Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Місто і регіон » Ярослав Куц відзвітував про стан ремонту доріг в Чернігові

Ярослав Куц відзвітував про стан ремонту доріг в Чернігові

У червневому випуску передачі "Звіти наживо" начальник управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради Ярослав Куц розповів про результати роботи з ремонту доріг за 2017 рік. Також посадовець у прямому ефірі 22 червня відповів на запитання громадян та журналістів.

Ця передача виходить в ефір раз на місяць в мережі філій UA Суспільне в єдиному форматі: тривалість 1 запитання 30 секунд, на відповідь дається 2 хвилини, загальна тривалість передачі 52 хвилини.
Наступні передачі будуть присвячені темам: в липні - головам ОТГ, мерам малих міст, в серпні - реформі освіти, у вересні - медичній реформі, в жовтні - початку опалювального сезон, в листопаді - бюджетам міст, а в грудні будуть звітувати мери обласних центрів за 2018-й рік.

Ведучою червневого випуску була Ірина Мельник, запрошені журналісти: редактор стрічки новин сайту «Події та коментарі» Світлана Білоусова та редактор сайту Gorod.cn.ua Алла Філатова-Сухова.



Досьє:
Ярослав Валентинович Куц народився 15.07.1969 року в м.Суми. Вищу освіту отримав у Харківському авіаційному інституті за спеціальністю «Авіаційні двигуни та енергоустановки», кваліфікація інженер-механік. У 2001-му році здобув другу вищу освіту в Київському національному університеті будівництва та архітектури (КНУБА) за спеціальністю «Проектний менеджмент керівник проектів та програм». Трудовий шлях почав посади інженера-конструктора ВАТ СМНВО імені Фрунзе в місті Суми. З 1994 по 2006 роки працював на керівних посадах у різних підприємствах. З 2006-го, впродовж року радник міського голови Сум Геннадія Мінаєва, після чого працював заступником міського голови і за рік знову повернувся на посаду радника Геннадія Мінаєва. З 2009 по 2013-й роки – начальник Управління житлової політики комунального господарства та благоустрою м.Суми. Після отримав посаду начальника сумського Управління інфраструктури. До 2014-го року працював директором департаменту інфраструктури міста Суми. З лютого 2016 року Ярослав Куц – радник міського голови Чернігова, того ж місяця призначений на посаду начальника Упрвління житлово-комунального господарства міськради, як такий, що пройшов конкурсний відбір. Одружений, має 4 синів.

- Дороги – це основа інфраструктури будь-якого міста. В Чернігові більше 500 вулиць, довжиною 361 кілометр. Загальна площа всіх цих доріг – більше 3.5 млн. квадратних метрів. Твердого покриття, більше 2.5 млн. квадратних метрів. Загальний стан дорожньої мережі є незадовільним. Причина цього те, що дороги мають ремонтуватись капітально раз на 10 років, в найгіршому – раз на 15 років. Враховуючи те, що ці роботи не виконувались досить довгий період (останні масові ремонтні роботи виконувались ще до часів Незалежної України), то на сьогоднішній день ми маємо більше 90% доріг, які відпрацювали свій термін. Тому основним завданням в цьому питання для Управління ЖКХ є їх капітальний і поточний ремонт. Кожен рік ми збільшуємо кількість виконання цих робіт. Так, в 2016-му році таких робіт було виконано на 42 млн. гривень, в 2017-му на 157 млн., в цьому році ми плануємо виконати ремонт на суму 290 мільйонів. Це стосується всіх доріг, в тому числі прибудинкових територій та приватного сектора. На рік потрібно ремонтувати близько 250 тисяч квадратних метрів доріг.

- Якщо ми говоримо саме про капітальний ремонт, то щоб за 10 років відремонтувати ці дороги треба мінімум 300 млн. гривень на рік тільки на загальноміські дороги. Що стосується прибудинкових доріг, то їх більше 1 млн. квадратних метрів, і щоб відремонтувати всі їх за 10 років то треба 100 млн. гривень на рік. Нажаль коштів на все не вистачає, тож шукаємо різні варіанти, і як, наприклад, в цьому році робимо середній ремонт дорожньої вуличної мережі. Але середній ремонт має нижчий міжремонтний термін, ніж капітальний в 2 рази.

- В 2017-му році міських доріг було відремонтовано 107 тисяч квадратних метрів, тротуарів – 19 тисяч квадратних метрів, велодоріжок – більше 5 тисяч квадратних метрів, дороги приватного сектору – майже 30 тисяч квадратних метрів і міждворових проїздів 35 тисяч квадратних метрів, на загальну суму 140 млн. гривень. Поточних ремонтів в 2017-му було виконано більше 30 тисяч квадратних метрів на суму трохи більше 16 млн. гривень.

- На цей рік в нас плани набагато більші, ми плануємо зробити капітальний ремонт основних доріг по площі 40 тисяч квадратних метрів, тротуарів – також 40 тисяч, побудувати 6 квадратних метрів велодоріжок, 7 тисяч доріг приватного сектору та трохи більше 30 тисяч квадратних метрів прибудинкових територій, все це на загальну суму 183 млн. гривень. Що стосується поточного ремонту, то тут ми плануємо зробити майже 250 тисяч квадратних метрів на суму 106 млн. гривень, - повідомив на початку виступу Ярослав Куц.

- Як і коли складається перелік вулиць для ремонту?
- В першу чергу ми отримуємо звернення від громадян, запити та звернення від депутатів міської ради, від патрульної поліції, яка відслідковує ці питання. Також 2 рази на рік (навесні та восени) ми робимо обстеження вулично-дорожньої мережі. Після цього ми складаємо перелік вулиць, які потребують першочергового ремонту і виносимо цей перелік на постійну комісію господарства ЖКХ. Там її розглядають депутати, затверджують перелік, і вже відповідно цього ми виконуємо ці роботи.

- Які фактори враховує Управління при складанні переліку вулиць?
- По перше, ми дивимось на те наскільки завантажена ця вулиця. Так як ремонт відбувається за кошти громади, то пріоритетними є ті вулиці, якими найбільше користується громада. Звісно враховується сам стан цієї вулиці та кількість громадського транспорту, який через неї проходить.
- Як правило, саме мешканці міста звертаються з приводу ремонту прибудинкової території чи приватного сектору, що стосується ремонту загальних доріг, то в першу чергу цьому передує обстеження вулично-дорожньої мережі, звернення патрульної поліції та Управління транспорту.

- Суспільне телебачення проаналізувало тендери, які були проведені в 2017-му році, та інформація про які була розміщена на сайті https://prozorro.gov.ua. Найбільші за сумами ремонту тендери були:
- капітальний ремонт ділянки дороги вул.Берегова (від вулиці 1-ша Кордівка до перехрестя вул.Олега Міхнюка) на суму 16 071 298 гривень. Переможцем стало Шляхобудівельне управління №14;
- капітальний ремонт ділянки дороги по вул.Івана Мазепи на суму 23 634 629 гривень. Переможцем стало також ШБУ №14;
- капітальний ремонт проспекту Миру на суму 27 569 985 гривень. Переможець - ШБУ №14;
- капітальний ремонт по вулиці Преображенська на суму 9 882 152 гривень. Переможець - ШБУ №14;
- капітальний ремонт по вулиці Пушкіна на суму 9 079 558. Перемогло ШБУ №14;
- капремонт по вулиці Рокосовського на суму 54 862 879. Перемогло ШБУ №14.
Загальна сума тендерів, виграних ШБУ №14 становить 141 100 501 гривень. Чому саме це підприємство виграло тендери і якою є якість виконуваних робіт цим підприємством?

- Воно виграло, тому що, по-перше, дало найкращу ціну. По-друге, це спеціалізоване підприємство, яке працює років 40. Тобто це фахова організація, яка має велику кількість техніки. На Прозоро критерій один – ціна, дали нижчу ціну – виграли. Що стосується якості, то всі роботи приймаються виключно технаглядом. Також на кожному об’єкті робиться так звана вирубка, це коли береться зразок дорожнього полотна та здається в лабораторію, де робиться аналіз на вміст бітуму, на ущільнення і таке інше. Вони дають гарантію 5 років і ми маємо персональну поруку кінцевого бенефіціара цього підприємства, тобто ми абсолютно спокійні з точки зору того, що все буде зроблено якісно і навіть більше, ніж якісно. Якщо щось буде не так, вони перероблять це за власний кошт.

- Як Управління ЖКХ узгоджує ремонт доріг в місті з підприємствами-надавачами комунальних послуг, які мають комунікації під землею?
- Це дуже добре запитання, бо це найбільш болюча проблема, тому що стан інфраструктури мереж, яку ми не бачимо знаходиться в ще гіршому стані ніж дороги. Але ми попереджаємо, що ми будемо виконувати роботи по тим чи іншим вулицям і ми з ними узгоджуємо. Наприклад, в цьому році ми не зробили ремонт вул.Героїв Чорнобиля. Тому що по цій вулиці, що водогін, що каналізація знаходяться вкрай незадовільному стані і її треба перекладати. Тому ми чекаємо відповідного фінансування для того, що Водоканал зміг перекласти цю мережу і після цього ми будемо виконувати роботи. Ми намагаємося виконувати роботи по тих вулицях, по яких не можна сказати 100%, але є максимальна гарантія, що там не буде проривів в мережі.

- У випадку прориву комунікацій на вже відремонтованих дорогах за чий кошт потім буде вестися заміна покриття?
- Або ці роботи виконують комунальні підприємства, наприклад, Водоканал, якщо в нього в це закладено в тарифі, якщо в нього не вистачає на це коштів, тоді ми фінансуємо з бюджету.

- За якою процедурою проводиться прийом доріг після ремонту?
- В процесі виконання робіт інженер технагляду обов’язково присутній в процесі виконання цих робіт. По закінченню він остаточно перевіряє об’єми і підписує акт виконаних робіт. Паралельно замовляється або технічним наглядом, або підрядником вирубка зразків асфальту, задля того, щоб перевірити, як укладений саме асфальт, його щільність, вологонасиченість та інші параметри. Тому, коли в Управління приходять такі акти виконаних робіт, ми вже маємо інформацію про те, які об’єми, якість і відповідні фахівці вже перевірили ці об’єми і цю якість виконаних робіт.

- Чи були випадки, коли комісія знайшла порушення правил та норм будівництва доріг?
- Що стосується основного полотна, яке кладеться, то там майже ніколи не було питань, більше виникає питань, коли мова йде про складні вузли, а саме з’єднання та з’їзди, повороти, радіуси. Коли асфальтоукладчик йде по прямій все завжди робиться якісно, а коли треба з’єднати два полотна, то це буває проблема, але ми всі такі моменти виявляємо і коли потрібно переробляємо. До речі в 2016-му, коли підрядник неякісно виконав роботи, він приїхав в 2017-му і переробив 1000 квадратних метрів за свої кошти.

- Запитання від представників ГО «Авто Євро Сила» (його поставили Дмитро Юмаєв керівник чернігівського осередку цієї організації та його заступник Олег Жук): Чому не ремонтуються такі вулиці, як проспект Перемоги, вул.Івана Мазепи, вул.Київська, вул.1Травня, об’їздні на Астру, «Сіверянку», з Масанів до Ремзаводу, Борисенко, Індустріальна, цей перелік може бути дуже довгим. Що нам, як громаді робити, щоб служба, яка вам підпорядкована не викликала ніяких запитань щодо відкатів, якості використовуємих матеріалів, бо мешканці кожного разу бачать показові роботи і кожного наступного сезону, бачать, як ці роботи зіпсовані?
- Що треба робити? Напевне всім чесно сплачувати податки. Тому, що для того, аби виконувати роботи, потрібно, аби в бюджеті були кошти. Що стосується якості, ми тільки що про це поговорили. Будь-хто може замовити незалежну експертизу і фахово розглянути це питання. Що стосується переліку вулиць, де не робиться ремонт. Повірте мені, хочеться зробити все і відразу. Є вулиці, які знаходяться в гіршому, а є які в кращому стані, а на початку я говорив, що якщо буде відповідне фінансування, то за 10 років ми можемо зробити всі вулиці. Проспекту Перемоги в нас нема в плані на цей рік, але є Київська і вул.1 Травня. Ми на ті фінанси, які в нас є на сьогоднішній день вже запланували перелік вулиць. В нас залишилось зробити вул.Молодшого, вул.1 Травня до Грибоєдова, 5 Кутів. До речі ми хочемо на П’яти кутах зробити коло. Залишились ще вулиці Мстиславська та Авіаторів, частина Музейної, заїзд до пологового будинку, ділянку між школами на Шерстянці. Тобто все питання виключно в фінансах. Потужностей вистачає виконати вдвічі більше робіт, ніж заплановано в цьому році, але на це немає фінансів.

- Друге запитання вам поставив Сергій Маслюк президент чернігівського скутер-клубу: Окраины города, ул.Квитнева, просьба от байкеров Чернигова отремонтировать там дороги, так как там не только сложно на машине проехать, но уже и нам двухколесным трудно.
- Це запитання дуже поєднується з попереднім. Дуже хочеться зробити і дійсно вул.Глєбова знаходиться в незадовільному стані і таке відчуття, що її як зробили, з того часу ніколи й не ремонтували, ямковий ремонт там планується. Якщо зробити повний – то в цьому році це не заплановано. Треба зрозуміти, що при достатньому фінансуванні можна зробити всі дороги, які називались за 10 років. Якщо, умовно кажучи, грошей буде безліч, то можна б і за 2-3 роки все зробити, але ми з вами говоримо про мільярди і треба це розуміти.

- Третє запитання від Максима Цируліна, керівника Велоспільноти «Лайба»: На вело доріжках, які вже побудовані, немає ні знаків ні вказівників, коли вони там з’являться? Хто дивиться за якістю тих доріжок, які вже побудовані і відповідає за псування велодоріжок, як було на вул.Івана Мазепи, де зробили при заїзді на вело доріжку дуже великий бордюр, через що на неї неможливо заїхати?
- Ми не робили вело доріжку на вул.Мазепи. На цій вулиці розроблено організацію вело руху і вона стосується ремонтних робіт саме тротуару. Тротуар ми в цьому році не робили і не плануємо робити. Тому, коли буде зроблено тротуар і в тому числі велодоріжка, тоді і буде вирішено це питання. Тому, що така велодоріжка, яка там була не відповідає організації дорожнього руху. Що стосується капітальних ремонтів, то коли при капітальних ремонтах робиться велодоріжка то проставляються всі знаки. Це, наприклад, є на вул.Преображеньскій і на проспекті Миру. При виконанні поточного ремонту це питання відразу не виконується, але підрядник, який робить розмітку він наносить велосмугу і в процесі ми будемо наздоганяти і встановлювати відповідні знаки. Є дуже велика проблема з загальною організацією дорожнього руху по всьому місту. На даний час такий документ взагалі відсутній. Це є питання, яке ми зараз вирішуємо. Окремо це є велорух – по перше, він ніколи не робився. А все нове треба робити крізь спроби та помилки, які ми робимо та виправляємо. Ось ми зараз робимо вул.Рокосовського, то там виникає дуже багато запитань, чому ми не робимо з’їзди впоперек. А вони за собою тягнуть і світлофори і найголовніше ніхто з водіїв не знає про те, що якщо є велосипедист на дорозі – він має перевагу перед автомобілем і навіть над пішоходом. Тобто це питання ще й виховання.

- Запитання від Світлани Білоус: На квітневій сесії перерозподілили кошти і забрали кошти, що мали піти на прокладання дороги на Шерстянку, коли її зроблять?
- На сьогоднішній день відбувається проектування цієї вулиці і там дуже багато питань, пов’язаних з мережею, яка знаходиться під землею (водовідведення, електрика). Більше того, там навколо майже вся приватна земля, тому проектанти не встигають зробити свої роботи у відведений термін і їм його подовжили до серпня місяця. Як тільки буде завершено проектування – стане зрозумілим яка вартість такої роботи. Попередня його вартість озвучувалась у 80 мільйонів. Ми маємо сподівання, що на наступний рік буде субвенція з держбюджету, а якщо ні, то будемо дивитися на фінанси в місцевому бюджеті.

- Наступне питання від Алли Філатової-Сухової: У меня вопрос по ул.Рокоссовсого, на которой в этом году идет активный ремонт и в прошлом проводились работы. Сейчас меняют полностью дорожное полотно, запланированы тротуары, но с прошлого года осталась проблема недоделанных участков дорог, где пешеходы ожидают смены сигнала светофора. В этих местах вместо съездов или асфальта – смесь песка и камней, людям с ограниченными возможностям и мамам с колясками это причиняет особые неудобства. Приходится стоять не непосредственно перед дорогой, а отступать на метр. Когда исправят этот недочет, ведь сама улица Рокоссовского выглядит достаточно презентабельно после ремонта.













- Справа в тому, що ремонт вулиці Рокосовського не закінчено. Все робиться чергово. Спочатку дорожнє полотно, а доки не буде встановлено бордюри, бордюрний камень не можна виконувати роботи, - ані асфальтування проїжджої частини, ані тротуару. На сьогоднішній день виконуються роботи по влаштуванню тротуарів і смуга, яка розділяє ліву та праву частину вул.Рокосовського також буде відремонтована. Після завершення ремонту я особисто вас запрошую, ми візьмемо роліки чи коляску і перевіримо, як все буде зроблено.

- Ми маємо телефонний дзвінок, представьтесь будь ласка: - Наталия, город Чернигов. Скажите пожалуйста, какой процент бюджета города вы гарантируете на благоустройство частного сектора? Именно дороги, хотя бы крошкой? 
- По-перше, я не можу гарантувати відсотки бюджету, тому що я є представник виконавчого органу. Я в межах затверджених програм та бюджету виконую роботи. Можу тільки додати, що ми максимально стараємось вирішити питання приватного сектору. Враховуючи те, що об’єми робіт, які потрібно виконати по приватному сектору немалі, а деякі ділянки взагалі не мають твердого покриття, то ми зріз асфальту, з тих доріг, де робиться капітальний ремонт використовуємо, щоб зробити хоча б перехідне покриття. Дуже хочеться зробити всі дороги і в приватному секторі, але там десь 700-800 тисяч квадратних метрів доріг, які треба зробити, а побудувати ще стільки ж. Але хочу нагадати, що для приватного сектору, для того, щоб бути першим в черзі існує програма ремонту інфраструктури приватного сектору «20 на 80». В тому році нею скористалися мешканці вул.Поліської, в цьому році - мешканці «Астри», які зібрали 1 млн. гривень і ще будуть збирати, бо хочуть побудувати собі каналізацію. Ця програма допомагає людям прийняти участь в формуванні переліку об’єктів. Мешканці повинні при цьому зібрати 20% необхідних коштів, для роз’яснення можуть звертатися до Управління ЖКХ.

- Наступне запитання ми взяли с Фейсбуку, звертається Олександр Антипець: Коли буде виправлено роботу ШБУ №14 на ділянці ремонту 2017 року біля РАГСу? Вода не стікає повністю у водостік, що призводить до передчасного руйнування полотна та унеможливлює безпечний рух велосипедистів смугою? Коли буде виправлено роботи ШБУ №14 на тій самій частині, бо під час дощу та після неможливо перейти по зебрі тому пішоходи виходять на газон і дорогу для переходу? Коли буде виправлено роботи ШБУ №14 на ділянці ремонту 2017 року біля зупинки Педуніверситет? Вода не стікає, що вже призвело до руйнації полотна та унеможливлює безпечний рух пішоходів по зебрі під час та після дощу.
- Треба сказати, що на Педуніверситеті капітальний ремонт не виконувався, ні на Молодшого ні на Полуботка. Що стосується вулиці Шевченко, то це питання в минулому році стояло, там зроблено мінімальний нахил, але треба розуміти, що коли вода сходить, вона там не стоїть. Зробити цей кут нижче ми не можемо, бо прив’язані до Червоного мосту. А якщо брати кут нахилу Полуботка і Коцюбинського, то вода повільно, але сходить.

- Дзвінок від жительки вулиці Фікселя, приватний сектор: Хоть когда-нибудь тут будет положена дорога нормальная? Я местный житель, прожила тут 70 лет и никто никогда не делал нам дорогу.
- Вулиця Фікселя на цей рік не запланована. Але є депутати до яких треба звертатись і з якими треба працювати, щоб це питання було внесено до переліку вулиць, які ремонтуються. І є та ж програма «20 на 80». Знову ж таки перелік вулиць затверджується постійною комісією, а Управління ЖКХ лише виконує роботи та надаємо пропозиції. Потрібно ремонтувати 55 вулиць на рік, аби за 10 років привести до ладу всі вулиці в місті. Вулиця Фікселя може потрапити до цього списку через рік, а може й через два, все залежатиме від фінансів.

- Запитання з Фейсбуку від Руслана Сидоровича: Чим відрізняється дорога від моста до Єкатериненки за 108 млн. гривень від ділянки у 100 метрів на Любецькій в бік Млибора?
- Чернігів, місто яке має стати туристичним. Якщо ми говоримо про те, що в Чернігів мають приїжджати якомога більше туристів, то треба робити в’їзд. Ми зробили Преображенську, Музейну, парковку біля музею. Як кожен добрий господар, коли чекає гостей він починає прибирати з двору, а потім іде далі. До вулиці Любецької також дійде черга, як і до вулиць Перемоги, Мазепі і до Глєбова. Ще раз наголошую: щоб виконувати роботи потрібні фінанси. В’їзд з Києва до Чернігова біля Катериненської церкви – це є обличчя міста.

- Дзвінок до редакції: - Добрый вечер, меня зовут Татяна. Просьба обратить внимание на кусочек дороги, метров 70 при въезде к дому на ул.Доценко, 4. Уже на протяжении 15 лет машины и зимой и летом въезжают туда боком. И сколько мы ни просили ни ругались, никто не обращает на эту проблему внимание. Притом что возле этого въезда, где проходит транспорт со всего района построено 3 аптеки, если у города нет возможности отремонтировать этот участок, обратитесь к этим аптекам, к ним же тоже ездит транспорт, возит товар. Также возле нашого дома есть 2 пешеходных перехода, после сегодняшнего дождя улицу по ним перейти невозможно.
- Якщо говорити про участь бізнесу в питаннях відновлення інфраструткури міста, то ми подивимось, як на вулиці Рокосовського з парної сторони бізнес прийме участь у відновленні тротуару. Ми робимо виключно велодоріжку та наскрізь дорогу тротуар. І ми залишили від заїзду будинку, де на першому поверсі знаходяться приватні фірми, до тротуару. Я хочу подивитися, яку вони приймуть участь у відновленні дороги напроти свого офісу. Що стосується Доценка, 4, то я це питання пропрацюю. Але, ще раз повторюся, треба зробити мільйони квадратних метрів доріг, зробити це все в один день – неможливо.

- Владислав Миколайчук у Фейсбуці запитує: Нормально ли делать разметку на разбитых дорогах, как на улице Пятницкая?
- Справа в тому, що розмітку обовязковао треба робити, це вимога поліції до організації дорожнього руху. Це не залежить від нашого бажання, ми маємо це робити, бо є відповідні приписи щодо її відновлення, і це не залежить від того чи зроблено на вулиці поточний чи капітальний ремонт.

- Ми маємо останній телефонний дзвінок:- Ярослав Валентинович, хотів би вам задати таке питання. В світлі того, що на ремонт доріг останнім часом витрачено вже з міського бюджету та договорів заключено більш ніж на треть мільярда, чи не вважаєти ви, що для того, щоб мотивувати громадян платити податки, треба відкрити інформацію про їх витрачання? Зокрема, Закон про публічну інформацію передбачає, що має публікуватися у формі відкритих даних інформація про використання публічних коштів під час будівельних робіт та реконструкції дорожньої інфраструктури. А також бази даних щодо ремонту доріг. Тому що ми досі не знаємо, що скривається за терміном «коригування робочого проекту» вулиці Берегової, вартість ремонту якої збільшилась на 6 мільйонів. Коли Упрвління ЖКХ почне звітувати про хід виконання робіт та використання публічних коштів? Публікувати проекти, або основні моменти по цим проектам?
- Я вже неодноразово говорив пану Олександру, що якщо в нього є питання по проекту, хай приходить в Управління, я йому все покажу. Коригування проходить тоді, коли в процесі виконання робіт випливають нові дані, які невідомі проектанту. Так, на вулиці Береговій грунт не витримає, не можна дати гарантію 10 років на цю дорогу, якщо не зробити посилення нижньої частини. Це як з будинком, який не можна побудувати на глиняному фундаменті. Там потрібно було додатково посилити основу і це взагалі не стосувалося асфальту. Це схоже на випадок з Проспектом Миру, коли розкопали, то ніхто перед цим не знав, що там проблеми з ливневою каналізацією. Також на коригування вплинуло те, що ми вирішили побудувати додаткову парковку для пляжу «Золотий берег», огорожу і таке інше. Коригування виникають тоді, коли не враховані, або виникають в процесі роботи додаткові роботи. Це все є у відкритому доступі і ніхто не відміняв Закон про публічну інформації. Щодо звітування, то всі знають, що на Прозоро до всіх тендерів, як проходять автоматично підшиті всі платежі, які йдуть через казначейство.

Gorod.cn.ua за матеріалами UA: Чернігів 

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Ярослав Куц, ЖКХ, дороги

Добавить в: