Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Людям про людей » Домашня помічниця - це не соромно, а можливість звільнити час для себе та своєї родини

Домашня помічниця - це не соромно, а можливість звільнити час для себе та своєї родини

 

Ще 20 років тому важко собі було уявити, що звичайна чернігівська родина може зважитись на те, аби найняти у поміч людину по господарству. Немалу роль в цьому відіграло радянське виховання, яке заклало догми про те, що жінка має встигати і працювати і дітей глядіти, смачно куховарити і звичайно ж наводити бездоганний лад в оселі. Але прискорений темп життя та вплив на наш світогляд європейських сусідів, призвели до того, що стидатися найняти хатню помічницю стає моветоном. Проте й зараз на жіночих форумах та у соцмережах можна зустріти опитування від несміливих жінок, як цікавляться, як інші таки зважились запросити чужу людину у свята-святих — свою родинну оселю і чи задоволені результатом.



Героїня нашого інтерв’ю — невтомна фея чистоти (так жінка підписана у Фейсбуці) 40-річна Ольга Бригас. Вона має вищу педагогічну хіміко-біологічну освіту. До Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка (нині це Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка) вступила 2000 року, одразу після закінчення найпрестижнішою чернігівської 1-ї школи. Заміжня, має 2 дітей, всією родиною вони живуть у заміському будинку. 

- Як саме ви прийшли у клінінг і ким працювали до цього?
- Після закінчення вишу, я трохи повчителювала у школі, але через недостатнє навантаження перейшла на посаду лаборанта у медзаклад, де можна було працювати маючи вищу немедичну освіту.
Коли після другого декрету треба було виходити на роботу, я зрозуміла, що не хочу повертатися в медицину і почала шукати нову сферу діяльності. Моя подружка, запропонувала спробувати себе у сфері клінінгу. І так я опинилась у чернігівській компанії «Погода в домі».
Тож і я вирішила спробувати. І досі не жалкую. Це стало моєю школою життя і клінінгу, мені ця робота в професійному розумінні дала дуже багато. Якби не було «Погоді в домі», то не було б мене такої самостійної нинішньої.

Ця фірма була заснована у 2005-му році. А 26 грудня виповнюється 3 роки, як я пов’язала своє життя зі сферою наведення чистоти.

Я там пройшла співбесіду, а також 4-денні курси. Нам видали роздруківку-шпаргалку зі списком основних правил прибирання і поводження з клієнтами і речами, у яку я і досі заглядаю. Ці курси проводила особисто власниця компанії Тетяна Руденок, надзвичайна жінка, професіонал своєї справи. На курсах нам розповідали про алгоритм прибирання помешкання в цілому та його окремих зон за функціоналом: кухні, ванної кімнати, вітальні, нюанси поводження з килимами, з делікатними поверхнями, як, наприклад натуральне дерево чи кришталь і так далі.

Основними правилами цієї фірми і будь-якого порядного помічника по дому є, по-перше, - конфіденційність, а по-друге, ти маєш заслужити довіру господарів, коли приходиш у будинок. Під такою довірою я маю на увазі те, щоб господарі розуміли, що ти вповні компетентна, аби не зіпсувати речі і будеш ставитися з повагою та обережністю до устаткування оселі і до її мешканців. По-третє — дуже важливо правильно використовувати хімічні засоби, аби знову ж таки не пошкодити ними речі у будинку. Завжди обов’язково читаю інструкцію до них і роблю висновки, про характер дії такого засобу, в чому мені досі допомагає моя хімічна освіта.

- Чи пам'ятаєте свого першого клієнта, розкажіть про це трошки.
- Першим моїм замовленням, оскільки в мене ще не було досвіду - був спортзал. Але я була від того дуже щаслива, це були перші отримані мною гроші у новій для мене сфері діяльності.

- Загалом, за час роботи у «Погоді в домі» в мене були різні об'єкти — це і магазини мережі “АТБ”, кафе, офіси, спортивні заклади чи невизначені (просто приміщення) і звичайно ж житлові будинки та квартири. Розподіл нежитлових і житлових приміщень був приблизно 50 на 50. Коли набуваєш все більшого досвіду, то тебе беруть на об’єкти, які вимагають певних знань.

В кожному замовленні для мене і досі трапляється щось нове, тож я постійно вчуся, адже на ринку весь час з'являються як нові мийні засоби так і нові сучасні матеріали для устаткування приміщень і тоді потрібно почитати і дізнатись, як правильно за ними доглядати.

- У вашому профілі у Фейсбук зазначено, що ви працювали на 2 клінінгові компанії, а тепер працюєте на якусь з них чи сама на себе?
- Так, після «Погоди в домі» я мала ще досвід у мережевій компанії, яка має філіали у декількох містах України «Клінінг турбота» (раніше вони називались «Чистота»). І я зробила висновок, що хоча ці дві компанії працюють в одній сфері, правила і підхід в них дещо різнились. Так, наприклад, кожна компанія робить якийсь акцент на тому, що для неї більш важливо.

У «Погоді» дуже чітко слідкували за правилами і треба було дотримуватись їх на 100% і зараз, працюючи самостійно я також дотримуюсь їх. Наприклад, ганчірки, щітки і відра для кожної кімнати мали певний колір. Для кухні це був зелений колір, для санвузлі — червоний і т.д. У фірмі була людина, яка відповідала за інвентар і слідкувала що саме і в якій кількості для прибирання треба доставити на об'єкт. Клієнти також були обізнані про ці правила і кольори устаткування.

- Тож зараз мої клієнти вже привчені, що я використовую певний набір ганчірок і хімії, а також привожу свої відра.



- Хімію використовую професійну. В арсеналі у мене умовно кажучи, три види хімічних мийних засобів: для позбавлення від жиру, від вапняного нальоту, а також універсальні щадні засоби, також користуюсь перекисом водню від плісняви. 

У склад засобів, що прибирають жир з поверхонь входять луги і чим сильніші луги, тим сильніше засіб видаляє жир. Якщо у складі засобу міститься хлор, то дуже обережно його використовую, а якщо в будинку є коти, завжди питаю, чи можна використовувати, бо коти не люблять запах хлорки.

- Не використовую ніяких їдких лугів, жорстких мочалок, працюю м’якими ганчірками та мочалками. Вибір хімії залежить від ступеня забрудненості і матеріалу поверхні, але постійно слідкую, щоб не нашкодити. Бо краще іноді недомити поверхню, ніж її зіпсувати.


- Буває що клієнти просять прибирати своїми засобами, тоді я кажу що не гарантую якість, бо я не знаю як працює їх хімія.

- Яке найбільше і найменше помешкання вам довелось прибирати і скільки годин у вас забирає прибирання стандартної однокімнатної/2-3 кімнатної квартири та приватного будинку у 150-200 квадратів?
- Я працюю не погодинно, бо не можу наперед знати скільки це займе часу, особливо якщо я приходжу до клієнта в перший раз. Мені важливий результат.

На знайомства і відповідно попередній огляд помешкання не їжджу, бо давно працюю через “сарафанне радіо” і клієнт вже знає від інших кого запрошує і про мій підхід до прибирання.

Якщо брати постійних клієнтів, то вони вже знають час, який йде на прибирання їх помешкань. 

- Якщо це перший раз і клієнт попросив генеральне прибирання, то на жилі приміщення (спальні, коридори) йде по 30-40 хвилин, для кухні це може бути 2-3 години — залежить, від того що потрібно, бо якщо сюди входить миття люстри, прибирання всередині шаф і т.д. то це може бути і більше ніж 3 години.

- В середньому генеральне прибирання одного житлового помешкання займає 6-8 годин, іноді більше. Час залежить в тому числі і від наповненості меблів, від того чи є хазяйка на місці, від забрудненості.

- І я завжди кажу так: Нема чистих квартир де живуть люди.

- Чи були за ваш час праці у клінінгу незвичні або важкі у виконанні прохання від клієнтів?
- Саме від клієнтів якісь незвичні прохання не надходили. Але в будь-якому випадку, одним з найважчих фізично видів прибирання — це післябудівельне прибирання і після закінчення ремонту. Якщо ж брати моральний аспект, то у мене були два такі виклики — перший це прибирання житла після смерті людини, а другий — після того, як там “похазяйнували” росіяни під час окупації області.

- Якщо ж мова йде про певні зони у житловому приміщенні — то досить важко фізично мити натяжну стелю. Деякі хазяйки, коли пропоную помити таку стелю, кажуть цього не робити, бо бояться що вона може пошкодитись. Але я вам скажу, що це досить витривали і міцний матеріал і аби його пошкодити це треба дуже постаратися. Важкість у тому, що на відміну від миття підлоги чи стін, ти довгий час стоїш на драбині піднявши голову і руки уверх з ганчіркою. В ході миття стелі я використовую правильні засоби.

- А вікна зовні доводилось на високих поверхах у багатоповерхівці мити?
- Звісно, так і неодноразово. Для цього у мене є спеціальна швабра зі стяжкою (спеціальна гумова насадка), головне, щоб була можливість відкрити вікна так, аби дотягнутися до усіх поверхонь скла такою шваброю. Мию вікна у будь-яку погоду, зупинити мене може тільки мороз, але і він не перешкода, якщо дуже треба.







На фото - результати прибирання Ольги на різних об'єктах

- Чи буває таке, що чоловіки, з огляду на вашу зовнішність пропонували зустрічатися, інтим чи ще щось таке, що абсолютно не пов'язано з вашими обов'язками?
- Ні, за весь час такого жодного разу не було. Я і сама дотримуюсь певних правил, аби не провокувати подібних ситуацій — вдягаю скромний, закритий одяг, достойно поводжуся, бо в моїх інтересах — не псувати свою репутацію і не втратити в подальшому клієнта.

- Чи буває таке, що вам страшно іти до клієнта, якщо він чоловік і знайшов вас напряму за оголошенням, а не через ваших теперішніх постійних клієнтів? Чи є людина, яка вас підстраховує, якій ви скидаєте адресу вашого нового клієнта і ця людина може набрати вас і впевнитись, що все в порядку?
- Звичайно залишаю чоловіку, також, як правило саме він привозить мене на місце прибирання. За три роки моєї роботи у клінінгу з небезпечними випадками я не стикалась. Все було завжди добре і люди були завжди хороші. Від мене самої також залежить стиль спілкування і я завжди поводжусь з людьми достойно.

- Скільки вартують ваші послуги? Ви чи може клієнти їх оцінюєте за годину чи загалом за результат?
- Залежить від того — це генеральне прибирання чи часткове, або на постійній основі (регулярне у постійних клієнтів). Беру за квадратуру чи за складність. Після ремонту, як я вже казала - це саме важке прибирання. А так ціна - 30 гривень квадратний метр. Тобто повноцінне прибирання квартири у 60 квадратних матерів буде коштувати 1800 гривень (45 євро) і займе це 6-8 годин не менше. На регулярне прибирання у постійних клієнтів йде мінімум 3 години.

- Які зони є так званими приватними у помешканні, де ви прибираєте? Наприклад тумбочки у спальні, шафи з одягом, де можуть зберігатись особисті речі чи грошові кошти чи тумбочки у ванній кімнаті? Чи питаєте ви окремо у клієнта, чи треба, можна прибирати ці шафи чи це заборонено?
- Якщо прихожу перший раз, то ми зразу оговорюємо що прибирати по кожній кімнаті. Якщо це візит до помешкання, яке я відвідую на постійній основі, то я вже знаю де що прибрати, на які моменти треба звернути увагу.
Якщо нові клієнти, то я з ними проговорюю — що прибирання тієї самої тумбочки це не тільки зверху пил протерти, а і шухлядку відкрити. І я там своїм професійним оком, у першу чергу, бачу не цінні речі, а пил.

Так, багато людей стидаються, що чужа людина буде прибирати в їх шухлядах, де лежать приватні речі. Але якщо порівнювати візит лікаря із візитом клінера, то ви ж не лікуєтесь перед тим, як його запросити чи прийти до нього, то чого тут стидатися?
В мене є клієнтки молоді жінки, яких мами чи свекрухи давлять авторитетом і вони просять ні в якому разі не розповідати родичам чи чоловіку, що вони прибирали не самі, аби на них не подумали, що вони ліниві хазяйки. Звичайно, що про своїх клієнтів подібного я не розповідаю, бо дотримуюсь правила конфіденційності, але разом з тим хочу зазначити, що не в ліні справа, головне, що для замовника у той час, коли я допомагаю вивільнюється час на якісь інші більш цікаві і важливі справи, ніж прибирання дому.

Також хочу зазначити, що не всі хазяйки бачать повною мірою проблемні місця у своїх помешканнях, наприклад, не завжди звертають увагу на певний бруд та плісняву. І те що бачить хазяйка — це одне, а що побачу я - це зовсім інше.

Нашим жінкам треба змінювати світогляд і розуміти, що запросити помічника в хатніх справах, не означає, що хазяйка лінива.

- Чи дякують вам клієнти за роботу? Як ви розумієте, що їм дійсно сподобалось, як ви прибрали, або ж навпаки?
- Я завжди питаю у хазяйки, чи вона задоволена і прошу, щоб перевірила роботу. Якщо щось випадково пропустила, бо я теж людина, а не робот, то виправляю.

- Серед клієнтів є менш і більш прискіпливі, які дуже уважно перевіряють якість прибирання поверхонь. Коли працювала у компанії, то було що перевіряли важкодоступні місця, фотографували якісь цяточки і надсилали менеджеру. Але і ціни у компанії були вищі, тож люди очікували отримати над ідеальну якість за свої гроші.

- Було і таке що робили дуже різкі зауваження. Буває що і плачу після замовлень чи від втоми, чи від образи.

- Скільки робочих днів у місяць ви маєте? Що робити, коли треба у відпустку, захворіли або взяти вихідний? Чи бувало так, що через вашу хворобу чи якусь іншу неможливість прийти до клієнта він перестав замовляти у вас послуги?
- У вихідні та великі свята — не працюю. А так — це 5 днів на тиждень практично. Постійні клієнти з розумінням відносяться до відпустки чи хвороби. Якщо новий клієнт відмовився, через таку причину, ну то що ж, він знайде собі іншу підходящу людину. Я теж прошу клієнтів, якщо у них змінились плани і мій візит треба перенести попереджати мене завчасно, бо я живу за містом.

В основному мої клієнти чернігівці, рідко замовляють за містом. Найдалі, куди доводилось їздити на замовлення були Киїнка, Седнів та село під Городнею.

- Чи даруєте ви клієнтам якісь дрібнички на свята, наприклад смаколики, що самі зготували чи ще щось, а вони вам?
- Я, мабуть, ні, скоріше клієнти мені дарують, вітають на день народження. Лишають чайові якщо дуже задоволені роботою.

- Ви прибираєте помешкання у присутність клієнтів, чи це залежить від ситуації і їх зайнятості? Вам більше зручніше прибирати, коли нікого нема, чи коли можна звернутись с запитанням до клієнта, або побалакати з ним за життя і так би мовити налагодити контакт?
- По різному. Мені навіть краще, коли хазяйка вдома і мені так спокійніше, щоб потім не було претензій щодо прибирання. До речі бувало, що в ході прибирання знаходила загублені 5 років назад золоті сережки чи документи.
Якщо хазяйки поряд нема, прибирання йде швидше, бо не відволікаєшся на розмову. Але все одно повертаєшся перевіряєш зроблену роботу.

- Чи просять вас, окрім прибирання прасувати речі, приготувати їжу?
- Прасування дуже рідко просять, іноді буває що просять розвісити білизну, скласти речі. Їжу ніколи не просили приготувати, хіба що іноді просили погодувати кота.

- На вашу думку кількість бажаючих на послуги з клінінгу за останні декілька років збільшилась чи стабільна? Чи стало менше клієнтів у зв'язку з війною?
- По моїм клієнтам бачу що збільшується, бо на початку дикувато відносились до того, що можна запросити сторонню людину прибрати, зараз спокійніше ставляться і на це впливає, насамперед те, що люди стали більше зайняті на роботі. Багато чоловіків залишились без дружин, бо останні поїхали з дітьми за кордон через війну, тож додались такі клієнти, адже чоловікам самотужки важко підтримувати лад у буднику.

- Як часто окрема родина замовляє послуги з клінінгу на місяць, від чого це залежить?
- 1 раз на тиждень, або кожні 2 тижні. Або за потреби.

- Яке у вас правило прибирання помешкань?
- Від чистого до більше забрудненого. В кінці це будуть найзабрудненіші зони - кухня, ванна, туалет. Якщо хазяйка просить, то роблю по іншому. Спочатку сухе прибирання, потім вологе, якщо будинок двоповерховий, то починаю з 2-го поверху, потім перший.

- У вас є якісь особисті секрети прибирання, поділіться з читачками, якщо так?
- Саме головне правило — робити регулярне профілактичне прибирання, аніж доводити поверхні до такого стану, що потім доводиться докладати багато сил і використовувати агресивні засоби, а в результаті ще й пошкодити поверхні.

- Чи було таке, що клієнт, знаючи вас довгий час допоміг вирішити якусь важливу, складну ситуацію у вашому житті?
- Були такі випадки. Постійні клієнти, коли була окупація, врятували нашу родину від голоду. Мій найперший клієнт привозив нашій родині продукти.
Кожного разу коли це згадую - відчуваю вдячність, вони стали мені навіть ближче ніж самі рідні люди. Наша родина їм дуже вдячна, - промовляє з хвилювання у голосі наша співрозмовниця.

Тож, я не просто так сказала на початку розмови, що мої клієнти — це найкращі люди. І я готова, якщо їм буде потрібно змінити для них плани і виїхати на виклик по роботі.

- Як ви сама відпочиваєте, чи є якісь хобі у житті, чи на це вже сил не вистачає?
- Головне зайняття для нашої родини у вільний від роботи час зараз — це допомога нашим військовим. Хлопцям допомагаємо чим може, готуємо смаколики, робимо збори, відвозимо передачі. Це допомагає мені заспокоїтись і розуміти, що я не стою осторонь цієї ситуації в країні. Ще я вишиваю і малюю картини по номерах. Робимо з дітьми різні поробки. А ще у нашому родинному приватному будинку — роботи завжди вистачає, - резюмує свою розповідь Ольга. 

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: клінінг, помічниця, прибирання

Добавить в: