Здешевлення може відбутись після ліквідації акцизу на імпорт вживаних автомобілів, - дослідження.
Центр соціально-економічних досліджень CASE Україна у партнерстві з Інститутом досліджень авторинку презентували аналітичну працю “Доступне авто проти “вітчизняного виробника”: що приніс українцям протекціонізм автомобільної галузі?”.
Спеціально для цього дослідження Київський міжнародний інститут соціології у травні 2020 року провів опитування, яке показало, що 84 % мешканців Центрального регіону, у складі якого і Чернігівська область, підтримують здешевлення автівок. Серед можливостей, які громадяни отримають завдяки доступному авто, 75 % респондентів відзначають найм на роботу, якої немає поблизу дому, а це зі свого боку стимулює економіку. А 71% мешканців Чернігівщини та всього Центрального регіону вказали на можливість уникати використання громадського транспорту, що стало особливо актуальним через пандемію COVID-19.
За словами співавтора дослідження старшого економіста CASE Україна Володимира Дубровського, згідно із розрахунками, ліквідація “вікового” акцизу збільшить імпорт машин удвічі – до 700 тис. на рік. “Надходження від ПДВ і мита майже подвояться. Це принесе бюджету додатково 11,4 млрд. грн., в той час як скасування акцизу призведе до втрати 10,3 млрд. грн.”, – додає пан Дубровський. Таким чином від зменшення вартості розмитнення вживаних авто бюджет не лише не втратить, а й отримає додатково понад 1 млрд. грн. Ці розрахунки нівелюють аргумент Міністерства фінансів України щодо відсутності компенсаторів для наповнення бюджету.
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: авторинок, дослідження, автомобілі