У Чернігові через пожежу у багатоповерхівці жителі втратили побутову техніку
Тетяна читачка нашого сайту повідомила про те, що в її будинку по вул.Мстиславська, 171 у Чернігові мешканці багатьох квартир втратило електро-техніку. Причина - значний перепад електричної напруги, через що виникла пожежа 8 червня. Жінка повідомляє, що станом на 12 червня 07.25 ранкуу понеділок напруга була 320 вольт, замість 200. В день пожежі напруга становила 400 вольт. Представники Обленерго стверджують, що дана ситуація - провина ЖЕКу, який обслуговує будниок, сами ж жильці хочуть добитися відшкодування за спалену техніку.
Наш сайт буде розбиратися у ситуації.
Як же діяти, коли згоріла побутова техніка через перепади напруги? Відповідть на це запитання дає численна кількість джерел юридичної тематики. Зокрема на ресурсі "Я і закон" пропонують діяти наступним чином:
Алгоритм дій споживача в цьому випадку визначає глава ХІІІ Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою № 310 від 14.03.2018 Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Якщо через перепади напруги згоріла побутова техніка, то її власнику потрібно звернутися до оператора системи розподілу електричної енергії (далі – ОСР) із скаргою на якість електричної енергії, де зазначити вимогу щодо відшкодування завданих збитків.
У разі надходження скарги щодо якості електричної енергії ОСР розглядає її протягом 15 днів з дня отримання, а у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії в точці розподілу споживача – протягом 30 днів.
Узгодивши зі споживачем час, ОСР може направити свого представника для аналізу ймовірних причин недотримання показників якості електричної енергії та/або проведення необхідного вимірювання. Такі дії ОСР може здійснити для обґрунтування відповіді споживачу.
Зверніть увагу, що усі витрати, пов’язані із вимірюванням параметрів якості електричної енергії, покриває ОСР.
Але організувати проведення таких вимірювань може й сам Споживач. Для цього йому необхідно отримати письмову згоду від ОСР. При цьому, споживач має право залучати профільні організації, які мають необхідні засоби вимірювання параметрів якості електричної енергії, що відповідають вимогам Кодексу систем розподілу. Дані, отримані за допомогою таких засобів, можуть стати доказовою базою при розгляді скарги.
У разі підтвердження факту недотримання показників якості електричної енергії, витрати, понесені споживачем на організацію проведення вимірювань, повинен відшкодувати оператор систем розподілу.
Якщо підтвердиться факт недотримання показників якості електричної енергії, то ОСР має надати споживачу компенсацію у розмірі та порядку, що встановлені Регулятором.
Відповідно до п.13.3.3 глави 13.3 розділу ХІІІ Кодексу системи розподілу оператор системи розподілу зобов’язаний здійснювати відшкодування збитків споживачу, завданих внаслідок недотримання показників якості електропостачання.
Оператор системи розподілу зобов’язаний розглянути таке звернення протягом 30 днів з дня його отримання.
При підготовці звернення споживачу електроенергії потрібно зазначити перелік побутової техніки, яка була пошкоджена або знищена внаслідок недотримання показників якості електропостачання, та суму відшкодування збитків, що визначається відповідно до вартості заміни пошкодженого майна з урахуванням його зносу або вартості ремонту пошкодженого майна та інших витрат, понесених споживачем, а також квитанції та чеки, що підтверджують розмір збитків.
Оператор системи розподілу може уточнити у споживача інформацію необхідну для розгляду звернення, але не пізніше 2 робочих днів після отримання звернення.
Наприклад, у разі відсутності даних щодо технологічних порушень у розподільних мережах у зазначений споживачем період, оператор системи розподілу може запропонувати заявнику надати документи, що підтверджують пошкодження майна внаслідок перепаду напруги.
У такому випадку варто звернутися до сервісного центру (у залежності від виду побутової техніки) з метою отримання акту технічного обстеження, де причиною виходу із ладу побутової техніки буде вказано саме перепади напруги, а також квитанцію про сплачену вартість ремонтних робіт або висновки про неможливість та недоцільність ремонту.
Зверніть увагу, у випадку якщо ОСР доведе, що недотримання показників якості електропостачання викликано форс-мажорними обставинами і виникло не з його вини, а з вини споживача, в електричних мережах споживача, через недотримання вимог експлуатації електроприладів, то збитки не відшкодовуються.
Якщо протягом вищевказаного періоду, відповідь на звернення не надійшла або надійшла з відмовою у компенсації вартості пошкодженої побутової техніки – то в такому випадку спір варто вирішувати в судовому порядку.
Слід зазначити, що для вирішення спору в судовому порядку необхідно провести судово-товарознавчу експертизу пошкодженої техніки.
Таку експертизу можна провести як до подання позовної заяви до суду, так і після, заявивши клопотання у підготовчому судовому засіданні про необхідність проведення експертизи. Оплатити проведення експертизи доведеться позивачу. Проте, не засмучуйтеся – адже у разі задоволення позову на Вашу користь, всі понесені витрати можна буде стягнути з відповідача.
Також не буде зайвим, аби жильці найняли для цієї роботи досвідченого юриста, адже щоб грамотно провести таку роботу для багатьох мешканців будинку і виграти справу у суді, потрібна буде кваліфікована допомога спеціаліста.
Gorod.cn.ua
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: напруга, Обленерго, Мстиславська