До редакції звертаються багато громадян, які переймаються тим, що не можуть зрозуміти, яким чином їм нараховується плата за спожитий газ. «Я передаю щомісяці показники, які є на моєму газовому лічильнику, — каже Валентина миколаївна з Городні. — А у платіжках приходить зовсім не та сума, на яку я очікувала. Ще й обсяг спожитих кубів не вказується. Чим вони там керуються?». Люди хвилюються й не розуміють, скільки їм треба сплачувати — чи те, що пропонують у платіжках газівники, чи за те, що є реально на лічильниках? І чи не виллється така невідповідність потім у заборгованість? Щоб знайти відповідь на запитання, редакція направила офіційний запит директору ТОВ «Чернігівгаз Збут» Івану Лусті. Днями надійшла відповідь. Тож публікуємо офіційні відповіді на питання, що тривожать людей.
На фото - Іван Луста (фото Марїі Пучинець з сайту "Земля і Воля")
— Чому в квитанціях за спожитий природний газ зникла графа «показники лічильника»?
— Рахунки ТОВ «Чернігівгаз Збут» на оплату послуг із постачання природного газу не містять графи «показники лічильника», бо дана інформація вказується оператором ГРМ, тобто АТ «Чернігівгаз» в платіжках за розподіл природного газу. Адже саме оператору ГРМ побутові споживачі щомісяця з 1 по 5 число передають показання приладів обліку. Нормативними документами передбачається, що якщо до 6 числа кожного місяця оператор ГРМ не отримав показань лічильника газу, оператор ГРМ визначає об’єм розподілу та споживання газу на рівні планового місячного об’єму споживання на відповідний період.
—Тобто, якщо людина не передала або невчасно передала показники свого лічильника, вона побачить у квитанціях суму, яку їй виставлять газівники на основі влансих розрахунків. На основі чого вони здійснюються?
— Відповідно до умов Типового договору, обсяг постачання природного газу може визначатись за плановими величинами середньомісячного споживання газу у відповідний період.
— А якщо обсяг газу, спожитий людиною в певний місяць значно відрізняється від того, який вона споживала в середньому за цей же місяць в минулі роки? Чи можна якось привести обсяги й оплату до реально існуючих саме в цей період?
— Так. Якщо обсяг спожитого природного газу, вказаний у отриманій квитанції, не співпадає з переданими даними, слід звернутися до оператора ГРМ (він вказаний у платіжних документах, по Чернігівські йобласті це АТ «Чернігівгаз»), і провести звірку показань приладів обліку. Сьогодні для передачі показань люди широко користуються спеціальними інтернет-каналами—Viber, Telegram, а також передають показання через SMS. Всі дані фіксуються. І їх звірити також можна, прийшовши до приміщення Клієнтського простору (в Городні воно знаходиться за адресою вулиця Троїцька, 3). Можна звернутись до оператора ГРМ й письмово (адреса вказана на офіційному сайті АТ «Чернігівгаз».
— Люди хвилюються, чи не призведе нова система обрахунків, яку люди поки що досконально не зрозуміли, до того, що в один з місяців вони отримають рахунки зі значною заборгованістю, яку гасити буде проблемно?
— Якщо клієнт вчасно передає показання приладів обліку та сплачував за них у повному обсязі, то після отримання акутуалізованих даних від оператора ГРМ ми як постачальник проведемо перерахунок і ніякої проблеми не існуватиме.
— І все ж чи будуть приводитись рахунки до реальних обсягів споживання і як швидко цього очікувати?
— Наразі оператор ГРМ проводить інвентаризацію показань приладів обліку. Це процес тривалий, і може тривати до двох місяців. Ми ж як постачальники зі свого боку запевняємо, що по мірі отримання актуалізованих даних по обсяги споживання природного газу клієнтами оперативно проводимо перерахунок за відповідними особовими рахунками.
Джерело: «Новини Городнянщини»
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.