайт “Київстару” вже працює та повідомляє:
“Відновлюємо роботу мережі
Станом на 13:00 14.12.2023 голосовий зв'язок увімкнено. Проте його доступність і якість залежать від багатьох факторів. Якщо ваша SIM-картка не реєструється в мережі, спробуйте перезавантажити телефон або увімкнути та вимкнути «авіарежим».
Команда працює 24/7 та докладає максимальних зусиль, аби в усіх населених пунктах був стабільний зв'язок.
Мережу Домашнього Інтернету відновлено на 93%.
Відновлення після масштабної хакерської атаки — складний процес. Ми продовжуємо взаємодіяти з СБУ та іншими органами державної влади, щоб з'ясувати всі деталі.
Ми неймовірно вдячні вам за підтримку. Щойно мережа стабільно запрацює, ми підготуємо компенсації для абонентів, які не мали зв'язку.
Стежте за оновленнями в соцмережах”
Чернігівці, які проживають за кордоном і користуються сімками “Київстар” в режимі роумінгу, який, до речі надається за дуже вигідними тарифами, які набагато дешевше місцевих, повідомляють, що близько обідньої пори 15-го грудня зв’язок “Київстару” у деяких країнах Західної Європи відновився.
До речі, за нашою інформацією “Київстар” популярний серед білоруських, литовських і естонських далекобійників, які їздять по Європі. Вони спеціально купують картки саме українського оператора, бо у нього бездоганна якість зв’язку і інтернету в режимі роумінгу, а вартість — дешевша за аналогічні послуги будь-якого оператора, що діє на території Західної Європи.
Gorod.cn.ua
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.