Освіта – як головний чинник поступу
ПОЗИЦІЯ Досвід розвитку передових країн світу говорить про те, що саме галузь освіти є визначальною. Великобританія, США, Німеччина, Франція та інші краї які є локомотивами науково-технічного, інноваційного прогресу, мають найвищий рівень життя – на практиці це доводять.
За 25 років незалежності Україна теж має свої досягнення. В першу чергу мова іде про інтеграцію власної системи освіти в Європейський освітній простір. Це відкриває можливості для вітчизняної науки та нові обрії для студентської молоді. В свою чергу з'являється певний ризик того , що значна частина креативної та талановитої молоді, як засвідчують соціологічні опитування, прагнутимуть пошуку роботи поза межами нашої держави. На жаль, суспільство та влада , ще не належним чином сприймають унікальну цінність інтелектуального та людського капіталу.
Про це свідчить, наприклад, той факт, що в новий учбовий рік Україна входить з урізаним бюджетом на освіту. В порівнянні з минулим роком об'єм видатків із держбюджету на галузь знизився на 5,3 % з 74,9 млдр. грн. до 70,7 млдр. грн., а з урахуванням інфляції більше чим на третину.
В умовах зниження рівня життя та фінансово-економічної нестабільності Міністерство фінансів пропонує суттєво погіршити стипендіальне забезпечення.
Планується залишити лише соціальні стипендії та стипендії за «особливі заслуги». Це суттєво знизить можливості навчання студентів, особливо з сільської місцевості, так як доходи сімей на селі значно нижчі.
В свою чергу, ліквідація безкоштовного навчання в магістратурі позбавить можливості студентам, навіть із середньо-забезпечених сімей, отримати повну вищу освіту.
Дуже чутливою є ситуація і навколо фінансування ПТУ, що фактично актуалізує питання їх існування.
Фракція «ОПОЗИЦІЙНОГО БЛОКУ», як у Верховній раді, так і у обласній раді, неодноразово піднімали питання про фінансування професійної освіти. На які кошти в 2016-2017 роках будуть навчатися , як мінімум, сто тисяч підлітків і як без грошей буде розвиватись система профтехосвіти залишається без відповіді.
На нашу думку, руйнація системи ПТУ, в перчу чергу, боляче вдарить по дітях з малозабезпечених сімей та дітей сиріт, для яких отримання безкоштовної середньо-спеціальної освіти це шанс знайти роботу.
Для нашої області серйозною проблемою є наявність значної кількості малокомплектних шкіл та невідповідність прийнятої формули фінансування реальної мережі учбових закладів. Вирішення цих питань влада шукає, як правило, закриття шкіл, акцентуванні уваги на опорних школах, підвозу дітей на шкільних автобусах та інше. При цьому часто-густо не враховується думка громади, доля педагогічних колективів, перспективи існування села.
На часі розробка нової програми розвитку системи освіти, як в державі, так і в області, з урахуванням можливостей, які дають сучасні технології та наука.
Вже зараз, при розробці нового бюджету, фракція «Опозиційного блоку» наполягає на пріоритетному фінансуванні освіти.
Історичний досвід свідчить, що тільки досвідчена людина та згуртоване суспільство здатні відповісти на виклики сучасного світу.
Анатолій Мельник, керівник фракції "Опозиційного блоку" в Чернігівській обласній раді
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: Опозиційний блок, Анатолій Мельник