Тендерна Колегія АМКУ 13 вересня по скарзі компанії ТОВ «СУНП «Автострада» прийняла рішення, наслідком якого має стати відміна тендеру на середній ремонт траси Р-65 Контрольно-пропускний пункт «Миколаївка» – Семенівка – Новгород-Сіверський – Глухів – контрольно-пропускний пункт «Катеринівка» на ділянці км 65+534 – км 70+273 очікуваною вартістю 124,96 млн грн. Про це повідомляється в системі «Прозорро».
Служба автодоріг у Чернігівський області у серпні розглянула заявки трьох фірм на участь у торгах: «Автостради», місцевого фаворита «ШБУ-77» та найбільшого підрядника Укравтодору «Автомагістралі-Південь». Замовник тоді не побачив жодних проблем у двох останніх фірм, а «Автостраду» відхилив.
Претензія була така. Шляхова фірма у своїй пропозиції для підтвердження того, що має можливість нанести дорожню розмітку, надала угоду з виробником фарб «Колор С.І.М». Але в цій угоді було вказано, що завод продає «Автостраді» фарбу для ремонту траси Р-67, а не Р-65, яка і є об’єктом саме цього тендеру.
«Автострада» намагалась заперечити, що по цій угоді купує фарбу на умовах FCA, тобто сама забирає товар у виробника, а значить може його використовувати у будь-якій точці. Також фірма вказувала, що замовник не встановлював жодних вимог до договору між учасником та виробником матеріалів для розмітки.
Але колегія у складі Копайгора, Горобець, Нечитайло стали на бік замовника та погодились з відхиленням «Автостради».
У свою чергу «Автострада» оскаржила допущення обох конкурентів.
«ШБУ 77» висунули претензії щодо довідки з банку про кредити та залишки на рахунку, балансу на кінець попереднього кварталу, транспортної схеми доставки асфальту до місця ремонту, дозволу на викиди АБЗ (фірма у різних документах пропозиції вказала різні заводи, з яких планувала возити асфальт).
«Автомагістралі-Південь» висунули звинувачення у тому, що вона помилилась у банківській гарантії (її сума була вказана у євро, а не гривнях), надала неповну інформацію у відгуках, та не надала докази проведення аудиту, на підставі якого їй було видано сертифікат ISO 45001:2018.
«По частині з цих пунктів замовник мав би надати фірмам 24 години на виправлення недоліків. Однак у обох компаній є невідповідності, за якими шансу на виправлення вже немає. У «ШБУ 77» це довідка з з банку про відсутність простроченої заборгованості по кредитам. У «Автомагістраль-Південь» – помилка у банківській гарантії та відсутність звіту до сертифікату ISO. Відтак замовник повинен відмінити торги через відсутність допущених учасників», – пояснив ситуацію експерт «Ліги антитрасту» Володимир Ахундов.
Нагадаємо, в останні два роки компанії «Автострада» Максима Шкіля та «ШБУ 77» Андрія Білоуса отримували найбільші підряди у Чернігівської САД.
«Автомагістраль-Південь» Олександра Бойка зайшла у Чернігівську область тільки у 2021 році і відразу домоглась в АМКУ, аби «Автостраду» відхилили з місцевого тендеру ціною 1,19 млрд грн. І тоді його «Автомагістраль-Південь» розіграла з єдиним допущеним конкурентом «ШБУ-77». Якби «Автострада» не оскаржила нинішній тендер, то він також пройшов би за тим самим сценарієм.
Джерело: "Наші гроші"
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.