Хто в Чернігові обирає перевізників або як уникнути монополії?
Практично кожен мешканець Чернігова щодня користується громадським транспортом. Від багатьох можна почути нарікання не тільки на вартість проїзду, але й на якість перевезень.
Можна безкінечно сперечатись хто винен в даній ситуації, але правильніше поміркувати над вирішенням даного питання. На думку представника Демократичного Альянсу Ігоря Андрійченко головною причиною такої ситуації є монополізація чернігівського ринку пасажирських перевезень.
В нашому випадку відсутність конкуренції, це максимальна вартість проїзду, передчасне закінчення роботи водіїв на маршрутах (особливо ПАЗів та ЕТАЛОНів – наприклад якщо взяти 12 маршрут, то після 19-30, інколи 20-00 ви їх не побачите, це означає, що ми вимушені платити дорожче), в часи пік «давка» в автобусах (зазвичай в цей час пускають максимальну кількість «маршруток» і ми ж знову вимушені їхати за більшою вартістю), хамське відношення водіїв до пасажирів, часто надзвичайно брудні автобуси і т.д.
«Прийнявши участь у двох конкурсах з визначення перевізника для (10, 31, 32 та 2-А маршрутів) яке проводило управління транспорту та зв’язку Чернігівської міської ради, кидається в очі, що на конкурс виходить практично один і той же претендент. Так наприклад, дуже цікава ситуація спостерігалася на першому конкурсі де я був присутній. На маршрути 31 та 32 подався тільки ДП «Пассервіс», а на 10 маршрут тільки ТОВ «Таксосервіс», а цікава ця ситуація тим, що 2 роки тому на подібному конкурсі за той же 31 маршрут сперечалися ці ж два підприємства. В результаті ДП «Пассервіс» було обрано переможцем, але ТОВ «Таксосервіс» з цим не погодилось і оскаржувало це рішення навіть в Київських судах. На момент проведення нещодавнього конкурсу по 31 маршруту ці суди ще не закінчились, але підприємство яке судилося 2 роки чомусь не подало на конкурс документи, виникає питання чому? Виникає це питання і по іншим конкурсам, чому практично завжди документи на конкурс подає тільки одне і теж підприємство? Яке так чи інакше представляє ВАТ «Чернігіватосервіс». Під час неформального спілкування інші перевізники розповідають, що власники ВАТ «Чернігівавтосервіс» (ті ж власники, що і ТОВ «Пассервіс-люкс», ДП «Пассервіс» та ін.) тримають транспортну мережу міста в міцному кулаці» - розповідає Ігор Андрійченко голова Демократичного Альянсу в Чернігові.
Повернемось до того, як можна вирішити підняті проблемні питання. На думку Демократичного Альянсу, це перш за все створення конкурентного середовища на ринку перевезень через контроль за проведенням конкурсів по відбору перевізників. На сьогодні представниками Демократичного Альянсу вже розроблені документи, затвердження яких зробить прозорим і зрозумілим входження громадських організацій в конкурсну комісію по відбору перевізників (згідно законодавства в роботі конкурсного комітету обов’язково приймають участь 50% громадських організацій). Зараз вони визначаються лише «вольовим» рішенням начальника управління транспорту і зв’язку. Окрім цього розроблені документи по запровадженню системи контролю за якістю перевезень. Всі ці документи подані до міської ради та в Чернігівську ОДА.
А вже, по якій вартості та в яких умовах ми з вами будемо їздити, залежить від бажання міського голови та голови Чернігівської ОДА йти на зустріч ініціативам громадськості та співпрацювати з її представниками.
Додатки:
1. Порядок вибору представників ІГС до конкурсного комітету;
2. Порядок проведення технічного аудиту перевізників;
3. Підстави розірвання договору з перевізниками.
P.S.
Якщо Вам відомі факти будь-яких порушень з боку підприємств-перевізників, прохання надсилати інформацію на електронну пошту [email protected], або телефонувати 093-118-44-38, (0462) 92-05-92.
Можна безкінечно сперечатись хто винен в даній ситуації, але правильніше поміркувати над вирішенням даного питання. На думку представника Демократичного Альянсу Ігоря Андрійченко головною причиною такої ситуації є монополізація чернігівського ринку пасажирських перевезень.
В нашому випадку відсутність конкуренції, це максимальна вартість проїзду, передчасне закінчення роботи водіїв на маршрутах (особливо ПАЗів та ЕТАЛОНів – наприклад якщо взяти 12 маршрут, то після 19-30, інколи 20-00 ви їх не побачите, це означає, що ми вимушені платити дорожче), в часи пік «давка» в автобусах (зазвичай в цей час пускають максимальну кількість «маршруток» і ми ж знову вимушені їхати за більшою вартістю), хамське відношення водіїв до пасажирів, часто надзвичайно брудні автобуси і т.д.
«Прийнявши участь у двох конкурсах з визначення перевізника для (10, 31, 32 та 2-А маршрутів) яке проводило управління транспорту та зв’язку Чернігівської міської ради, кидається в очі, що на конкурс виходить практично один і той же претендент. Так наприклад, дуже цікава ситуація спостерігалася на першому конкурсі де я був присутній. На маршрути 31 та 32 подався тільки ДП «Пассервіс», а на 10 маршрут тільки ТОВ «Таксосервіс», а цікава ця ситуація тим, що 2 роки тому на подібному конкурсі за той же 31 маршрут сперечалися ці ж два підприємства. В результаті ДП «Пассервіс» було обрано переможцем, але ТОВ «Таксосервіс» з цим не погодилось і оскаржувало це рішення навіть в Київських судах. На момент проведення нещодавнього конкурсу по 31 маршруту ці суди ще не закінчились, але підприємство яке судилося 2 роки чомусь не подало на конкурс документи, виникає питання чому? Виникає це питання і по іншим конкурсам, чому практично завжди документи на конкурс подає тільки одне і теж підприємство? Яке так чи інакше представляє ВАТ «Чернігіватосервіс». Під час неформального спілкування інші перевізники розповідають, що власники ВАТ «Чернігівавтосервіс» (ті ж власники, що і ТОВ «Пассервіс-люкс», ДП «Пассервіс» та ін.) тримають транспортну мережу міста в міцному кулаці» - розповідає Ігор Андрійченко голова Демократичного Альянсу в Чернігові.
Повернемось до того, як можна вирішити підняті проблемні питання. На думку Демократичного Альянсу, це перш за все створення конкурентного середовища на ринку перевезень через контроль за проведенням конкурсів по відбору перевізників. На сьогодні представниками Демократичного Альянсу вже розроблені документи, затвердження яких зробить прозорим і зрозумілим входження громадських організацій в конкурсну комісію по відбору перевізників (згідно законодавства в роботі конкурсного комітету обов’язково приймають участь 50% громадських організацій). Зараз вони визначаються лише «вольовим» рішенням начальника управління транспорту і зв’язку. Окрім цього розроблені документи по запровадженню системи контролю за якістю перевезень. Всі ці документи подані до міської ради та в Чернігівську ОДА.
А вже, по якій вартості та в яких умовах ми з вами будемо їздити, залежить від бажання міського голови та голови Чернігівської ОДА йти на зустріч ініціативам громадськості та співпрацювати з її представниками.
Додатки:
1. Порядок вибору представників ІГС до конкурсного комітету;
2. Порядок проведення технічного аудиту перевізників;
3. Підстави розірвання договору з перевізниками.
P.S.
Якщо Вам відомі факти будь-яких порушень з боку підприємств-перевізників, прохання надсилати інформацію на електронну пошту [email protected], або телефонувати 093-118-44-38, (0462) 92-05-92.