Картопляний Донбас чи українська Голландія. Чим примагнітити інвестора?
Щоб закохати у себе красивого ще й багатого парубка, дівчата ні-ні, та й звертаються до магії. І приворожують судженого.
А як області залучити хорошого, надійного і небідного інвестора?
У креативного президента з цього приводу народилась креативна ідея. Володимир Зеленський пропонує інвесторів примагнічувати. Так, президент разом з прем’єр-міністром, нашим земляком Олексієм Гончаруком домовились запустити великий проект — 25 магнітів. Кожна область має придумати свій інвестиційний магніт.
«Вісник Ч» теж задумався, чим примагнітити інвестора. Тож пропонуємо ряд думок.
У цьому номері про магніти говорили з Миколою Бутком. Микола Петрович більше трьох років очолював Чернігівську область. Був позаштатним радником президента, має звання заслуженого економіста України. Зараз — завідувач кафедри менеджменту та державної служби Національного технологічного університету, доктор економічних наук, професор.
Виявляється, питанням примагнічування в області займаються вже кілька місяців. Створено навіть робочу групу, до складу якої входить і Микола Петрович.
— Робоча група розробляє стратегію розвитку області на 2020-2027 рік, — розповідає Микола Бутко. — Працюємо вже з півроку. Було кілька засідань. До групи входить більше сорока чоловік. Керівники ОТГ, представники районів і міст, учителі, медики, промисловці, підприємці різного рівня.
Визначили кілька магістральних векторів. Але дискусії точаться з приводу старт-спеціалізації. Це унікальна складова регіональної господарської системи.
Роль кожного регіону повинна бути чітко окреслена. Тобто не всім про все. Не всім сестрам по сережках. А саме те, що дозволить оздоровити економічну ситуацію у регіоні.
Пора згадати, що Чернігівщина здавна була картопляним Донбасом.
Також наша тема — це льонарство. Оскільки у нас зона Полісся. Зона досить складна. Це не степова зона, де гарний врожай буде лише через те, що вчасно посіяв і зібрав.
Наш регіон просто приречений бути українською Голландією в плані виробництва молока і м’яса. Тому що в структурі сільськогосподарських угідь маємо високу питому вагу луків і пасовищ. У нас високий потенціал для формування кормової бази.
У Голландії, а це за площею півтори Чернігівських області, 17 мільйонів голів великої рогатої худоби. У нас і десятої частини немає. Максимум, який був свого часу, — півтора мільйони.
А ще ми маємо високий транзитний потенціал. Який обумовлений нашим геоекономічним положенням, близькістю до столиці, розв’язкою усіх транспортних коридорів. Хоча втратили авіаційний транспорт, не працює річковий. Але залишився залізничний, автомобільний. І як зона транзитного потенціалу держави маємо вибудовувати і регіональну економіку.
— А як же туристичний потенціал Чернігівщини?
— А в чому його особливість? Що маємо високу концентрацію православних церков? Та якщо приїде сюди мусульманин, що він побачить? Чим дивувати будемо?
Якщо у туриста є дві години вільного часу, чи можемо ми запропонувати туристичний продукт у декількох варіантах? Ні. їх немає.
Я би більше говорив про рекреаційний потенціал. Природні дари, творіння людських рук.
* * *
А який магніт для Чернігівщини пропонуєте ви? Чекаємо на ваші варіанти проектів. Пишіть чи навіть малюйте. І найцікавіші обіцяємо розмістити у найближчих номерах «Вісника Ч».
Марина Забіян, тижневик «Вісник Ч» №40 (1742), 3 жовтня 2019 року
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: інвестор, «Вісник Ч», Марина Забіян