Структурні підрозділи Держпродспоживслужби Чернігівської області другий рік поспіль працюють у посиленому режимі. Адже фахівцям установи в районах і містах доводиться виконувати свої функціональні обов’язки в умовах карантинних обмежень. Співробітники служби постійно контролювали роботу агропродовольчих ринків і закладів торгівлі продовольчими товарами, закладів громадського харчування й надання побутових послуг населенню, закладів освіти і оздоровлення. Особливо ретельно перевіряли об’єкти нагляду, діяльність яких пов'язана з водопостачанням. Спеціалісти досліджували зразки питної води, активно співпрацювали з комунальниками, перевізниками, правоохоронцями, органами виконавчої влади і місцевого самоврядування.
Чи вдалося виконати поставлені державою завдання? Відповідь на це та інші запитання – в інтерв’ю з начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області Юрієм Павлішеним.
– Юрію Володимировичу, в чому полягали особливості роботи Вашого відомства протягом восьми місяців нинішнього року?
– Для Держпродспоживслужби нинішній рік, як і більша частина минулого, був досить насиченим. І пов’язано це насамперед із поширенням у світі, й на території України зокрема, коронавірусного захворювання COVID-19. Але результати роботи всіх структурних підрозділів Держпродспоживслужби нашої Чернігівщини свідчать про те, що ми змогли гідно відповісти на цей виклик. Хоча, зізнаюсь: не завжди було легко, окрім повсякденних обов’язків, виконувати значний обсяг додаткових. Як відомо, торік, у період карантину, проведення будь-яких планових заходів контролю перебувало під забороною. Натомість – незапланованих побільшало в рази. У році ж нинішньому були як планові, так і позапланові перевірки. Причому за всіма напрямками діяльності нашої служби. Візьмемо, до прикладу, сферу дотримання санітарного законодавства. Протягом восьми місяців цього року наші спеціалісти здійснили майже 22000 заходів контролю на об’єктах нагляду. За їх результатами складено 164 протоколи про адміністративне правопорушення за статтею 44-3 КУпАП «Порушення правил щодо карантину людей». Окрім протоколів, для усунення виявлених порушень та приведення підконтрольних об’єктів до нормативних вимог надано 2162 пропозиції, у 203 випадках поінформовано органи місцевої влади та в 100 випадках – правоохоронні органи. Загалом під час перевірок виявлено 2162 порушення санітарного законодавства.
– А які ще порушення фіксувались, крім цього, і де?
– Головним управління спільно з місцевими органами виконавчої влади й органами місцевого самоврядування взято участь у 453 комісійних перевірках об’єктів питного водопостачання, зокрема 109 об’єктів централізованого та 344 - децентралізованого водопостачання. На 97 об’єктах встановлені порушення. За результатами здійснених перевірок, на підставі встановлених порушень санітарного законодавства, фахівцями Головного управління балансоутримувачам направлено 16 приписів і 97 рекомендацій щодо вжиття заходів реагування та приведення об’єктів питного водопостачання до нормативних вимог.
– Ви вже згадували, що значно зросла кількість позапланових заходів контролю. Це стосується усіх підрозділів Держпродспоживслужби?
– Навантаження збільшилось практично в кожному управлінні. Наприклад, аналізуючи результати роботи Управління фітосанітарної безпеки, зазначу, що протягом 8 місяців 2021 року його фахівцями здійснено удвічі більше позапланових перевірок, ніж торік. І при цьому спеціалісти постійно займались своєю повсякденною роботою, адже, попри карантинні обмеження, треба було перевіряти зерно, обстежувати поля, боротись із бур’янами, протистояти появі й розповсюдженню на території області карантинних рослин, наприклад, таких, як амброзія полинолиста. Те ж саме можу сказати і про діяльність Відділу контролю за регульованими цінами та Сектору реєстрації сільгосптехніки, Управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини. Щодо останнього, то його працівники не лише проводили рейди, контролюючи дотримання суб’єктами господарювання карантинних вимог, а й продовжували реєструвати операторів ринку, працювали над обов’язковим запровадженням на виробничих потужностях системи НАССР (в тому числі й на харчоблоках навчальних закладів), перевіряли якість харчових продуктів, також лікували й попереджали виникнення інфекційних захворювань тварин, у такий спосіб дбаючи про позитивну епізоотичну ситуацію нашого регіону.
– А можна про це більш докладно?
– Епізоотична ситуація з інфекційних захворювань у галузі тваринництва Чернігівської області залишається стабільною та контрольованою, і передумов до її ускладнення немає. Станом на 1 вересня 2021 року територія регіону повністю благополучна щодо гостроінфекційних хвороб тварин і птиці.
Протягом 8 місяців спеціалісти державної ветеринарної медицини області зробили майже 9 мільйонів щеплень, провели 175 тисяч лікувально-профілактичних обробок тварин і здійснили близько 855 із половиною тисяч діагностичних досліджень.
На сьогодні в області відсутні неблагополучні пункти з АЧС. Не менш оптимістична й ситуація зі сказу – від початку року в області не зафіксовано жодного випадку цього небезпечного захворювання. Свою роль тут зіграли профілактичні щеплення. Зокрема, за 6 місяців антирабічною вакциною щеплено 12635 голів ВРХ, 29 голів дрібної рогатої худоби, 36 коней, понад 78130 собак та 67930 котів.
Ситуація із грипу птиці в області також стабільно-благополучна й контрольована. Тож можу констатувати, що наша ветмедицина спрацювала, як кажуть, на «відмінно».
– В умовах сьогодення обов’язок кожного громадянина – не наражати на небезпеку людей, які перебувають поруч. Але ж у кожного ще є і права. Чи не обмежені вони під час карантину?
– Жодних обмежень не існує. Судіть самі: за вісім місяців цього року до Управління захисту споживачів надійшло на розгляд 273 письмові звернення. Це більше, ніж за відповідний період торік. Розглянуто 254 звернення. У результаті споживачам повернуто понад 169 тисяч гривень. Крім того, за порушення законодавства про захист споживачів притягнуто до відповідальності понад 20 суб’єктів господарювання і накладено адміністративно-господарських санкцій більш ніж на 58 тисяч гривень. У сфері торгівлі, робіт та послуг за період, про який іде мова, здійснено 136 перевірок суб’єктів господарської діяльності й виявлено 67 видів порушень. Крім того, за порушення законодавства у сфері ринкового нагляду винесено 3 постанови про накладення штрафних санкцій на 136 тисяч гривень.
– А загалом люди часто звертаються до вас зі скаргами або зверненнями?
– За цей напрямок роботи в Головному управлінні Держпродспоживслужби відповідає Відділ роботи зі зверненнями громадян, взаємодії з громадськістю та ЗМІ. Його фахівці приймають заяви й особисто, і в письмовому або електронному вигляді. Крім того, вони в телефонному режимі надають громадянам консультації та роз’яснення стосовно того, як правильно написати скаргу, оперативно реагують на кожне звернення. Намагаємось виправдати сподівання людей.
Хочу зауважити, що ми активно використовуємо сучасні засоби комунікації, в тому числі з інтернет-спільнотою. На офіційному сайті Головного управління щоденно з’являються повідомлення про діяльність структурних підрозділів, ми постійно оприлюднюємо інформацію з районів, розповідаємо про свою роботу, активно спілкуємося з людьми у соціальних мережах, відповідаємо на їхні запитання, коментарі. Крім того, і я особисто, і мої колеги неодноразово брали участь у телевізійних і радіопрограмах, разом із журналістами проводили спільні рейди, коментували різні ситуації. Отже, були й залишаємось відкритими для суспільства, намагаємось завжди ділитися корисною та важливою інформацією. В умовах сьогодення Держпродспоживслужба Чернігівщини продовжує працювати в режимі нон-стоп, у вихідні і святкові дні, дбаючи про безпеку і добробут жителів регіону.
Джерело: «Деснянська правда», Надія Балінська
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: Держпродспоживслужба, Павлішен