Свою першу дерев’яну скульптуру 35-річний корюківчанин Олександр Тихоновський виготовив цьогоріч у березні. Чоловік розповів, про те, як пні-корчі й дерева, непридатні для розпилу на дошки, стали предметом пильної уваги та творчої фантазії Тихоновського.
Про роботу і захоплення
Олександр Тихоновський шість років працює ручним гравером на фабриці шпалер. Свою роботу обожнює, але, перш ніж зрозумів, чим хоче займатися в житті, змінив декілька напрямів. Сьогодні чоловік, який за фахом маркетолог, чесно визнає: не вгадав зі спеціальністю. Хоча й намагався реалізуватися в професії – після навчання працював у кінотеатрі «Дружба» в Чернігові, займався рекламою нових кінофільмів. Згодом рік у соціальній сфері, потім подався до Києва - офіціантом, барменом тощо. Аж доки в Корюківці йому не запропонували спробувати себе гравером.
Своїй роботі Олександр віддається сповна. У чому вона полягає? Якщо коротко: дизайнерська служба розробляє малюнок шпалер, який на вал для друку спочатку лазером наносять, а потім поглиблюють ручним гравіюванням.
А робота з деревом – це хобі. Свій початок воно бере ще зі шкільних років, коли Олександр учився премудростям ручного різьблення по дереву в місцевого майстра Леоніда Ковальчука. А вже художнє різання стрічковою пилою Олександр Тихоновський опановував сам. В Інтернеті побачив, як один чоловік вправно створював пилою скульптури з дерева – і захотів сам спробувати.
Леонід Петрович, зачувши про захоплення свого колишнього учня, побував у нього вдома, похвалив і порадив, подарував стамеску. Кожному вчителю приємно, коли учні досягають більшого.
- Спершу в хід пішла аварійна береза на вулиці, яку прибрали, а чималий пень на моє прохання залишили, - розповідає Олександр. – З нього я зробив вазон для квітів. Потім спиляв неродючу яблуню у дворі, височенький пеньок якої набув обрисів суворого чоловічого обличчя, одне вухо якого «тримає» підвісний квітковий вазон.
І пішло-поїхало! Тепер жоден шматок деревини не проходить повз нього. Навіть дрова, які завозять на зиму, перед розпилом Олександр перебирає, щоб залишити необхідний йому матеріал. Буває, доводиться й просити в людей чи купувати потрібне.
Як народжуються дерев’яні скульптури
Для садових скульптур використовується деревина, непридатна для подальшого застосування, зокрема, для розпилу на дошки. Масивні колоди й не дуже отримують друге життя завдяки майстру з пилою в руках і його уяві.
- Якою буде фігура з окремо взятого пенька, неможливо передбачити, - стверджує Олександр. – Буває, що спочатку можуть бути задум й ескіз. А часто трапляється, що дерево саме підказує ту чи іншу скульптуру. Особливість у тому, що треба відчувати об’ємність, адже це робота не на площині, а в 3D-варіанті.
Коли Олександр говорить, що дерево не пластилін – відрізане назад не приліпиш, він завжди згадує одну з перших своїх робіт. Тоді товариш віддав йому дубовий пеньок, з якого «народилися» невеличкі фігурки лева й мавпи. Остання планувалася з рукою над головою, а вийшла - без, бо майстер захопився й відтяв зайвого.
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: гравер, Тихоновський, Корюківка