GOROD.cn.ua

Чернігівські перевізники обговорювали валідацію та впровадження електронного квитка

Оплатити проїзд одним електронним квитком чи банківською карткою не лише в тролейбусі, а й в маршрутках та автобусах. Перевізники разом з управлінням транспорту та чернігівської транспортної компанії обговорювали валідацію проїзду та електронний квиток.



Олександр Рижий, начальник управління транспорту ЧМР:
«Перевізники на нараді, яка проходила минулого місяця, підняли питання валідації – хотіли позадавати питання компанії, яка вже впроваджує, як воно працює, що це таке і як буде далі».

З липня 2018 валідується проїзд у тролейбусах.

Нагадаємо, в грудні 2017 конкурс на обслуговування послуг ASO по ЧТУ виграла чернігівська транспортна компанія. За час роботи реалізовано понад 30 тисяч транспортних карток. Безготівковий розрахунок сягнув 40%. Лише 1% платить банківськими картками, решта – транспортними.

Чернігів нині другий в Україні з цим показником після Тернополя, де проїзд валідується і в електро та автомобільному транспорті, і реалізується вже понад 5 років.

Артем Тарасенко, керівник Чернігівської транспортної компанії: «Яка взагалі необхідність електронного квитка? По-перше, це відмова від готівки, тобто перехід від готівкової форми оплати до безготівкової. По-друге, чіткий пасажиропотік. По-третє, скорочення накладних витрат. Наприклад, витрати на оплату кондукторів. І четверте – це моя мрія, я хочу, щоб у нас громадський транспорт працював як в Європі, тобто плата кілометр – це кінцева мета електронного квитка».

Якщо зміна в системі оплати, далека перспектива, то відмова від готівки зовсім ні. Це не лише зручність для пасажирів та пасажирок, а й для самих перевізників.

Артем Тарасенко, керівник Чернігівської транспортної компанії: «Всі ми знаємо, якщо є готівка, то є можливість з неї скористатися. Коли впровадили електронний квиток, 15 кондукторів звільнилися, 10 з них – це ті кондуктори, у кого виконання плану збору виручки було менше 85%. Тобто можна зробити висновок, це ті кондуктори, які працювали, окрім, на підприємство, а й на себе».

Перевізники в один голос твердять, вони за валідацію. Але мають багато питань. Саме їх і задавали на цій зустрічі. Серед найактуальніших називають: хто платитиме за впровадження, чи буде це вигідно перевізникам, як працюватиме диференційований тариф та чи вдасться перевезти все на безготівкову оплату, аби з часом перейти до автоматизованого збору плати проїзду.

Перевізники висловлювали сумнів, що вдасться здобути 80% рівень безготівкової оплати. А саме за таких обставин можна буде перейти до автоматизованого збору оплати за проїзд.

У ЧТУ кондуктори працюють з валідаторами. Підприємство має чіткі дані про пасажиропотік. Під це скорегували графіки руху в годину пік, запустили новий маршрут, - і все завдяки новій системі.

До того ж, згідно з дослідження, багато чернігівців та черніговок не купують транспортні картки оскільки їздять громадським автотранспортом.

Сюжет телеканалу «Дитинець»

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: валідатор, проїзд, перевізники, маршрутка, електронний квиток, «Дитинець»