Спочатку цитата:
Єнакієво, 2 лютого
"Наші діти будуть навчатися в школах, де пройде освітня реформа.
Ми обов'язково повернемося до 10 років навчання", -
заявив Янукович.
Він підкреслив, що діти після 10 класів будуть мати можливість отримати спеціальність і підготувати себе до майбутнього життя.
"Це обов'язково врахує реформа", - сказав він.
А тепер про реальні справи:
Сьогодні у Верховній Раді голосували відповідний законопроект. Його ще в минулому році вніс народний депутат України Анатолій Гриценко. Закон стояв останнім в порядку денному. Для когось, він був малозначущим, в порівнянні з неконституційним переносом місцевих виборів (без дати) та призначенням інавгурації Віктора Януковича. Але для країни та системи освіти мав надзвичайно серйозне значення.
За цей документ проголосували
75 депутатів з 226 необхідних.
Після цього спікер Володимир Литвин поставив питання про повернення законопроекту на повторне перше читання.
За цю пропозицію проголосували 102 депутата. Зокрема, підтримали таке рішення
47 депутатів від Партії регіонів (з 175!!!),. Янукович так само не голосував!
Крім того, 4 голоси - БЮТ, 4 - НУ-НС, 27 комуністів, 19 - Блок Литвина.
Таким чином законопроект був відхилений.
У документі передбачалося скоротити термін навчання для здобуття повної загальної середньої освіти в загальноосвітніх навчальних закладах з 12 до 10 років.
Ось вам результат передвиборчих обіцянок Януковича. Сподіваюся (впевненний) така ж доля чекає обіцянку, яку Янукович дав виборцям в той же день, 2 лютого, в Єнакієвому:
"Ми одразу після виборів ухвалимо закон про мови на основі застосування російської мови в усіх сферах життя: у діловодстві, освіті, медицині, у судоустрої і так далі", - заявив Янукович.
Це ж саме чекає і обіцянки про перехід на контрактну армію з 1 січня 2011 року, і про 5 років без податків для дрібного і середнього бізнесу, і нові соціальні стандарти, і 52 мільйони українців... І все. Бо для нього це пусті слова, а не обов'язок, взятий перед виборцями. І коли Янукович відмовлявся йти на дебати з Тимошенко, обгрунтовуючи це тим, що вона "брехуха і популіст", то я вже тоді казав - вони однакові! І це так і є насправді.
Підсумовуючи скажу так - закон провалили Янукович і Тимошенко. Я голосував "проти всіх", бо ще тоді казав - нема між ними різниці. Брехуни і популісти. Обидва. Обидва не будуть реалізовувати свою програму та обіцянки. Обидва розглядають посаду Президента як механізм самозбагачення. Ніхто з них не бачить країни, не бачить стратегії її розвитку. Вони їх уже не цікавлять.
У мене немає сумнівів, що цей проект буде внесений Анатолієм Гриценко повторно. Зі змінами. На півдороги не зупиняємося!
Коментар автора Законопроекту
Крадіжка
Відбулася вона в три етапи.
Перший – на рівні ідеї. Лише в моїй передвиборчій програмі було записано «повернути десятирічку в школу». Але практично всі кандидати і їх команди, включаючи тих, хто вийшли до другого туру, під час зустрічей з людьми і на ток-шоу у прямих ефірах обіцяли людям десятирічку. Від свого імені. Я тоді жартував, мовляв, у політиці плагіату немає, а я не жадібний – «пусть идеи овладевают массами». Головне – аби потім, після виборів, не забули обіцянок і впровадили їх у життя. Забули.
Другий етап – вкрали можливість реалізації того, що самі ж обіцяли. Виконуючи передвиборчу програму, у жовтні я вніс законопроект №5252 на підтримку десятирічки. Сьогодні він був провалений: «за» в Раді проголосували лише 75 депутатів. Партія Регіонів – 26, БЮТ – 3, НУНС – 1, КПУ – 27, Блок Литвина – 18.
Янукович не проголосував за десятирічку. Він хазяїн свого слова: сам дав – сам забрав. Тимошенко сидить у Кабміні, але своїй фракції дала команду не голосувати. Богословська за десятирічку не голосувала – теж хазяйка. І Литвин не підтримав. А як Яценюк? А як завжди – відсутній.
Третій етап – вкрали можливість розпочати серйозні, глибинні і системні зміни в системі вітчизняної освіти. Яка деградує на очах, попри заклинання про її формальну «європейськість», «відповідність світовим стандартам» і «сумісність з принципами ЮНЕСКО». Бо законопроект №5252 – то був лише перший крок. Він мав стати поштовхом, стимулювати докорінний перегляд змісту, форм і методик навчання по всій вертикалі, від дошкільної, середньої, професійної – до вищої, в тому числі післядипломної освіти.
Анатолій ГРИЦЕНКО