Ото дивина - їздив на чернігівських тролейбусах разів п"ять, а заплатив лише раз. Але я то не спеціально робив, просто кондукторів там не бачив. На першому номері катався, п"ятому, шостому, четвертому, восьмому і т. д., але платити довелося тільки у вісімці. Враження таке складається, що хтось спеціально заганяє комунальний міський електротранспорт в ... безвихідь, яму, могилу. Одним словом, він комусь дуже заважає. Створили для електротранспорту не досить позитивний імідж. Якщо буде вибір між тролейбусом і походом пішки - краще вже пішки.
Нутрощі шостого тролейбуса, чиясь рука і Н"ю Йорк.
Всього в Чернігові є десяток тролейбусних маршрутів. Якщо на деяких із них, вісімці, наприклад, мені зустрілися більш-менш пристойні машини, то на п"ятому таратайки такі старі. Зупинок у тролейбусах оголошувати не прийнято. Сиди й здогадуйся, де ти знаходишся. Місцевим воно легше, але якщо ти міста не знаєш, то це створює проблеми. В Чернівцях, наприклад, на певних маршрутах рогатих обладнали навігаторами і, як тільки він доїжджає до зупинки - солоденький такий жіночий голос, записаний в емпе три, оголошує "Зупинка - "Соборна площа"". До речі тролейбуси доводиться по пів дня чекати, в той час, як маршрутки бомблять через п"ять-десять хвилин. Та й ціни нормальні - півтори гривні - то дешево. В моєму рідному місті, здається, таких цін не залишилось - все від 2 гривень. До того ж, перевізники постійно верещать про нерентабельність даного бізнесу.
Що мене вразило, то це наявність у ваших автобусів кондукторів. В нас водії їхні функції виконують. При чому, роблять це все на ходу, примудряючись одночасно і кермо крутити, і здачу відраховувати. говорячи по телефону і кричати, щоб за проїзд передавали.
Оно там вкондуктор в зеленій куртці в дядька за спиною
В передній частині "Еталону" на 12 маршруті є навіть телефон і адреса "Управління у справах захисту прав споживачів" Кому що не сподобалось - можна "стукати". Щоправда, кондуктор Ольга розповіла, що рідко хто туди дзвонить, в основному - просто на місці, не відходячи від каси шкандалі влаштовують.
На дорогах мене здивувала відсутність "говорячих" світлофорів. Для сліпих це потрібна річ. Що сподобалось, то це наявність парковок в центрі.
Ну, воно зрозуміло, місто відбудоване після війни - вулиці і тротуари широкі робили. Мої рідні Чернівці мають вузькі вулиці в центральній частині міста. Там парковки є, але бидла вистачає - наставлять своїх возиків по обочинах, щоб дві гривні за стоянку не платити і всьо - два тролейбуси не роз"їдуться.
Також добре, що підземні переходи є. Я спочатку їх не помітив і навпростець "по копаному" ломитися думав через дві суцільні.
Ця підземка має галереї всередині.
Переходів тут два - один більш окультурений, а інший - занехаяний. В тому, що біля "Мегацентру" - облаштували торгові павільйони. Шось, типу того, як в Кийові. А в іншому торгують "з лотків".
Ну, в загальному, щоб переміщуватися Черніговом на громадському транспорті, чи на своїх двох - то тут проблем нема. Шкода тільки що тролейбуси загинаються. Екологічний транспорт все таки... Їх маршрутки додавлюють остаточно. А хто у вас, до речі їх тримає? Є, певно папік якийсь.
А тим часом у
Полтаві:
//kolo.poltava.ua/blogi
Рівному:
//blog.ogo.ua/inshemisto.html
Чернівцях:
//www.molbuk.com/blogi/blog_denis/