На 9-річного Тимофія у магазині впав... робітник
31 травня приблизно о 16 годині у прилуцькому магазині «Сота» (партнер компанії «Київстар») на 9-річного Тимофія Лугініна з драбини упав працівник. Хлопчик отримав гвинтовий перелом гомілкової кістки. Прилучанка 40-річна Віталіна Лугініна, мати Тимофія і ще 4 дітей, шукає свідків події.
— Знайшлися свідки? – заходимо у «Соту».
—Не знайшлися, - говорить менеджер Олександр. За словами матері, саме він її обслуговував.
«Його так ударило струмом, що скинуло зі стрем'янки»
— У день початку канікул ми потрапили у гіпс, — розповідає Віталіна Лугініна. — Шукали чохол на телефон. Зайшли спочатку в один магазин, потім у «Соту». Там три-столи. Два були зайняті. Біля них стояли люди, менеджери працювали. Був вільний тільки стіл при вході. При вході ж стояла драбина (стрем’янка). І на ній працював робітник. Електрик, я подумала. Згодом мені пояснили, що це був монтажник кондиціонера.
Тимофій стояв біля стільчика поряд з круглим столом. Подивилися по базі, чи є чохол. Сказали, що є. Я — до стола, син — біля стільчика, і тут тільки раз — крик! Мене черконуло також по плечу. Я обертаюся, дитина лежить. Той упав з драбини йому на ноги, збив падінням. У сина велика гомілкова кістка зламана. Гвинтовий перелом. Іде кругом по кістці, як різьба на гвинту.
Тимофію почало дуже боліти. Кричить: «Я не можу стати на ноги!» Я відразу на коліна, цілую йому ті ноги, — починає тремтіти Віталіна.
— Чому я шукаю свідків? — продовжує. — Було зайняті два столи. Перший стіл. Обслуговувалась жінка. Вона нам потім подавала воду у пляшці. На другому столі було двоє чоловіків. Один сидів, другий стояв. І на третьому були ми.
З нами був іще менший син, якому чотири роки. І вони з Тимохою на хвилинку помінялися місцями, той сів, а той встав. Якби стояла дитина, якій 4 роки, не знаю, чим би воно закінчилося.
Робітник працював, стоячи на стрем’янці. У шльопанцях, у шортах, мобільних у кишені, у футболці. Коли упав, каже мені: «Ой, мене ударило струмом». Його так ударило, що скинуло. І така маленька відстань між стрем’янкою і столом, що він би точно попав на людину.
Три менеджери сказали, що вони нічого не бачили, не помітили. І те, що вони самі набирали у чашку воду і через власний телефон викликали «швидку», це вони не пам’ятають. І власне подію не бачили.
Вони ні при чому, то монтажник кондиціонерів. Мені нема різниці, бо я прийшла у магазин. Ви маєте забезпечити мою безпеку і безпеку моєї родини.
Чому не була відключена електрика при монтажі? Бо реально магазин працював. Чому не загородили на безпечну відстань? Туди б ніхто не зайшов, бо там просто місця не було б пройти. Чому не зачинили магазин на 15-20 хвилин на технічну перерву?
Запропонували кошти на лікування, але ж воно ще триває, ще нічого не платили. І лікування це одне, а є ще й моральний збиток. Хай прийдуть до дитини і розкажуть, чому вона три місяці пролежала з вини якогось менеджера, який не забезпечив належного виконання робіт монтажнику, якого вони викликали.
Канікули сина відбулися у гіпсу. Футбол любить. Коли зможе грати? Айкідо (японська боротьба) — 5 років займається. Яке айкідо, коли отакий перелом? Не поїхав з нами на море. Найперший зібрав речі, дуже хотів. Я з іншими дітьми поїхала, а він лишився у бабусі. Була його власна ініціатива: «Ви їдьте. Я все одно загіпсований». Мужній. Лежить, очі, окуляри витирає.
«Гвинтовий перелом від коліна до гомілки униз»
— Нас запитують, чому ми не відразу викликали поліцію, — каже Віталіна Лугініна. — Бо я відразу кинулася рятувати дитину. Нам запропонували «швидку». Але чоловік на машині стояв ближче, за рогом. Повіз у приймальне відділення «швидкої». Нас відправили на рентген. Але вибило світло, бо почалася гроза. Дитина лежала півгодини на рентген-столі. Зрештою, обстежили. Загіпсували ногу. Гвинтовий перелом від коліна до гомілки униз. Синці на другій нозі. Це була п’ятниця, а в понеділок нас прийняла прилуцька дитяча лікарня, оглядав хірург Василь Бучинський.
Боліло дитині. Знеболювальне застосовували. Морозили лід, щоб класти на ногу. Уздовж кості був набряк. Перші 8 днів були вирішальні. Сказали, підлоги навіть не торкатися. Бо 90 відсотків, що складені осколки роз’їдуться «ялиночкою». Слава Богу, утримали. Зараз перелом у стадії заживання.
Минули місяць і три дні, гіпс спустили з коліна, зменшили його. Зробили четвертий чи п’ятий рентген. Щоб бачити, як зростається кістка. Чи знімати, чи знову гіпсувати. Якщо знімуть, все одно на милиці. Доторкується ногою підлоги — і відразу біль у коліні.
Найстрашніше — що буде потім? Щоб дитина могла і ходити, і бігати. Як встане на ногу? Буде чи не буде вона боліти? Нам лікарі сказали, головне завдання, щоб була нормальна реабілітація. Після зняття гіпсу ще три-чотири місяці треба на відновлення. Плануємо поїздку до Інституту ортопедії у Київ. Будуть масажі. Може, знадобиться санаторій.
* * *
— Відкрите кримінальне провадження за статтею 125 Кримінального кодексу України, — повідомила речниця Національної поліції Чернігівської області Юлія Ковтун. 125 стаття — це умисне легке тілесне ушкодження. Умисне чи не умисне, розбирається слідство.
* * *
— Яка точка зору керівництва щодо випадку у прилуцькому магазині «Сота»? — набрала компанію «Сота-Альянс» (Київ).
— Батьки звернулися у поліцію, тривають слідчі дії, — відповіли. — Ми не оперуємо достатньою кількістю фактів для оцінки того, що сталося.
24 червня у відповіді на звернення споживача Лугініна товариство «Сота-Альянс» повідомляло, що «працівник проводив роботи щодо чистки кондиціонера». Працівник «не є співробітником товариства. ...Товариство своєї вини в діях сторонньої особи не вбачає».
* * *
Звернулися і до компанії «Київстар». «У першу чергу ми бажаємо швидкого одужання дитині, і нам щиро шкода, що він постраждав.
Справді, такий інцидент стався на території сервісного центру, де операційну діяльність здійснює дилер і партнер компанії — «Сота-Альянс».
Співробітники магазину оперативно викликали «швидку допомогу», але сім’я від госпіталізації відмовилася. При цьому нам відомо, що партнери не залишалися байдужими до здоров’я дитини.
Ми, як компанія, не можемо виносити будь-які рішення щодо цієї ситуації. Розібратися в ній повинні відповідні інстанції. Головне, що і ми, і наш партнер відкриті до конструктивного діалогу», — повідомила Катерина Резніченко, провідний фахівець зі зв’язків з громадськістю компанії «Київстар».
Хто був 31 травня близько 16.00 у «Соті», відгукніться! Телефон Віталіни: 099-035-49-94.
Тамара Кравченко, тижневик «Вісник Ч» №32 (1734), 8 серпня 2019 року
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.