Чернігівка Ольга Лисичкина розвиває власний бренд еко-чаїв та джемів в умовах війни
Літо, що настало, - "гаряча пора" для чернігівчанки Ольги Лисичкіної. Тільки недавно вона закінчила збори жовтих квітучих кульбаб, а ще треба запастися суницями, малиною, чорницею, листям берези, лаванди, глоду, чебрецем, розмарином, коренем півонії, пагонами сосни, цедрою та ягодами обліпихи, квітами мальви та іншими дарами природи. Оля Лисичкина - чаєдел, це заняття тісно переплетене з її професією харчового технолога, отриманої після закінчення кафедри підготовки бакалаврів та магістрів за спеціальністю “Харчові технології”, яку вона закінчила із червоним дипломом у Чернігівському технологічному університеті, нині НУ «Чернігівська політехніка».
Олі 25 років, вона незаміжня, працює мікробіологом. Лисичкина - це псевдонім, обраний нею невипадково.
- Мені дуже подобаються лисиці, вони милі та добрі, якщо їх приручити, і асоціюються у мене з лісом. Вони спритні, і я така ж спритна, знаю, що десь у лісі знаходиться, - сміється вона.
- Олю, де ви збираєте сировину для трав'яного чаю?
– Збором трав займалася ще моя бабуся, тепер це стало улюбленим заняттям усієї моєї родини – батьків, брата, сестри та племінників. Я брала з собою книги з рослин і вивчала їх безпосередньо на природі. Також знадобилися досвід та зв'язки моїх батьків, вони – туристи, тому ми виїжджаємо з наметами у віддалені місця Чернігівщини та заготовляємо сировину. Наприклад, іван-чай, який є основою для наших чаїв, ми збираємо на берегах річки Снів та Київського водосховища.
- Напевно, зараз після замінування територій Чернігівщини з виїздами на природу з'являться проблеми?
- Напередодні виїзду ми спілкуємося зі старостами та старожилами сіл, погоджуємо з ними маршрути та не виїжджаємо без дозволу лісників. Є гарні місця також і на околицях міста та у дачних масивах.
– Як відбувається виготовлення трав'яного чаю?
- Насамперед правильний збір трав, листя, ягід… Іноді потрібно зібрати їхню величезну кількість, щоб отримати на виході трохи чаю. Листя ми скручуємо різними способами: на спеціальній чайній дошці, гранулами та вручну кульками. Далі йде процес ферментації, протягом якого важкі речовини, які погано засвоюються організмом, перетворюються на більш прості та легкозасвоювані. На цьому етапі формується майбутній смак, колір та запах чаю. Після цього він висушується та дозріває мінімум півроку. На закінчення за нашими рецептами ми створюємо ексклюзивні композиції з ягодами та квітами.
- Це дуже велика праця, щоби якісний продукт дійшов до покупця. Кожен етап обробки сировини для трав'яного чаю повинен проходити строго певний час, іноді рахунок йде по годинниках. Ми контролюємо ці етапи.
На фото - чайна дошка на якій відбувається скручування чаю
- За яким принципом створюєте композиції чаю?
- За принципом користі, аромату, смаку та кольору. Добавки із сухих ягід та квітів посилюють певні якості чаю.
– Пробники вашої продукції вже є на прилавках чернігівських магазинів, вони гарно оформлені. Хто цим займається?
- Так само - наша сім'я. Самі купуємо коробочки, баночки, замовляємо пакети з нашим логотипом, розробляємо етикетки, надсилаємо замовлення поштою, а чернігівцям передаємо замовлення під час зустрічі. Ціна пробника, який можна бачити в магазинах – 30 гривень, при тому, що кожен пакет містить дві-три заварки чаю, а заварений вдруге виходить більш насиченим.
- Мені дуже приємно, що наші чаї та “смаколики” до них – суміш горішків та сухофруктів з медом акації, варення з соснових шишок, кульбабовий мед, цукати з гарбуза – вже знають не лише у Чернігові, а й у багатьох містах України та за кордоном. Також часто мами замовляють наші натуральні продукти своїм дітям. Є у нас і чай для майбутніх мам.
- Рік тому я розмістила в Інстаграмі інформацію про нашу продукцію і отримала дуже багато позитивних відгуків та слів підтримки. Після цього хочеться ще більше радувати людей, щоб наш чай приносив тепло та радість, зігрівав кожну людину.
Оля замислюється про серйозний чайний бізнес, але знає про всі складнощі та витрати для такого рівня. Має деякі плани з цього приводу. Кілька років тому вона подала заявку на реєстрацію своєї торгової марки, чекає на результат, але вже зараз може випускати свою продукцію під маркою “Lisichkina”. Для рівня бізнесу необхідно зробити ще кілька кроків. Що ж, час для цього є, їй лише 25.
Gorod.cn.ua
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.