GOROD.cn.ua

Жителі Неданчичів просять відновити рух потягу «Чернігів — Неданчичі»

 

До журналістів звернулися мешканці села Неданчичі, що на Ріпкинщині. Вони просять посприяти у вирішен­ні питання щодо відновлення залізничного маршруту «Чернігів — Неданчичі», який бу­ло скасовано у зв'язку з повномасштабним вторгненням росіі 24 лютого 2022 року.



Потяг «Чернігів — Неданчичі», фото з ютубканалу Північні магістралі України

«На території села Неданчичі і території прилеглих сіл активних бойових дій не було, залізнична інфраструктура маршруту «Сла­вутич — Неданчичі» не пошкоджена і перебу­ває в робочому стані.
Через скасування маршруту «Чернігів — Неданчичі» пенсіонери та інші вразливі вер­стви населення втратили можливість корис­туватися зручним, надійним та соціально до­ступним транспортом, а значить і можли­вість отримувати кваліфіковану медичну до­помогу, можливість своєчасного звернення в юридичні та соціальні установи тощо.

Ми вже зверталися в Неданчицький старостинський округ, у Любецьку ТГ, у Чернігів­ську ОВА, однак вони розв’язати нашої про­блеми не можуть. При зверненні на гарячу лінію ОК «Північ» ми отримали відповідь, що жодної заборони на слідування потягів вони не давали. Не відомо, згідно з яким розпо­рядчим документом АТ «Укрзалізниця» ска­сувала потяг «Чернігів — Неданчичі», адже до Славутича від нас усього 10 кілометрів і туди він ходить!
Щодо небезпеки на території станції, то під час війни вона є всюди. Втім, незважаючи на це, прикордонними територіями, які й за­раз перебувають під обстрілами (Семенівка, Новгород-Сіверський), приміські поїзди кур­сують. А чим гірші ми?»
, - задаються питанням мешканці Неданчичів.

Село Неданчичі за 58,4 км від Ріпок і за 65,8 км від Чернігова. Саме на залізничній станції Неданчичі до 24 лютого 2022 року ак­тивно працював пункт пропуск через держав­ний кордон України на кордоні з білоруссю. До сусідньої недружньої держави тут усього 5 км.

— На прикордонні й так жити несолодко. Са­мі розумієте, хто тут в основному залишився. Так тепер ще й виїхати в той же Чернігів нере­ально, — бідкаються люди. — До повномасштабної війни ми в основному потягом і користу­валися. В окремі дні він тоді ходив до білорусь­кої Йолчі, а так кінцевою станцією були Недан­чичі. Квиток до Чернігова коштував 20 гривень. Зараз сполучення лише автобусне. До Славу­тича — 30гривень, до Чернігова — 110 гри­вень, а з Чернігова до нас — і взагалі 130. Хо­дити маршрутки починають о 7-й ранку. Як пра­вило, люди їдуть до Славутича, а звідти елек­тричкою вже в Чернігів. Та рейси були такі не­зручні за часом, що в Славутичі, щоб пересісти на ту електричку, доводилось чекати по дві-три години. Мабуть, спеціально так робили, щоб у Чернігів маршруткою люди їхали. Щоправда, зараз уже більш-менш, підлаштовуються. Але й це ще не всі проблеми. Дороги у нас страшні, то інколи автобус їде в село однією дорогою, а повертається іншою — через ліс, а в цей час лю­ди стоять чекають в інших місцях. Коли ж почи­нається літо і з'являються дачники, то й взагалі — беруть одного пасажира, а п’ятеро на дорозі лишаються, бо місць немає. Наче і вмістились би люди ще, та водії не дозволяють заходити, мовляв, автобус при перевантаженні зламаєть­ся. А людям що робити? Та навіть якщо не вра­ховувати всіх цих неприємних нюансів, пенсіо­нерам просто дорого маршрутками їздити. Як і дітям. Школа ж у нас із 2018 року не працює. Шкільний автобус возить учнів у Любеч, та не всі там учитися хочуть - частина їздить у Сла­вутич. Звісно не безкоштовно.

Куди тільки ми не зверталися. Та всюди чу­ємо лише відмовки. То нам кажуть, що спочат­ку інфраструктуру треба перевірити, щоб поїзд ходив. Так рятувальники вже перевіряли і все в порядку. Якось же ходять сюди мотовози, во­зять залізницею великі вантажі і черговий за­вжди на місці. Або кажуть, що все тому, що не­має на станції бомбосховища. А де воно є? Мо­же, у Малійках, Жукотках? Або що то військове керівництво не дозволяє потяг сюди пускати. Ми звернулись у Київ — заборони ніхто не да­вав. Отак і ходимо по колу.

— З питанням щодо відновлення курсуван­ня потяга «Чернігів — Неданчичі» люди почали звертатись у громаду ще в березні 2022 року, одразу ж після звільнення області, — каже го­лова Любецької ТГ Валерій Костильов.

— Ми зверталися в АТ «Укрзалізниця», у Державну прикордонну службу України, Чернігівську ОВА. Всюди заборону руху на ділянці Славутич — Неданчичі пояснюють безпековими питання­ми. Це зрозуміло, але для нас залізничні пере­везення до Неданчичів — це доволі болюча про­блема, адже зі скасуванням потяга пільгових перевезень для мешканців цього села фактич­но не передбачено. І це при тому, що протягом останніх двох років люди звідси не виїжджали. Була навіть ситуація, коли Укрзалізниця зверну­лася до нас із листом, щоб ми оплатили пере­везення пільговиків зі Славутича до Чернігова.

Ми відповіли відмовою, адже до села потяг не ходить. Була навіть судова справа, яку громада виграла. Платити за пільговиків ми готові, але ж коли вони зможуть реально скористатися по­слугою. Та, на жаль, поки що ця проблема так і залишається нерозв’язаною.

2 лютого на засіданні ради оборони Чер­нігівської області було вкотре розглянуто пи­тання пасажирських перевезень у прикордон­них селах. Військове командування, яке бра­ло в ньому участь, не заперечувало проти ру­ху до прикордоння вантажних поїздів із відкри­тими вагонами для транспортування лісу, усі ж інші види залізничних перевезень (у тому чис­лі пасажирські) були знову заборонені. Розпо­рядженням начальника Чернігівської ОВА В’ячеслава Чауса це рішення було одразу ж введене в дію.

— Для нас на першому місці безпекові та оборонні питання, а тому ми спрямували запити до Оперативного угруповання військ «Чер­нігів» і 105-го прикордонного загону іме­ні князя Володимира Великого щодо надан­ня пропозицій стосовно відновлення залізнич­ного сполучення «Чернігів — Неданчичі», — по­яснює начальник відділу транспорту та зв'язку Департаменту енергоефективності, транспор­ту, зв’язку та житлово-комунального господар­ства Чернігівської ОДА Максим Власов.

— ОУВ «Чернігів» повідомило про необхідність пере­вірки ділянки колії залізниці Славутич — Недан­чичі і прилеглої території підрозділам ДСНС на наявність невідомих вибухових пристроїв та про неможливість гарантування безпеки пасажи­рів як під час слідування електрички за маршру­том, так і під час її очікування на зупинках (плат­формах) при оголошенні повітряної тривоги. У 105-му прикордонному загоні імені князя Воло­димира Великого також підкреслили, що через продовження збройної агресії російської феде­рації, яка проявляється в обстрілах ділянки при­кордонної смуги, проведенні диверсійно-роз­відувальних дій і заходів дистанційного мінуван­ня, можливості проводити обстеження всієї те­риторії прикордонної смуги щодо наявності ви­бухонебезпечних предметів немає. А тому на сьогодні відновлення приміського залізничного сполучення «Чернігів — Неданчичі»є недоціль­ним з міркувань безпеки пасажирів та персо­налу електропоїзда. Людина, її життя, здоров'я та безпека визнані в Україні найвищою соціаль­ною цінністю, нехтувати ними ми в жодному ра­зі не можемо.

Нагадаємо: рішення ради оборони облас­ті — обов’язкові для виконання місцевими ор­ганами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, які розміщені на території області, а також громадянами, тож поки що потяг «Чернігів — Неданчичі» до кінцевої станції точ­но не поїде.

Джерело: газета “Гарт”, Катерина Дроздова

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Неданчичі, потяг