До редакції сайту Gorod.cn.ua звернулось одразу два наших читача один з них повідомляє про відключення. Один з них Юрій Молочко, який мешканцем районку Олександрівка написав наступне:
"Доброго дня, редакціє! Як постійний ваш шанувальник хочу нагадати про одну актуальну тему в нашому місті на сьогоднішній день, яку ви не озвучуєте. Тема - «віялові» відключення електроенергії по місту, які тривають вже другу добу. Відключають по черзі райони міста як мінімум на 2 години, деяких попереджаючи, а в основному тупо відключаючи. Час відключення іноді не витримують, а просто продовжують. Вчора, наприклад, за моїм місцем проживання відключення було з 11.00 до 20.00. Сьогодні знову з 13.00 відключили, прийшла SMS, що відключено світло буде до 15.04, а вже 16.30 - світла нема. Приїхав сьогодні на вул.Соснову у будинок сестри, вона на час відпустки просила доглянути рибок, в неї акваріум зі спеціальною системою, яка працює від електрики, переживає, що рибки загинуть. В її будинку теж нема світла."
Колеги по роботі, які живуть на Масанах та на Шерстянці теж озвучують цю тему і у всіх відключали, у кого ввечері, у кого вдень, і т.д.
На дворі аномальна спека до +36 доходить, а люди в цей час сидять без електрики, яка забезпечує роботу холодильників, кондиціонерів, умови тримання домашніх тварин. Що це взагалі відбувається? По телефону мені казали, що це планові відключення, потім, що аварійні, ніяких чітких роз’яснень - нема.
Зауважимо, що вчора ввечері приблизно з 17 до 20-ї години не було світла не тільки в районі Олександрівка а і по вул.1 Травня, через це не працювали касові апарати в магазині «Олександрівський» та «Сусідський», також сиділо без світла відділення Укрпошти №34, що на 1 Травня, при цьому без збоїв працював магазин «Еко-маркет».
Ще один чоловік, який проживає по вул.Рахматуліна (це переважно приватний сектор) повідомив нам, що в нього вчора з 6-ї ранку до 2-ї ночі не було світла. По телефону казали, що почекайте до 14.00, потім до 19.00, потім до 20.00, аж поки світло з’явилося вночі. Також чоловіка повідомили, що на даний час іде заміна підстанції. Сьогодні об 11.00 в нього знову пропало світло в оселі, сусіди дзвонять зі скаргами до Обленерго безперервно, але результату - нема.
Нам додзвонитися до пресс-служби та кол-центру акціонерного товариства «Чернігвобленерго» поки що не вдалося, але на своїй Фейсбук-сторінці компанія виклала своє роз’яснення ситуації з відключеннями електронергії по місту.
23 червня синоптики зафіксували в Чернігові температурний рекорд. Стовпчик термометра досяг позначки у 35,3°С. Та, мабуть, і без показань термометра, аномальну спеку кожен мешканець обласного центру відчув на собі. Однак окрім фізичного дискомфорту для людей, вона принесла іще чимало негативних наслідків, в тому числі економічних. Так, через коливання температури (вдень – до 35°С, вночі – до 20°С) відбувалася значна кількість відключень кабельних мереж 10кВ – 8 штук лише в Чернігові. Як наслідок, без електропостачання залишилося 20 тисяч 909 споживачів.
– Відключення виникли внаслідок пошкодження кінцевих кабельних муфт після потрапляння вологи через розплавлення і витікання бітумної маси, – пояснює начальник служби розподільних мереж АТ «Чернігівобленерго» Сергій Юрченков. – Кабельні муфти – невід’ємна частина кабельної лінії, але при її пошкодженні вони завжди є найслабшою ланкою. А ці типи муфт, про які ми говоримо, встановлювалися ще на початку 2000-х років за старою технологією. Уже зараз під час проведення ремонтів працівники «Чернігівобленерго» використовують високоякісні сучасні герметичні термоусаджувальні матеріали з вирівнюванням електричного поля з гідроізоляційним герметиком, які у процесі експлуатації не залежать від температурних коливань навколишнього середовища.
А тим часом 23 червня на ліквідацію пошкоджень, які спричина спека, було оперативно залучено 33 працівники Чернігівських електричних мереж. Працювали аварійні бригади до 00.30 24 червня і саме завдяки їхньому професіоналізму і самовіддачі відновити у місті електропостачання вдалося у максимально можливі найкоротші терміни. Споживачам же принагідно хочемо нагадати: лише такі фахівці можуть усувати несправності на лініях, тож, як би некомфортно ви не почувалися без електропостачання, лізти в електромережі і ремонтувати щось самотужки категорично не можна!
А поки бригади енергетиків працювали на місцях, іще один удар узяв на себе кол-центр АТ «Чернігівобленерго». Лише за один день, 23 червня, його оператори відповіли на більш ніж 1700 (!) «живих» дзвінків. При цьому чимало абонентів додзвонитися до них все одно не змогли.
– Під час тимчасових перерв в електропостачанні, пов’язаних з аварійними режимами роботи електромереж напругою вище 1000 В, у кол-центрі виникають «пікові періоди», оскільки телефонує велика кількість абонентів і з’єднатися з оператором стає проблемно, – говорить начальник кол-центру АТ «Чернігівобленерго» Олександр Шабалін. – Звичайно ж, абонент повторює спроби з’єднатися з оператором декілька разів, чим створює додаткове навантаження на телефонні лінії.
Отож даємо підказку, як дізнатися інформацію про тимчасові перерви в електропостачанні, якщо немає змоги зв’язатися з оператором.
– Для користувачів мережі Інтернет існує альтернативний шлях дізнатися про тимчасові перерви в електропостачанні (час початку перерви, орієнтовний час відновлення електропостачання та причину) – це дистанційні сервіси, – каже Олександр Шабалін. І перераховує:
мобільний додаток «E-Svitlo Chernihiv» (інформація відображається при перегляді особового рахунку),
сервіс «Особистий кабінет E-Svitlo» (інформація також відображається при перегляді особового рахунку),
чат-боти АТ «Чернігівобленерго» у Viber та Telegram (зараз фахівці товариства працюють над налаштуваннями, за допомогою яких чат-бот сам надсилатиме повідомлення за наявності зареєстрованої тимчасової перерви в електропостачанні),
розділ «Планові та аварійні відключення» за посиланням https://chernihivoblenergo.com.ua/power_outages на офіційному веб-сайті АТ «Чернігівобленерго» (для користування треба обрати тип перерви в електропостачанні (або всі разом), дільницю (із списку) та зазначити інтервал дат (за замовчанням встановлюється поточна дата)).
– Для тих же споживачів, для яких мережа Інтернет не доступна, АТ «Чернігівобленерго» також може запропонувати варіанти інформування про зареєстровані тимчасові перерви в електропостачанні. По-перше, це отримання інформації за допомогою автовідповідача . Умови користування цією послугою (яка, до речі, безкоштовна!) такі: оператор кол-центру заздалегідь за згодою власника особового рахунку (сторона договору про надання послуг із розподілу електроенергії) в автоматизованій системі сполучає номер телефону з номером особового рахунку (відповідно і з адресою). При наступному дзвінку з цього номеру телефону на будь-який номер кол-центру (0-800-210-310 або 772-901 у Чернігові) за наявності зареєстрованих тимчасових перерв у електропостачанні автоматизована система проінформує про причину та час відновлення електропостачання. По-друге, інформування за допомогою SMS-повідомлень (активація послуги аналогічна, як і при автовідповідачі). Користуючись автоматизованими сервісами, ви розвантажите телефонні лінії для тих абонентів, яким дійсно потрібна допомога оператора, – підсумовує Олександр Вікторович.
Наостанок же хочемо попросити усіх споживачів: якщо ви вже отримали інформацію про перерву в електропостачанні, значить проблема енергетикам відома і її розв’язують, а отже багаточисельні повторні звернення (а такі бувають доволі часто!) їхньої роботи ніяк не пришвидшать. Давайте співпрацювати і поважати роботу одне одного!
Gorod.cn.ua
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: світло, електропостачання, скарга, Масани, Шерстянка, Олександрівка, Рахматуліна