Кожний день перукарки Аліни починається з власної зачіски
Для неї щоденне миття голови - це в першу чергу необхідність, один з елементів особистої гігієни. І у цьому не потрібно ніяких стимулів.
- Для мене шок починати день з брудною головою, - ділиться Аліна Сурапко - перекурка і власниця перукарні "Аліна". - Колись бувало ми із села приїжджаємо у Чернігів, зустрічаємо бабульок-пенсіонерок із розкішними укладками і думаємо: звідки таке бажання, щоб помити, накрутити, підчесати волосся. І тоді я собі сказала, що в мене так буде завжди. Напевно, через це я пішла у цю сферу. Зачіска - це дуже важливо.
У переддень 8 Березня ми знову будемо говорити про красу. Так, у кожного свої стандарти краси. Звісно, на першому місці внутрішня краса - коли людина посміхається, вона випромінює радість, захоплення - це красива і щаслива людина. Але сьогодні зупинимося на красі, яку створює перукар, без послуг яких мало хто обходиться. Бо гарна стрижка створює ті емоції, коли людина посміхається - все взаємопов’язано.
Бути перукарем - це не тільки стригти людей, робити красиві зачіски. Це вміння підтримати розмову, підбадьорити, щось порадити - одне слово любити працювати з людьми.
Аліна вирішила стати перукарем, хоч уявлення ніякого не мала. Вона народилась і виросла в Конятині. Ніколи не стригла собі волосся, як часто буває у дітей. І зачісками не цікавилась. Хоча був випадок, коли вона із двоюрідною сестрою поголили ляльку під нуль. Мама вибір доньки - стати перукарем - не сприйняла, радила обрати серйознішу професію. Проте Аліна твердо вирішала бути перукарем. Після 11 класу вона вступила у Чернігівське вище професійне училище №9. Як пригадує тепер, вчитись було важко.
- Я думала. Що взяла ножиці в руки, як ми зазвичай ріжемо папір, так і підстригла. Насправді навіть взяти ножиці в руки треба було по-іншому. Я одна не з перших у групі, хто почав стригти. Вперше я підстригла свого клієнта через півроку навчання. Був страх не справитись. А практикувались ми на клієнтах, які приходили у перукарню при училищі. Вони знали, що їх стрижуть учні училища. Ми працювали під керівництвом свого майстра, яка увесь час нам казала: «Головне не відрізати багато, щоб я могла у будь-якому випадку відкоригувати». Ну і слава Богу в мене все вийшло, - пригадує Аліна.
Навчалася теперішня майстриня за спеціальністю «Перукар універсальний» і стрижки вивчали як жіночі, так і чоловічі. Тому нині у роботі виконує будь-які стрижки. Цікавіше їй працювати саме із стрижками, ще виконує фарбування. А ось зачісками вже не займається, каже, що зазвичай це вранішня робота. Працювати їй легше з чоловіками. Хоча і чоловіків, і жінок звертається порівну. За день вона максимум може виконати 10 стрижок. Все залежить від складності. А ще вона у своїй роботі намагається не поспішати, щоб виконати бажання клієнта якісно.
Свою трудову діяльність Аліна розпочала 10 років тому у Чернігові, відразу після закінчення училища. Потім була відпустка по догляду за сином, потім працювала у Сосниці. Але завжди мріяла мати власну перукарню. І мрія здійснилася. За це вона вдячна своїм знайомим, друзям, просто клієнтам, які вірили в неї і підтримали, навіть підштовхнули до мрії. Фінансово допоміг батько, хоч не обійшлося і без позички. Але про обрану справу Аліна жодного разу не пошкодувала і в жодній іншій сфері вона не працювала, увесь час перукарем.
Буває різний настрій, але спішить на улюблену роботу, обслуговує першого клієнта і настрій покращується, бо робить роботу, яка до душі. Так само бувають різні обставини і у клієнтів. Але справжній майстер-перукар має тонкий дар зцілювати. Є клієнти, які йдуть у перукарню за позитивом. Такі відкривають двері і перше, що вони кажуть: нема настрою, жаліються на погане життя, обурюються, бо все не так, все погано. Але у процесі роботи і спілкування виявляється, що то абсолютно не проблема. І коли наступний клієнт запитує: як справи? Той відповідає піднесено: «Як прийшов голитись - було все погано. А ось Аліна зробила зачіску, я помолодів мінімум на 5 років, ще й настрій на висоті». В таких ситуаціях клієнти радять брати гроші не тільки за стрижку, а й за послуги психолога. Та Аліна розуміє, що від того, з яким настроєм піде людина в багатьох випадках залежить її успіх. Бо найбільша і найкраща для неї нагорода - це вдячність клієнтів, їхні посмішки і звичайно їхні наступні візити.
Щораз обслуговування клієнта Аліна починає із запитання: як стригти. Навіть якщо це постійний клієнт вона обговорює форму стрижки. Та як професіонал вона додає кілька власних штрихів, щоб стрижа «заграла» по-новому.
Із своєї практики майстриня каже, що кардинально міняти стрижку мало хто наважується. Проте є і такі, хто повністю довіряється майстрині і просить зробити щось нове, сучасне, модне. До речі, мода на стрижки змінюється кожний сезон. Але не всі модні стрижки пасують всім. Отож сліпо слідувати моді не варто. Нині в моді всі відтінки кольору ка- пучіно, лате. Аліна радить не експериментувати із чорним кольором. Він мало кому підійде.
- Ось сьогодні, саме той випадок, коли потрібно повертатись із чорного кольору до попереднього. Цей процес не тільки вартує грошей, а й часу, - розповідає перукарка. І додає, що сьогодні вона увесь день буде працювати з однією клієнткою, повертаючи колір волосся.
Якщо говорити про те, чи можна в домашніх умовах правильно доглядати за волоссям, то Аліна каже, що можна і потрібно.
Є багато різних засобів, які можна купити і як мінімум користуватися бальзамами, наносити маски, олійки, термозахист. Щоб мати красиве, доглянуте волосся, треба обов’язково це робити. Піклуватись про волосся треба постійно.
На запитання: що робити, щоб не полисіти чи щоб не набратись лупи Аліна відповідає доступно. Випадіння волосся в більшості залежить від організму людини, спадковості і цю проблему треба розглядати глибше, а не тільки доглядаючи за волоссям. А ось поява лупи - це неправильний догляд, а саме неправильно підібраний шампунь, не правильне миття голови.
До речі, про те, як правильно мити голову? Здавалось такого запитання можна і не задавати, адже цю процедуру роблять всі. Та виявляється, зустрічаються люди, навіть інтелігентні, з вищою освітою, які не правильно миють голову і навіть про це не підозрюють. Отже миючи голову, ми маємо два рази наносити шампунь. Ми миємо саме шкіру голови. А той шампунь, який стікає по довжині, буде достатнім для миття волосся. При цьому враховуємо тип волосся і правильно підбираємо шампунь, бо універсального немає. Як часто мити голову? Це вже питання індивідуальне. Аліна притримується відповіді, що мити голову потрібно за потреби. І коли людина миє голову щодня, то в цьому нічого поганого чи шкідливого нема. Краще помити голову і бути упевненою, ніж не помити і постійно відчувати на собі погляди, а ще зустріти знайомого, з яким не бачились «сто» років і ніяковіти та потім шкодувати, що не помита голова. Якщо довге волосся, то можна зібрати в пучок і піти, але так може зробити школярка, молода мама, а якщо це жінка у розквіті, вона повинна мати зачіску, ні, не суперську, а звичайну.
Хто ж займається стилем самої майстрині? - поцікавилися ми. Аліна сказала, що має два перукарі: фарбується вона у майстра з Чернігова, з яким працювала не один рік. А стрижки виконує їй майстер із Сосниці.
Стилю і смаку Аліна дотримується не лише у стрижках. Вона любить у всьому гармонію, щоправда, каже, не завжди може на все приділити максимум часу. Приміром, затишок у своїй орендованій кімнаті вона створює самостійно. Тут можна побачити природні декорації з квітів, гілочок, настінні метелики-картинки. Меблі, власна спецформа теж підібрана нею у чорно-червоних тонах. Спочатку вона вибрала чорний колір, а червоний додала, щоб добавити яскравості і вийшло зі смаком.
Любить вона, щоб підвіконня потопало у квітах. Раніше доглядала та мала на продаж орхідеї.
Поза перукарнею величезне задоволення їй приносить спорт. Але зізнається, що на спорт вона налаштовувалась цілих півроку, і вважає, якщо є величезне бажання, то час знайдеться, треба лише спробувати один раз. Величезне задоволення їй приносить і відпочинок на природі, хоч не так часто їй це вдається.
Вона вдячна своїм друзям, які завжди її підтримують. Серед них є колишні клієнти різного віку і різних професій. І взагалі, більшість клієнтів перукарні «Аліна», з якими майстриня працює не один рік, - це ніби одна велика сім’я. Є знайомі з числа перукарів, і це не конкуренти, а люди, з якими можна обговорити різні професійні питання, щось взяти корисного чи поділитися своїм досвідом. На початкових стадіях роботи Аліна не соромилась звертатись до свого майстра з училища.
У перукарні є свої традиції. У день відкриття, 3 червня, зал сяє кульками, а клієнти можуть одержати сюрприз, подаруночки у вигляді цукерок.
Реакція клієнтів на цукерочку з індивідуальним написом завжди позитивна, спочатку була і неочі- кувана. Але нині скляна вазочка із цукерками тут не новизна. Школярі вже звикли, що у Аліни можна посмакувати цукерочками, тому й просять батьків йти стригтися саме до тієї тьоті, в якої є цукерки. Та що казати за дітей, дорослі клієнти залюбки в першу чергу просять цукерочку, запитуючи, чи можна взяти. Ось така весела традиція у перукарні «Аліна».
Аліна вважає, що свято 8 Березня має бути. По- перше, щоб кожна жінка ще раз відчула себе красивою, бажаною, щасливою.
- Треба себе балувати, - дає пораду Аліна. - Прийняла душ, нанесла всі масочки, навела красу і щаслива. Якщо вам на себе не вистачає часу, то не кажіть, що вас хтось не поважає, не цінує, не дякує. Треба, щоб всі ці «не» ви самі до себе перекреслили. Кожна жінка красива і заслуговує на найкраще. Любіть себе і будуть щасливі ті, хто поряд з вами!
Зі святом, дорогі жінки! Миру нам, радості і добра!
Джерело: "Вісті Сосниччини", Олена КУЗЬМЕНКО
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.