Новорічні прикраси: як обрати якісні та як повернути товар
Суббота, 26 Декабря 2020 17:01 | Просмотров: 2370
Як визначити, чи якісна новорічна прикраса, під час її покупки? Та за яких умов і як саме можна її повернути? В ефірі Українського радіо: Чернігівська хвиля про це розказала Валентина Нашиванько – головна спеціалістка відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в області.
За словами Валентини Нашиванько, покупець має право попросити у продавця документ, який затверджує якість продукту – будь-якого, не тільки ялинкової прикраси.
«Це може бути сертифікат відповідності про безпеку продуктів, може бути паспорт якості, санітарний висновок, декларація виробника. Якщо хоча б один із цих документів суб’єкт господарювання вам покаже – іграшку можна купувати».
При виборі іграшок потрібно звертати увагу й на інформацію, яку надає виробник. У статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів» йдеться, що на товарі має бути маркування.
«У цьому маркуванні повинна бути інформація для споживачів: назва, дата виготовлення, склад, основні властивості, дані про ціну, термін використання іграшки. Мають бути ще дані про основні властивості продукції, у тому числі про вміст шкідливих для здоров’я речовин (якщо вони є). Позначка, яка повідомляє, що ця продукція пройшла сертифікацію. Гарантійний термін і гарантія виробника - для того, щоб якщо іграшка вийде з ладу або з’явився неприємний запах, можна було звернутися до продавця для повернення чи обміну», - говорить Валентина Нашиванько.
Якщо є упаковка, маркування, є вся інформація на упаковці, то іграшку можна купувати, каже Нашиванько. І треба брати товарний чек.
«Якщо купуєте на ринку – просіть написати від руки. Він все одно буде дійсний. Це може бути будь-який аркуш паперу, на якому написано, коли продали товар, за якою ціною. Також варто зазначити, де саме це продавалося: який ринок, номер бутику, ФОП. Має бути й підпис даного суб’єкта господарювання».
Валентина Нашиванько радить перед покупкою переконатися, щоби блискітки (якщо такі є) не відпадали. Також, за її словами, можна понюхати товар: якщо іграшка має неприємний запах пластику абощо – краще не купувати.
«Електричні гірлянди варто купувати у перевірених продавців, а не на стихійних ринках або «з рук». Адже якщо виявите несправність вдома - не зможете звернутись до суб’єкту господарювання. І не буде документів про якість та безпеку. Упаковка повинна бути обов’язково. На пакуванні повинен бути трилисник – знак, який повідомляє, що ця продукція пройшла сертифікацію, вона безпечна».
Якщо вдома ви виявили, що іграшка неякісна або не відповідає вказаним параметрам, її можна повернути чи обміняти упродовж 14 днів з моменту покупки. Звісно, за умови, що ви маєте чек.
Окрім чеку, потрібно написати заяву у довільній формі. Обов’язково зазначити, від кого і до кого надійшла ця заява. Інформація про суб’єкт господарювання має бути розміщена у куточку споживача.
Продавець підписується, що він отримав заяву, і потім реагує: або повертає кошти, або замінює товар, або надає якісь інші пропозиції.
«Якщо не відреагували на заяву, тоді споживач звертається до Держпродспоживслужби. Спеціалісти розглядають її відповідно до законодавства України щодо звернення громадян», - сказала Суспільному Валентина Нашиванько.
UA: Чернігів
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.