Сделать стартовой Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Місто і регіон » Громадські бюджети в ОТГ Чернігівщини: від перших спроб до системної діяльності

Громадські бюджети в ОТГ Чернігівщини: від перших спроб до системної діяльності

Чернігівщина у межах України – один із перших регіонів, де почали запроваджувати такий механізм залучення громадськості до прийняття управлінських рішень на місцевому рівні і розподілу частини бюджетних коштів, як громадський бюджет чи бюджет участі. Він передбачає, що певна частина коштів місцевого бюджету (найчастіше 1% або конкретно визначена сума) щороку виділяється на проєкти громадян. Ці проєкти пишуться і подаються за встановленими правилами, а переможці визначаються через голосування. Проєкти-переможці місцева влада має реалізувати упродовж наступного року.


 
Ще 2015 року Чернігів разом із Полтавою та Черкасами, завдяки співпраці з Фундацією польсько-української співпраці ПАУСІ, стали пілотними містами впровадження бюджету участі в Україні. Відтоді цей досвід активно розповсюдився у містах і містечках, селищах України, у тому числі й нашої області. Значна частина громад Чернігівської області, яка залишається серед лідерів децентралізації в Україні, теж реалізують ініціативи місцевих жителів через громадський бюджет. Які ж особливості має громадський бюджет в об’єднаних територіальних громадах Чернігівщини?


 
Експертка з висвітлення Чернігівського регіонального офісу Програми «U-LEAD з Європою» Оксана Стельмах переконана, що громадський бюджет – це корисний і дієвий інструмент розвитку об’єднаної територіальної громади. У першу чергу, громадський бюджет дозволяє жителям громади ініціювати проєкти, які вони вважають є доцільними, важливими та на часі саме для їхньої ОТГ. А отже, і взяти на себе відповідальність за реалізацію і забезпечення життєдіяльності ініціативи. По-друге, створення бюджету участі значно підвищує довіру до місцевої влади, допомагає налагоджувати партнерські стосунки та комунікації між громадою і владою. А головне, ОТГ, запроваджуючи бюджет участі, демонструє свою відкритість та прозорість у всіх сферах своєї діяльності.

Профіль громадського бюджету в ОТГ України (за відкритими даними)

Параметри

Показники

Середня сума бюджету участі

350-500 тис. грн.

Середня вартість одного проекту

20-50 тис. грн.

Розподіл суми

У багатьох громадах виділяють окремо кошти для проєктів, що стосуються адмінцентру ОТГ, і старостатів. Співвідношення найчастіше може бути у рівних частинах – 50/50. Хоча може бути і поділ на «великі» та «малі» проекти, залежно від суми

 

Вік учасників (авторів та учасників голосування)

14-16 років

Тематика проектів

В окремих громадах виділяють напрями, яких можуть стосуватися проекти – енергозбереження, дозвілля, благоустрій, екологія, суспільно корисні соціальні проекти. Або навпаки, визначено сфери, до яких не варто звертатися. Приміром, проєкти не повинні стосуватися освітніх закладів чи комунальних підприємств тощо.

Голосування

Електронне або змішане (через онлайнплатформи з паперовим голосуванням у визначених для цього пунктах )

 
 
Середній профіль бюджету участі в ОТГ Чернігівщини наближається до загальноукраїнських стандартів, а втім, кожна громада може йти своїм партиципаційним шляхом.
 
Прикметно, що бюджети участі в ОТГ відрізняються від громадських бюджетах у містах. Насамперед, тематикою проєктів, що свідчить – жителів громад хвилюють інші проблеми, аніж міських мешканців. За даними проекту «Громадський бюджет на сході України – інтеграція заради розвитку», що реалізовувався у 2018 році Фундацією українсько-польської співпраці ПАУСІ спільно із Німецьким товариством міжнародного співробітництва GIZ, 46% проєктів в ОТГ стосувалися розвитку інфраструктури, 14% - культури і туризму, 11% - спорту, 9% - медичних послуг, 4% - освіти, і лише 1% - енергозбереження. Водночас були відсутні проєкти щодо соціального захисту (тоді як у містах таких проєктів було до 17%). І в містах більша частка проєктів стосувалися енергозбереження чи альтернативної енергетики. Порівняно проєкти 5 ОТГ та 5 міст у Запорізькій, Харківській та Дніпропетровській областях. 
 
Деякі ОТГ впроваджують «правила» громадського бюджету, до яких в містах долучаються поступово. Так, у Балтській ОТГ Одеської області вольовим рішенням, аби уникнути фальсифікацій під час паперового голосування, було запроваджено лише електронне голосування за проєкти громадського бюджету. Переважна більшість міст на той час практикували лише паперове голосування.

До ризиків громадського бюджету в об’єднаних громадах слід віднести аспекти, що звужують активне залучення громадян до цього процесу. Це, насамперед, можливе співфінансування проєкту (у вигляді коштів чи інших ресурсів); низька поінформованість місцевих жителів про бюджет участі та його етапи, часто, відсутність повноцінної інформаційної кампанії; зависокі параметри підтримки – приміром, 100 (!) підписів підтримки проєкту з персональними даними громадян на етапі подання проєкту; відсутність голосування і схвалення рішення про реалізацію проєктів уповноваженим органом (робочою групою, координаційною радою тощо). Ці ризики можуть не сприяти поширенню бюджету участі в ОТГ та не формують довіру до цього партиципаційного механізму.


 
Однією з перших на Чернігівщині бюджет участі у 2016 році запровадила Сосницька ОТГ. Сосницький селищний голова Андрій Портний вважає, що громадський бюджет – це тренд сучасності. Він зауважує, що разом із командою прийшов у селищну раду з громадського сектору, а тому вони мали бажання змін і запровадження реальних механізмів залучення громадськості до розподілу публічних фінансів на місцевому рівні. «Нововведення, нові інструменти пропонуються владою, але сприймаються не так, як мають сприйматися. Тобто, зазвичай влада має бути противником всілякої новизни. А у нас навпаки – ініціатива іде тільки від місцевої влади і активу, який зайшов», - стверджує він. 
До речі, у 2018 році Андрій Портний поділився досвідом партиципації у Сосницькій ОТГ на міжнародній конференції у Берліні, присвяченій участі громадян в управлінні громадами та бюджетам участі. На його переконання, це був успіх, оскільки досвід Сосниці у громадському бюджеті був презентований разом зі столицями й іншими великими містами.


 
Андрій Портний наголошує, що нині відмовлятися від бюджету участі у громаді не планують, однак є необхідність активізації місцевих жителів, особливо у селах. Приміром, торік до місцевого положення про бюджет участі внесли зміни, де прибрали обов’язковий ресурс для сіл, Адже були випадки, коли проекти від старостатів не подавалися взагалі, або був тільки один проект і він автоматично ставав переможцем. Селищний голова переконаний, що у бюджеті участі не має бути примусу, а тільки – здорова конкуренція ідей активних громадян. 
 
Серед реалізованих успішних проектів він називає благоустрій парку на В’юнищі, який із «хащів» перетворився у цивілізоване місце відпочинку, а також дерев’яні лавки на березі річки Убідь, що теж стали популярними серед місцевих жителів. Крім того, у планах – запуск шкільного бюджету участі, аби школярі мали можливість втілити свої ідеї і розуміли, «щоб щось досягти, слід попрацювати». 
До речі, зараз на сайті Сосницької ОТГ триває голосування за проекти громадського бюджету на 2020 рік. До голосування допущено 7 проектів,  два з них стосуються сіл громади.



Активно впроваджують громадський бюджет у Корюківській міській ОТГ. Міський голова Ратан Ахмедов вважає, цей механізм взаємодії влади і громадськості продовжує демонструвати свою ефективність, що доводить і досвід іноземних країн. У Корюківській ОТГ існує розподіл суми громадського бюджету між адміністративним центром та старостатами – 50/50. На сайті  громади створено і працює розділ громадського бюджету, де розміщується актуальна інформація. 
 
Водночас міський голова вказує, що громадський бюджет у Корюківській ОТГ має свої особливості. «Ми відхиляємо проекти з «комунальщиною», тобто, ремонти, заміна вікон, підлоги чи покрівлі комунальних установ – це обов’язок бюджету, а не громадський бюджет! Ініціатори проектів не можуть і не мають досконально знати технології будівництва чи тонкощі виконання тих чи інших робіт. Тому майже завжди сума видатків на реалізацію проектів перевищує нормативну, інколи у рази. Часто проєкти, що не стають переможцями, але набирають значну кількість голосів, реалізовуються поза бюджетом участі. Щороку у нас такі приклади трапляються», - розповідає Ратан Ахмедов.




 


У Корюківській ОТГ домінують проєкти щодо розвитку спорту, екологічного спрямування, молодіжні ініціативи та проєкти з благоустрою. Активно включають сільські населені пункті, а тому для них передбачено свій фінансовий ресурс.
Однак не скрізь в об’єднаних територіальних громадах Чернігівської області бюджети участі впроваджуються, навіть якщо є воля активних громадян – ця воля може бути відсутньою у керівництва громади. Наприклад, в Олишівській ОТГ Чернігівського району, попри пропозиції місцевих активістів, схвалити положення і розпочати роботу вже рік не виходить. Адже керівник громади і депутатська більшість вирішили: «бюджет участі зараз не на часі».


 
Анна Ніколенко-Баєва, голова ГО «Асоціація демократичного розвитку», вказує, що на початок 2020 року громадський бюджет вже запровадили 17 ОТГ Чернігівської області. «І це, дійсно, результат, адже він свідчить про готовність місцевої влади взаємодіяти з мешканцями громад і спільно приймати рішення щодо розвитку міста, селища, села. З досвіду можна сказати, що, впроваджуючи бюджет участі в громаді, варто враховувати унікальність й особливість кожної громади, не варто боятися виходити за рамки шаблонів і стандартів», - говорить вона.  Експертка громадського бюджету підкреслює, що процес реалізації громадського бюджету не є сталим: він змінюється з урахуванням проблем і потреб кожної громади. Водночас при ініціюванні громадського бюджету не варто забувати про основні його принципи – вільний і безкоштовний доступ до проєктів, рівні можливості участі для всіх мешканців громади.
 
До речі, зараз в Україні набуває обертів шкільний громадський бюджет, що має різні варіації – у школах зі своїм положенням та за участі учнів, або ж із використанням певної частини загального громадського бюджету на реалізацію освітніх проектів виключно на території шкіл.
 
«Ми зараз є свідками того, що ідея поширення партиципаторних практик і доброго врядування набирає обертів. У січні у Полтаві на IV Міжнародному форумі практиків партиципації була презентована Асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація учасницького розвитку громад», засновниками якої стали чотири ОТГ та три міста із Дніпропетровської, Запорізької, Харківської і Луганської областей. Асоціація створена з метою розвитку демократичного, відкритого, інклюзивного місцевого самоврядування та поширення практик доброго врядування, вирішення питань місцевого значення у партнерстві із зацікавленими сторонами», - розповіла Анна Ніколенко-Баєва. Вона також  сподівається, що кількість ОТГ, що залучають громадян до вирішення проблемних питань на Чернігівщині через механізми громадського бюджету, розшириться. Й обов’язково у нашому регіоні з’являться громади, що будуть зацікавлені співпрацювати із Асоціацією учасницького розвитку громад або навіть стануть її учасниками.


 
Костянтин Плоский, заступник директора Фундації польсько-української співпраці ПАУСІ після 5 років активної партиципаційної діяльності у містах, містечках і громадах України переконаний: «бюджет участі – це не тільки про проєкти, або навіть і не про проєкти взагалі, це соціальна консолідація, взаємодопомога і взаємодія, що поширюється на інші сфери діяльності». Він підкреслює, що ОТГ по-іншому впроваджують громадські бюджети, аніж міста – вони менші за кількістю населення, всі один одного знають, там налагоджені інші соціальні зв’язки. «В українських громадах вже є приклади схвалення переліку проектів для реалізації не через голосування, а методом консенсусу, коли місцеві жителі збираються, обговорюють проєкти і приймають спільне рішення. Це перспективно і цікавий досвід рефлексії для розвитку бюджету участі в Україні», - говорить Костянтин Плоский. За його словами, йдеться про використання досвіду Грузії, і насправді це підвищує соціальну згуртованість. Приміром, в окремих грузинських муніципалітетах у такий спосіб реалізовують майже всі запропоновані проєкти, оскільки в процесі обговорення знаходять альтернативні джерела фінансування. «Є стандарти громадських бюджетів у Польщі та Грузії (у цій країні навіть запровадили сертифікацію бюджету участі). Чи потрібні стандарти в Україні? Питання відкрите», - говорить експерт. Тож, кожна громада є достатньо вільною у запровадженні бюджету участі.


 
Виходячи із експертних висновків та відкритих даних, можна визначити основні рекомендації для ОТГ Чернігівщини у процесі розвитку громадського бюджету. Насамперед, це рішення влади і громадськості. Потім – повноцінна інформаційна кампанія із залученням усіх доступних каналів комунікації (місцевих газет, радіо чи ТВ, соціальних мереж) задля максимального залучення громадян до процесу громадського бюджету. Звичайно, без відкритості і довіри не обійтися, а тому не варто вдаватися до кулуарних рішень чи інших дій, що зменшують прозорість бюджету участі. Корисними будуть і масові заходи – марафони, ярмарки з написання проєктів, під час яких жителям громади детально пояснюють, як написати і подати проєкт.  Важливою є і детальна перевірка проектів структурними підрозділами ради у процесі допуску до голосування, аби потім не виникало проблемних питань, як до проекту в цілому, так і кошторису, зокрема. Також не зайвою буде методична підтримка і співпраця із громадськими  організаціями, що працюють у сфері партиципації. 
 
А загалом, громадський бюджет – це дієвий механізм залучення громадян до співучасті в управлінні своєю громадою, а відтак, він буде корисним для будь-яких громад, як новостворених, так і тих, що вже успішно працюють.

Gorod.cn.ua

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: громадськийбюджет, ОТГ, Стельмах, Сосниця, Корюківка

Добавить в:
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции.
 

Комментарии (28)

Добавить комментарий
Ответить
Сергей 29 Октября 2020 г. (10:00) #[1]
Юридический казус. Льгота установлена Кабинетом Министров. Какой орган в Чернигове имеет право отменить постановление КМ?
Ответить
Anonim 29 Октября 2020 г. (18:10) #[2]
Ответ на [1]
Льготы установлены Законом Украины, а не Кабинетом Министров... И никто, ни один орган власти, в том числе и Кабмин не в праве принимать решения противоречащие Закону.
Ответить
Ааа 2 Ноября 2020 г. (19:34) #[3]
Ответ на [2]
Законодатель, я вам скажу что в законе прописано одно льготное место, а наш мер установил что нет лимита и нужно везти всех.... так что прежде чем что то кричать уточните
Ответить
Жасмин 29 Октября 2020 г. (10:21) #[4]
Верните пропускную систему в транспорт и все наладится.Дорогие начальники попробуйте утром и вечером добраться на работу и домой как мы, и все вам станет ясно.
Ответить
Че 29 Октября 2020 г. (10:48) #[5]
Транспортники нашли повод, чтобы не возить льготные категории. Ну ладно пенсионеры, катающиеся в час пик. Но, к примеру, работающие участники войны на ровном месте лишены установленной Законом Украины льготы.
Ответить
Anonim 29 Октября 2020 г. (14:00) #[6]
Ответ на [5]
А что эти участники особая голубая каста среди других льготников ? Всем так всем и не надо трясти своими заслугами
Ответить
Anonim 29 Октября 2020 г. (18:12) #[7]
Ответ на [6]
Да нет. Не надо. Только Закон о другом говорит. Отмените Закон соответствующий и проблем не будет.
Ответить
Anonim 1 РќРѕСЏР±СЂСЏ 2020 Рі. (00:02) #[8]
Ответ на [5]
Я прошу прощения,а, участники какой войны?
Ответить
Anonim 29 Октября 2020 г. (10:49) #[9]
Как всегда крайние самые незащищённые слои населения - пенсионеры. А если пенсионеру надо утром ехать в поликлинику анализы сдавать, почему он должен платить? Или внуков няньчить, чтоб родители на работу пошли. На дачи уже никто не ездит, так что ни к чему это нововведение.
Ответить
9к 29 Октября 2020 г. (11:23) #[10]
Ответ на [9]
А как вы думаете, кто содержит пенионеров? Может дадите работающим людям возможность без проблем добраться на работу, заплатить налоги из которых и получат пенсию те самые пенсионеры? Это не навсегда отменили, месяц потерпят, ничего не случится. Анализы не каждый день ездят сдавать, так что 5 грн наскребут уж. А помимо дач они еще любят кататься в другой конец города за хлебом на 10 коп дешевле. Все правильно сделали, и это надо было когда еще в красную зону город попал.
Ответить
аноним 29 Октября 2020 г. (11:59) #[11]
Ответ на [10]
Задумайтесь как добирались в свое время на работу те,кто сейчас на пенсии.Спросите у своих дедушек и бабушек,например,как они добирались на работу в разные части города когда небыло тролейбусного сообщения. Люди преклонного возраста такие же люди как Вы,только с ограниченными возможностями. Если Вы не уважаете их,Ваши дети не унаследуют это от Вас. Когда придет старость,то такие же умники точно также будут рассуждать
Ответить
Anonim 29 Октября 2020 г. (12:48) #[12]
Ответ на [11]
Скорее всего к его старости, такого как бесплатный проезд уже не будет, да скорее всего даже в ближайшие пять лет.
Ответить
9к 29 Октября 2020 г. (12:57) #[13]
Ответ на [11]
Задумайтесь, как работали люди в каменном веке, когда не было никакого транспорта и даже одомашненных лошадей? И вспомните, что до такого возраста вообще не доживали. Повторяю утверждение, которое вы проигнорили: это не навсегда, незачем ездить каждый день рано утром непонятно куда неработающему человеку во время пандемии. Или может вы еще и з тех, кто до сих пор считает это обычным гриппом?
Ответить
аноним 29 Октября 2020 г. (13:57) #[14]
Ответ на [13]
так Вы попрекаете пенсионеров своими налогами.А я Вам говорю-выйдите в город и оглянитесь. Промышленные предприятия,школы,садики,административные здания.... Это все благодаря людям,которым сейчас заскажем 60. За это мы должны им сказать спасибо. Вся проблема не в пенсионерах, а в полностью проваленной системе транспортного сообщения в городе Насчет ковида.Нужно близким объяснять старикам как это опасно. И помогать им
Ответить
Мо 30 Октября 2020 г. (08:52) #[15]
Ответ на [11]
Так пусть платят и ездят! Если они работают то у них есть 5 грн на проезд.
Ответить
аноним 29 Октября 2020 г. (11:13) #[16]
Так постепенно льготы урезают. В этом месяце все льготные категории лишились скидки на услуги укртелекома. Местные власти уже 2 года игнорируют эту льготу Как они могут объяснить участникам войны,Чернобыльцам,афганцам и другим категориям почему не перечисляют деньги укртелекому. На дорогие катальпы есть. На другие дорогостоящие проэкты
Ответить
Anonim 29 Октября 2020 г. (12:21) #[17]
Ответ на [16]
Зайдите на сайт укртелекома и поменяйте тарифный план через горящую линию. Моей бабке платежка стала приходить 86 грн, вместо "льготных" 100+ В пакете 200 минут на мобильные номера.
Ответить
Сергей 29 Октября 2020 г. (12:27) #[18]
А у нас еще кто-то пользуется услугами укртелекома?
Ответить
аноним 29 Октября 2020 г. (14:47) #[19]
Бред. Введите назад спецперевозки. Вот сегодня утром, автобус номер 1, первый рейс - та-там, четыре пенсионерки с саженцами на дачу рулят, как раньше платили - так и сейчас заплатили. А работающие на остановках останутся стоять.
Ответить
гостья 29 Октября 2020 г. (15:40) #[20]
Нужно дать работающим людям возможность без проблем добраться Р Р…Р В° работу. Это Р Р…Р Вµ навсегда отменили, Р С‘ даже Р Р…Р Вµ отменили, Р В Р’В° немного ограничили РІРѕ времени - Р РЋР С“ 6 Р Т‘Р С• 9 Р С‘ Р РЋР С“ 16 Р Т‘Р С• 19. Анализы можно сдать Р С‘ после 9 утра (Р Р…Р Вµ РїРѕРјРЅСЋ точно Р Т‘Р С• 10 или Р Т‘Р С• 11). И Р Р…Р В° дачи можно поехать после 9. Если РІРЅСѓРєРѕРІ нужно нянчить, то родители РІРЅСѓРєРѕРІ пусть возмещают проезд, или пусть РєСѓРїСЏС‚ проездной пенсионеру. Р Р‡ знаю РѕРґРЅРѕРіРѕ молодого человека, который приглашает СЃРІРѕСЋ маму посидеть Р РЋР С“ РІРЅСѓРєРѕРј, Р В Р’В° потом дает ей 500-1000 РіСЂРЅ. Р Р† ДЕНЬ. (справедливости ради стоит сказать, что это Р Р…Р Вµ Р Р† Чернигове). Р СњР С• 200 РіСЂРЅ. Р Р† МЕСЯЦ Р Р…Р В° проезд СЃРІРѕРёРј родителям может дать любой работающий Р Р† Чернигове, иначе зачем тогда ходить Р Р…Р В° работу. Что касается масок, то пенсионеры Р С‘ молодежь РЅРѕСЃСЏС‚ РёС… Р С—Р С•-разному. Р Р‡ специально присматриваюсь Р Р† транспорте. Пенсионеры Р Р† большинстве своем спускают маску Р РЋР С“ РЅРѕСЃР°, Р В Р’В° РёРЅРѕРіРґР° Р С‘ СѓСЃС‹ выглядывают, или СЂРѕС‚, Р В Р’В° замечания РёРј делать практически бесполезно. Р Р‡ лично героически задыхаюсь Р Р† "правильной" маске, Р В Р’В° Р Р…Р В° улице сразу же надеваю РґСЂСѓРіСѓСЋ, потому что предыдущая уже мокрая (маски шила сама, без машинки). Молодежь чаще всего правильно надевает маску. "Полностью провалена система транспортного сообщения", - может быть. Эта проблема быстро Р Р…Р Вµ решается, Р В Р’В° сейчас нужно остановить распространение РІРёСЂСѓСЃР°. Поэтому нужно потерпеть (сколько - зависит РѕС‚ нас Р РЋР С“ вами), Р В Р’В° потом Р Р…Р Вµ слезать РЎРѓР С• РІРЅРѕРІСЊ избранной власти, чтобы РѕРЅР° решала эту проблему. Что касается того, что РІСЃРµ РІРѕРєСЂСѓРі построено нынешними пенионерами. Никто этого Р Р…Р Вµ отрицает Р С‘ никто Р Р…Р Вµ Р С—РЎРвЂСввРвР‚љРЎвЂєР РЋРЎвЂєР В Р’ Р’ Р’ Р’ Р’ РЎвЂ˜Р В Р’·РЎвЂ№Р Р†Р ВµРЎвЂљ гнобить пенсионеров.Эти меры временные! Кстати, Р Р† Беларуси, которую часто расхваливают Р Р† транспорте, НЕТ бесплатного проезда. P.S. Для тех, РєРѕРіРѕ возмутит РјРѕР№ комментарий: Р РЋР РЏ ничего Р Р…Р Вµ имею против пенсионеров, РјРЅРµ 64 РіРѕРґР° Р С‘ Р РЋР РЏ 9 лет Р Р…Р В° пенсии. Р СњР С• бывают Р Р† жизни ситуации, РєРѕРіРґР° нужно думать Р С• детях Р С‘ внуках, Р В Р’В° Р Р…Р Вµ только Р С• себе.
Ответить
аноним 29 Октября 2020 г. (17:49) #[21]
Ответ на [20]
А чего возмущаться.Сначала Вы пишите,что временно,а потом рекомендуете детям оплатить проезд в это же время.Масками одинаково пользуются как пенсионеры,так и другие категории населения.Транспортную проблему нужно решать не тогда когда начался короновирус,а намного раньше.Разве до короновируса ее не было?
Ответить
аноним 29 Октября 2020 г. (17:07) #[22]
16.30.остановка напротив Прохлады. троллейбус .Сидячие места.Половина пенсионеры. Оплатили наверно. Толпа на остановке. Кондуктор препятствует входу пассажиру,так как все места заняты.Проблема не решилась. Следующий троллейбус. Картина такая же
Ответить
Пенсионеры 29 Октября 2020 г. (20:55) #[23]
Все, кто нас попрекает рекомендуем запомнить: мы были такими как вы, вы будете такими как мы.
Ответить
Богдан 30 Октября 2020 г. (09:04) #[24]
Ответ на [23]
Якщо доживемо...
Ответить
аноним 30 Октября 2020 г. (19:11) #[25]
чушь. МОНЕТИЗИРОВАТЬ льготу и прекратить разговори.
Ответить
Anonim 31 Октября 2020 г. (08:36) #[26]
Да в городе и людей-то уже почти не осталось.Интересно,где они работают.Одни магазины,аптеки и"оффисы" непонятно чем занимающиеся.Полная производственная разруха.
Ответить
чччч 1 Ноября 2020 г. (09:12) #[27]
Ответ на [26]
серьезно???? а пробки на дорогах-это машины сами ездят?
Ответить
Anonim 1 РќРѕСЏР±СЂСЏ 2020 Рі. (19:39) #[28]
Добре. що анонім, а то б можливо і за решіточку за незнання війни.
 

Комментарии (28)

Добавить комментарий
Ответить
Сергей 29 Октября 2020 г. (10:00) #[1]
Юридический казус. Льгота установлена Кабинетом Министров. Какой орган в Чернигове имеет право отменить постановление КМ?
Ответить
Anonim 29 Октября 2020 г. (18:10) #[2]
Ответ на [1]
Льготы установлены Законом Украины, а не Кабинетом Министров... И никто, ни один орган власти, в том числе и Кабмин не в праве принимать решения противоречащие Закону.
Ответить
Ааа 2 Ноября 2020 г. (19:34) #[3]
Ответ на [2]
Законодатель, я вам скажу что в законе прописано одно льготное место, а наш мер установил что нет лимита и нужно везти всех.... так что прежде чем что то кричать уточните
Ответить
Жасмин 29 Октября 2020 г. (10:21) #[4]
Верните пропускную систему в транспорт и все наладится.Дорогие начальники попробуйте утром и вечером добраться на работу и домой как мы, и все вам станет ясно.
Ответить
Че 29 Октября 2020 г. (10:48) #[5]
Транспортники нашли повод, чтобы не возить льготные категории. Ну ладно пенсионеры, катающиеся в час пик. Но, к примеру, работающие участники войны на ровном месте лишены установленной Законом Украины льготы.
Ответить
Anonim 29 Октября 2020 г. (14:00) #[6]
Ответ на [5]
А что эти участники особая голубая каста среди других льготников ? Всем так всем и не надо трясти своими заслугами
Ответить
Anonim 29 Октября 2020 г. (18:12) #[7]
Ответ на [6]
Да нет. Не надо. Только Закон о другом говорит. Отмените Закон соответствующий и проблем не будет.
Ответить
Anonim 1 РќРѕСЏР±СЂСЏ 2020 Рі. (00:02) #[8]
Ответ на [5]
Я прошу прощения,а, участники какой войны?
Ответить
Anonim 29 Октября 2020 г. (10:49) #[9]
Как всегда крайние самые незащищённые слои населения - пенсионеры. А если пенсионеру надо утром ехать в поликлинику анализы сдавать, почему он должен платить? Или внуков няньчить, чтоб родители на работу пошли. На дачи уже никто не ездит, так что ни к чему это нововведение.
Ответить
9к 29 Октября 2020 г. (11:23) #[10]
Ответ на [9]
А как вы думаете, кто содержит пенионеров? Может дадите работающим людям возможность без проблем добраться на работу, заплатить налоги из которых и получат пенсию те самые пенсионеры? Это не навсегда отменили, месяц потерпят, ничего не случится. Анализы не каждый день ездят сдавать, так что 5 грн наскребут уж. А помимо дач они еще любят кататься в другой конец города за хлебом на 10 коп дешевле. Все правильно сделали, и это надо было когда еще в красную зону город попал.
Ответить
аноним 29 Октября 2020 г. (11:59) #[11]
Ответ на [10]
Задумайтесь как добирались в свое время на работу те,кто сейчас на пенсии.Спросите у своих дедушек и бабушек,например,как они добирались на работу в разные части города когда небыло тролейбусного сообщения. Люди преклонного возраста такие же люди как Вы,только с ограниченными возможностями. Если Вы не уважаете их,Ваши дети не унаследуют это от Вас. Когда придет старость,то такие же умники точно также будут рассуждать
Ответить
Anonim 29 Октября 2020 г. (12:48) #[12]
Ответ на [11]
Скорее всего к его старости, такого как бесплатный проезд уже не будет, да скорее всего даже в ближайшие пять лет.
Ответить
9к 29 Октября 2020 г. (12:57) #[13]
Ответ на [11]
Задумайтесь, как работали люди в каменном веке, когда не было никакого транспорта и даже одомашненных лошадей? И вспомните, что до такого возраста вообще не доживали. Повторяю утверждение, которое вы проигнорили: это не навсегда, незачем ездить каждый день рано утром непонятно куда неработающему человеку во время пандемии. Или может вы еще и з тех, кто до сих пор считает это обычным гриппом?
Ответить
аноним 29 Октября 2020 г. (13:57) #[14]
Ответ на [13]
так Вы попрекаете пенсионеров своими налогами.А я Вам говорю-выйдите в город и оглянитесь. Промышленные предприятия,школы,садики,административные здания.... Это все благодаря людям,которым сейчас заскажем 60. За это мы должны им сказать спасибо. Вся проблема не в пенсионерах, а в полностью проваленной системе транспортного сообщения в городе Насчет ковида.Нужно близким объяснять старикам как это опасно. И помогать им
Ответить
Мо 30 Октября 2020 г. (08:52) #[15]
Ответ на [11]
Так пусть платят и ездят! Если они работают то у них есть 5 грн на проезд.
Ответить
аноним 29 Октября 2020 г. (11:13) #[16]
Так постепенно льготы урезают. В этом месяце все льготные категории лишились скидки на услуги укртелекома. Местные власти уже 2 года игнорируют эту льготу Как они могут объяснить участникам войны,Чернобыльцам,афганцам и другим категориям почему не перечисляют деньги укртелекому. На дорогие катальпы есть. На другие дорогостоящие проэкты
Ответить
Anonim 29 Октября 2020 г. (12:21) #[17]
Ответ на [16]
Зайдите на сайт укртелекома и поменяйте тарифный план через горящую линию. Моей бабке платежка стала приходить 86 грн, вместо "льготных" 100+ В пакете 200 минут на мобильные номера.
Ответить
Сергей 29 Октября 2020 г. (12:27) #[18]
А у нас еще кто-то пользуется услугами укртелекома?
Ответить
аноним 29 Октября 2020 г. (14:47) #[19]
Бред. Введите назад спецперевозки. Вот сегодня утром, автобус номер 1, первый рейс - та-там, четыре пенсионерки с саженцами на дачу рулят, как раньше платили - так и сейчас заплатили. А работающие на остановках останутся стоять.
Ответить
гостья 29 Октября 2020 г. (15:40) #[20]
Нужно дать работающим людям возможность без проблем добраться Р Р…Р В° работу. Это Р Р…Р Вµ навсегда отменили, Р С‘ даже Р Р…Р Вµ отменили, Р В Р’В° немного ограничили РІРѕ времени - Р РЋР С“ 6 Р Т‘Р С• 9 Р С‘ Р РЋР С“ 16 Р Т‘Р С• 19. Анализы можно сдать Р С‘ после 9 утра (Р Р…Р Вµ РїРѕРјРЅСЋ точно Р Т‘Р С• 10 или Р Т‘Р С• 11). И Р Р…Р В° дачи можно поехать после 9. Если РІРЅСѓРєРѕРІ нужно нянчить, то родители РІРЅСѓРєРѕРІ пусть возмещают проезд, или пусть РєСѓРїСЏС‚ проездной пенсионеру. Р Р‡ знаю РѕРґРЅРѕРіРѕ молодого человека, который приглашает СЃРІРѕСЋ маму посидеть Р РЋР С“ РІРЅСѓРєРѕРј, Р В Р’В° потом дает ей 500-1000 РіСЂРЅ. Р Р† ДЕНЬ. (справедливости ради стоит сказать, что это Р Р…Р Вµ Р Р† Чернигове). Р СњР С• 200 РіСЂРЅ. Р Р† МЕСЯЦ Р Р…Р В° проезд СЃРІРѕРёРј родителям может дать любой работающий Р Р† Чернигове, иначе зачем тогда ходить Р Р…Р В° работу. Что касается масок, то пенсионеры Р С‘ молодежь РЅРѕСЃСЏС‚ РёС… Р С—Р С•-разному. Р Р‡ специально присматриваюсь Р Р† транспорте. Пенсионеры Р Р† большинстве своем спускают маску Р РЋР С“ РЅРѕСЃР°, Р В Р’В° РёРЅРѕРіРґР° Р С‘ СѓСЃС‹ выглядывают, или СЂРѕС‚, Р В Р’В° замечания РёРј делать практически бесполезно. Р Р‡ лично героически задыхаюсь Р Р† "правильной" маске, Р В Р’В° Р Р…Р В° улице сразу же надеваю РґСЂСѓРіСѓСЋ, потому что предыдущая уже мокрая (маски шила сама, без машинки). Молодежь чаще всего правильно надевает маску. "Полностью провалена система транспортного сообщения", - может быть. Эта проблема быстро Р Р…Р Вµ решается, Р В Р’В° сейчас нужно остановить распространение РІРёСЂСѓСЃР°. Поэтому нужно потерпеть (сколько - зависит РѕС‚ нас Р РЋР С“ вами), Р В Р’В° потом Р Р…Р Вµ слезать РЎРѓР С• РІРЅРѕРІСЊ избранной власти, чтобы РѕРЅР° решала эту проблему. Что касается того, что РІСЃРµ РІРѕРєСЂСѓРі построено нынешними пенионерами. Никто этого Р Р…Р Вµ отрицает Р С‘ никто Р Р…Р Вµ Р С—РЎРвЂСввРвР‚љРЎвЂєР РЋРЎвЂєР В Р’ Р’ Р’ Р’ Р’ РЎвЂ˜Р В Р’·РЎвЂ№Р Р†Р ВµРЎвЂљ гнобить пенсионеров.Эти меры временные! Кстати, Р Р† Беларуси, которую часто расхваливают Р Р† транспорте, НЕТ бесплатного проезда. P.S. Для тех, РєРѕРіРѕ возмутит РјРѕР№ комментарий: Р РЋР РЏ ничего Р Р…Р Вµ имею против пенсионеров, РјРЅРµ 64 РіРѕРґР° Р С‘ Р РЋР РЏ 9 лет Р Р…Р В° пенсии. Р СњР С• бывают Р Р† жизни ситуации, РєРѕРіРґР° нужно думать Р С• детях Р С‘ внуках, Р В Р’В° Р Р…Р Вµ только Р С• себе.
Ответить
аноним 29 Октября 2020 г. (17:49) #[21]
Ответ на [20]
А чего возмущаться.Сначала Вы пишите,что временно,а потом рекомендуете детям оплатить проезд в это же время.Масками одинаково пользуются как пенсионеры,так и другие категории населения.Транспортную проблему нужно решать не тогда когда начался короновирус,а намного раньше.Разве до короновируса ее не было?
Ответить
аноним 29 Октября 2020 г. (17:07) #[22]
16.30.остановка напротив Прохлады. троллейбус .Сидячие места.Половина пенсионеры. Оплатили наверно. Толпа на остановке. Кондуктор препятствует входу пассажиру,так как все места заняты.Проблема не решилась. Следующий троллейбус. Картина такая же
Ответить
Пенсионеры 29 Октября 2020 г. (20:55) #[23]
Все, кто нас попрекает рекомендуем запомнить: мы были такими как вы, вы будете такими как мы.
Ответить
Богдан 30 Октября 2020 г. (09:04) #[24]
Ответ на [23]
Якщо доживемо...
Ответить
аноним 30 Октября 2020 г. (19:11) #[25]
чушь. МОНЕТИЗИРОВАТЬ льготу и прекратить разговори.
Ответить
Anonim 31 Октября 2020 г. (08:36) #[26]
Да в городе и людей-то уже почти не осталось.Интересно,где они работают.Одни магазины,аптеки и"оффисы" непонятно чем занимающиеся.Полная производственная разруха.
Ответить
чччч 1 Ноября 2020 г. (09:12) #[27]
Ответ на [26]
серьезно???? а пробки на дорогах-это машины сами ездят?
Ответить
Anonim 1 РќРѕСЏР±СЂСЏ 2020 Рі. (19:39) #[28]
Добре. що анонім, а то б можливо і за решіточку за незнання війни.