Як ми вже писали, із 1 січня мала набрати чинності норма про безоплатне перевезення чернігівців, які мають право на пільговий проїзд, лише за наявності пільгової транспортної картки та документа, який посвідчує цю пільгу. Та поки що дію цієї норми відтермінвали. На місяць.
— Ми працюємо виключно в правовому полі. Для визначених категорій населення українським законодавством передбачений безкоштовний проїзд громадським транспортом. Однак законодавством передбачено й те, що в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду реалізоване це право має бути у вигляді надання пільговикам електронних квитків, які зареєстровані в зазначеній системі і видаються на безоплатній основі. Саме така система обліку діє в нашому місті, а отже мають діяти і пільгові транспортні картки, — говорить начальник Управління транспорту, транспортної інфраструктури та зв'язку Чернігівської міської ради Олександр Рижий.
- У першу чергу автоматизована система оплати дозволяє зробити облік реального пасажиропотоку. Крім того, щороку ми проводимо підрахунок коефіцієнта співвідношення безоплатних пасажирів і платних. Із пільговими картками зробити це буде простіше і дані будуть чіткішими. Минулого року відшкодування за перевезення пільговиків приватним перевізникам (ідеться про автобуси) ми здійснювали виключно за реальною кількістю тих, хто скористався їхніми послугами (це все фіксується на валідаторах. — Авт.). На різних маршрутах ця кількість склала від 10 до 14%. Це ті пільгові категорії, які не відносяться до пенсіонерів за віком. Частка ж пільговиків, які користуються громадським транспортом безоплатно за пенсійними посвідченнями, становить близько 85-90% Впровадивши автоматизовану систему оплати проїзду і розраховуючись за конкретні поїздки пільговиків, ми матимемо змогу краще розпланувати схему руху транспорту, розумітимемо, які саме маршрути треба змінити або ж де покращити рухомий склад тощо. Тому нас дуже дивує такий супротив з боку деяких людей. Тим більше що про безоплатний проїзд виключно з картками ми попереджали заздалегідь.
Загалом до початку 2025 року із заявою щодо оформлення пільгових транспортних карток уже звернулися 58 тисяч мешканців Чернігова (усього в місті близько 65 тисяч людей відносяться до пільгових категорій і мають право на безоплатний проїзд у громадському транспорті). Із них 39 тисяч — це пенсіонери за віком, 19 тисяч — решта пільгових категорій. Проте й досі залишається відкритим питання перевезення пільговиків, які в місті не зареєстровані. Більше того — у громадах відмовляються навіть подавати списки таких до Управління транспорту, транспортної інфраструктури та зв'язку, мотивуючи це браком коштів.
— Як ми вже говорили раніше, механізм відшкодування вартості пільгових перевезень законодавством повністю не прописаний, тож на першому етапі громади мали хоча б провести аудит своїх пільговиків. Можливо, відшкодування за їх перевезення узяла б на себе Чернігівська міська громада. Але зараз не зроблено навіть цього аудиту, — каже Олександр Рижий.
— Люди ж, які проживають, навчаються чи працюють у місті, але не зареєстровані тут, можуть самостійно звернутися до Департаменту соціальної політики Чернігівської міськради (вулиця Івана Мазепи, 19. — Авт.), надати відповідні документи і також отримати пільгову Транспортну картку. Таких випадків у нас чимало, і жодних проблем з отриманням карток у цих категорій не виникало. До речі, абсолютно всі картки, які видаються вперше, безкоштовні. Тож закликаємо всіх, хто ще не оформив пільгової картки, обов'язково це зробити. Іще на місяць ми вирішили продовжити так званий адаптаційний період - плати з пільговиків, у яких немає такої картки, за наявності документів, що посвідчують пільгу, брати в транспорті не будуть і штрафувати теж, однак попереджатимуть про необхідність оформлення пільгової транспортної картки.
Джерело: газета “Гарт”, Катерина Дроздова
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.