Художниця Ольга Шевченко повернулась до Прилук з Києва, аби творити красу
Прилуки - місто невелике, але творче і різнобарвне. Щотижня обов’язково трапляється щось цікаве та неординарне - то на стіні місцевого «хмарочосу» з’явився мурал, присвячений нашому знаному земляку, актору Миколі Яковченку, то хтось з поетів видав нову книгу, а столичні кінематографісти привезли до нас фільм про Семена Петлюру. Або ж - відкрилася виставка художника. Тим більше, що гарні поети, музиканти і художники в місті є, бо прилуцька земля щедра і радує нас талановитими митцями та їх творчими досягненнями.
Прояви насиченого культурного життя особливо важливі в наш непередбачений воєнний час. Бо це означає, що ми - живі, що в наших душах багато віри, доброти, краси. Багато любові до життя, і що Україну не здолати.
Нещодавно в міській центральній бібліотеці ім. Л. Забашти відбулася презентація творчості прилуцької художниці Ольги Шевченко «Золотий дощ». Молода майстриня представила на своїй персональній виставці 12 різножанрових робіт, написаних раніше і нещодавно.
Це вже друга персональна виставка художниці в нашому місті - перша відбулася в краєзнавчому музеї імені Василя Маслова декілька років тому і на ній було виставлено 30 її оригінальних, талановитих картин.
З визначною творчою подією іменинницю вітали колеги-художники Петро Мироненко, Петро Бойко та Олександр Гузів; прилуцький скульптор Семен Кантур та його дружина, мисткіня пані Катерина; директорка Прилуцького краєзнавчого музею ім. В. Маслова Тетяна Зоць; директорка бібліотеки Людмила Зубко; керівниця художньої школи-студії «КімNATA» Наталя Пономаренко. Пані Ольга працює в цій школі педагогом, відкриває для дітей та підлітків таємниці живопису... Бо, на її думку, в кожній дитині є здібності, закладені Господом ще від народження, і їх потрібно розвивати.
Художниця народилася в нашому місті, у 12 років поїхала вчитися в київську художню, дуже престижну, школу імені Тараса Шевченка. Здібна дівчинка з маленького міста, з провінції легко склала екзамени і була зарахована на навчання. Спочатку їй було непросто серед дітей столичних художників, більш розкутих та впевнених, ніж вона на той час. Але - звикала, наполегливо вчилася, шукала себе. У 15 років у школі вони вже писали оголену натуру...
Ці роки були дуже пам’ятними для неї - формувався її характер, закладалися якісь основи її світобачення, вона дорослішала і в житті, і в творчості.
Пані Ольга обожнює Київ, який зіграв таку важливу роль в її долі та професії, і він для неї - найулюбленіше місто на Землі.
Закінчуючи столичну школу, вона зробила чудову дипломну роботу - написала циганський табір, де колоритна циганка танцює біля вогнища. Це було масло. її картина перейшла до фонду школи, як одна з найкращих робіт.
Потім деякий час пані Ольга працювала в прилуцькій майстерні художнього фонду України. Вона цінувала спілкування з вже визнаними прилуцькими митцями Миколою Кочубеєм, Володимиром Карасем, Семеном Кантуром, у яких вона багато чому навчилася. Їй було тоді 18 років, і всі вони здавалися їй Метрами живопису.
Потім - навчалася в Одесі у педагогічному виші на художньо-графічному факультеті. Назавжди полюбила місто Одесу - його історію і його особливий шарм.
А потім довгий час жила за кордоном - так склалася доля. Там вона закінчила школу дизайну, писала картини, робила ілюстрації до книг за допомогою туші та пера, виставлялась в галереях, працювала дизайнером у рекламній агенції. Займаючись графічним дизайном, створювала колекційні поштові листівки, різноманітні буклети, розробила та створила також свій власний логотип, як візитівку.
За кордоном їй пощастило побувати в найкрутіших музеях світу, де зібрані найкращі колекції живопису всіх часів і країн. Пощастило насолодитися світовими, всім відомими, шедеврами живопису. Бачила картини Ван Гога, Рембрандта, Пі- кассо, Ель Греко, Тициана, Караваджо... Серед її улюблених митців - Карл Брюллов, Врубель, Боттичеллі...
Повернувшись на Батьківщину декілька років тому, вона почала більш серйозно та вдумливо займатися творчістю, шукаючи нові форми самовираження. А ще - радіти кожній хвилині, яку вона проживає в на своїй землі, в рідному місті, за яким дуже сумувала. Вона щаслива в батьківському домі, їй тут затишно і спокійно, як у дитинстві. Тут вона почувається захищеною і рідною всім.
За ці роки вона випробувала себе і в педагогічній діяльності, знайшла нових друзів і нове дихання, створила нові роботи, які хотілося показати землякам.
Дуже хвилювалася, готуючись до «Золотого дощу», брала участь у оформленні бібліотечної зали, на стінах якої «оселилися» її картини. Тканиною задрапірувала локацію, прикрасила її осіннім листям та яблуками. Підготувала буклети, свічки в красивих підсвічниках. Дизайн був стильним, витонченим, як і вона сама. Винуватиця вишуканого свята задоволена ним, при цьому їй хочеться, щоб її картини побачило якомога більше людей...
На її презентаційній виставці було дванадцять різножанрових робіт.
Ось портрет батька на блакитному тлі океану. Тато, Микола Юхимович, відійшов в інші світи дев’ять років тому. Працював на «Білкозині», був талановитим інжене- ром-будівельником, шанованою у місті людиною, як і мама.
Батько все життя жив не за звичними стандартами, мав свій розпорядок на кожен день і жив не так, як інші чоловіки його часу, його соціального статусу. Захоплювався Полом Бреггом, людиною, яка придумала свою філософію життя і жила за нею. Американський дієтолог, ініціатор руху за здорове харчування, розробник технік дихання, голодування і дієти.
Батьки навчили її не боятися труднощів і приймати альтернативні рішення, завжди бути самою собою.
Ось на полотні її лагідна, ніжна золота осінь.
Ось натюрморт з яблуками та глеком. Різні речі, фрукти на її натюрмортах завжди трішки умовні і завжди реальні, вони - дійові особи нашої долі.
Предмети на картинах живуть своїм життям, але ж їх хтось колись торкався, і вони пам’ятають це і сумують за чиїмись дотиками.
Серія цікавих жіночих портретів - портрет подруги з Києва - вони пронесли дружбу через роки, портрет сестри, невідомої жінки... В кожній картині, в очах кожної жінки є щось своє - умиротворення, спокій, любов.
Бузок, маки, беріг Тихого океану, осінні алеї, брама до Києво-Печерської Лаври. Роботи різні за тематикою, але такі споріднені душею тієї, хто їх створював.
Художниця використовує різні техніки, різні жанри, різні сюжети. У різні періоди - акварель, пастель. Але частіше масло.
З нею приємно спілкуватися, бо вона красива, розумна, талановита. Щира і делікатна. Інколи в розмові вона неочікувано переходить на англійську.
Анонсуючи для мене свої написані і ще не написані роботи, вона говорить, що всі вони про красу і гідність людини, про доброту.
Вона любить класичне мистецтво, реалізм. Модернізм та абстракціонізм її не цікавлять. Пікассо здається їй депресивним, нудним, і з цим не можна не погодитися.
В її картинах завжди є внутрішня доцільність образів, динамічність, в них чітко вибудувана композиція і є гармонійне з’єднання форми та змісту, думок та почуттів. Вони не нудні і не депресивні. Вони приносять радість.
Філософія її робот - це краса і тиша, і завжди - якась таємниця. Її намагаєшся розгадати, але вона не дається тобі у руки. Може, саме тому цю таємницю й не потрібно розгадувати?
.А як у неї буває перед картиною - може, міцно стискається серце, і стукає, б’ється, як сполоханий птах? А, може, рука сама, без участі голови та серця, впевнено проробляє свій звичний, знайомий до дрібниць шлях по чистому полотну?
От зараз його торкнеться пензель, і на ньому з’являться думки художниці і почуття - розквітнуть маки і запахне бузок або жасмин.
Вона може намалювати все на світі - портрет подруги, хмари і хвилі, ліс і птахів на світанку, прилуцькі каштани і київські схили. Чиєсь минуле або мрії. Все. Або, наприклад, океан з бірюзовою водою, з пляжем і пальмами. Зі світлочубим кучерявим хлопчиком, який збирає мушлі на березі.
Океан, де багато неба, землі, і де там, на горизонті, обов’язково буде вітрильник.
Так що для неї біле полотно - це вона сама, яка є насправді? Це - вікно у Небо, в якому живе Господь? Чи - втеча в інший, різнокольоровий світ, де завжди літо і сонце сідає в твої долоні?..
Вона делікатна, глибока. З повагою і цікавістю ставиться до людей, намагається зрозуміти суть людського життя і частенько звертається до Бога. І дякує Йому за все, сприймаючи всі радощі, проблеми, перемоги як Божу милість. Вона знає, що Він поруч, і вона спокійна.
У молитвах вона просить Господа, щоб Він дав мир країні і мир нашим серцям. І більше за все їй хочеться своїми роботами підняти дух і настрій людей в цей важкий час, зігріти їх серця.
Вона дуже любить осінь. Радіє кожного ранку, спостерігаючи за тим, як змінюються пейзажі за вікном, кольори листя. Вона насолоджується її красою, теплом .
Впевнена, що душа наперед знає, що з нею, з людиною, трапиться через 5-9 років. Тому коли людина потрапляє в якесь місце і відчуває дежавю, це просто означає, що душа вже тут була у її колишньому сні, воно вже колись наснилося тобі, а тепер ти тут - наяву.
Її життєвим девізом став вислів: «Ти не туди йдеш! Вогні в іншій стороні! - Мені байдуже, я запалю свої».
Я не знаю, та й ніхто не знає, може, навіть вона сама, що вона намалює завтра чи післязавтра. Зате можна бути впевненим, що люди, дивлячись на її картини, будуть посміхатися і вчитися любити цей божевільний прекрасний світ заново.
І будуть їй вдячні. Бо золотий дощ її душі - безкінечний і щедрий, щирий і теплий...
Джерело: газета “Прилуччина + Прилучаночка”, Лілія Черненко
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.