Особливий дитсадок
Особливий дитсадок
Дивне інше - на синій табличці біля входу до закладу написано: «...для дітей з опереджуючим розвитком»... Що ж воно таке?! Про це кореспонденту розповіла завідуюча садочком Людмила Семеренко.
Краще за неї це ніхто не пояснить. Адже за «припискою» у назві криється саме її ініціатива і дещо набагато більше - втілення ідеї у життя. Порівняння ж з іншими садочками Людмила Федорівна уникає.
- Дитсадок, можливо, з перших у місті, будівля має поважний вік?
- За два роки нам буде п'ятдесят. Будівля не нова, але всередині, як бачите, досить пристойно. Це завдяки старанням колективу і батькам, які підходять до цього з розумінням... А для мене це другий дім, рідні стіни. Адже працюю тут вже сорок років.
- Кажуть, ваш садочок незвичайний. Тож у чому його особливість ?
- Чотирнадцять років тому ми відкрили садочок для дітей з випереджуючим розвитком. Свого часу я читала про те, що кожна дитина має свої особливі, вроджені здібності. Ось їх і потрібно виявити, «розбудити», дати дитині умови їх проявити. Ми думали, як це можна зробити. І ось... Я тоді цікавилася досвідом інших, їздила до дитсадків у Києві. Такі садочки є, але ж вони - приватні. Поверталася я тоді до Чернігова автобусом і думала: не стільки у нас «багатеньких», щоб можна було утримувати цілий дитсадок. А якщо господар вирішить, що виховувати дітей невигідно?!
- Як виявляєте особисті здібності?
- У нас є «вузькі» спеціалісти. У звичайних дитсадках усю роботу з дітьми певного віку проводить один вихователь. Точніше, двоє - по змінах. А у нас вихователь подає якийсь окремий предмет. Є педагог, який відповідає за розвиток логіко-математичного мислення, художник, мовник, «англієць»... Кожен педагог відповідає за свою роботу, кожен має свою програму. Запитуєш у дитини на сходах: «Куди йдеш?», а він відповідає: «На англійську».
- Це крім постійного, закріпленого за групою вихователя?
- Так, але на першій зміні тривають заняття. Вони мають ігрову форму, адже дітей такого віку не вдасться стимулювати оцінками - вони цього ще не зрозуміють. Граючись, дитина, мабуть, і не помічає, що з нею «працюють». Я задоволена роботою садочка, своїми співробітниками, бо бачу результат.
- Але ж це не приватний садочок, тому все має бути «суворо-офіційно»?
- Не просто було це організовувати. Допомагав, зокрема, чернігівський методкабінет управління освіти, ще зі старими кадрами. Були десь і помилки, й завищені вимоги. Становлення нового дається не легко. Але ми удосконалювалися і, зрештою, я можу сказати: ми випускаємо добре підготовлених до школи дітей. Про це свідчать, зокрема, й відгуки шкільних педагогів.
- Подейкують, до дитсадків у Чернігові є черги.
- У мене черг нема. Я, навпаки, наперед не записую, бо життя є життя: хто відмовився, хто переїхав. Дітей привозять з усього міста. Яка їх частка - не рахувала. Реклами я не роблю, ця розмова для мене - перша.
- Невже такий садок - єдиний у місті?
- З такою програмою - один. Вихователю Ользі Шевченко досвіду не позичати.
- Давно дітей виховуєте?
- З 1980-го року, - каже Ольга Петрівна.
- Група - більше двох десятків дітей, і всі різні. Вдається впоратися?
- Дуже багато залежить від ясельної групи, як діток організують.
- Чим саме займаєтеся за цієї специфічної системи вашого садочка?
- У мене, як вихователя, у другій половині дня - ознайомлення з природою і навколишнім світом, мовлення, художня праця. А до обіду у дітей математика, англійська тощо.
- У Вас - найстарші, «випускники»?
- Так. Гадаю, і батькам буде легше у підготовці до школи, і нашим дітям. Вони дуже комунікативні, спілкуються на будь-які теми. їм не буде важко «всидіти» упродовж шкільного уроку. А приводили цих дітей, коли їм не було трьох, вони мовчать, не говорять...
- Ми багато уваги надаємо розвитку артистизму, - додає Людмила Федорівна. - В усіх садочках це теж є, але ми дещо інакше підходимо: є багато етюдів, які допомагають дітям емоційно і творчо «розкритися».
Іван Ковтун, тижневик «Чернігівщина» №51 (326)
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: дитячий садок, «Чернігівщина», Іван Ковтун