Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Місто і регіон » Учні школи №3 розповіли, як досягти успіхів на шкільних олімпіадах

Учні школи №3 розповіли, як досягти успіхів на шкільних олімпіадах

В редакцію сайт Gorod.cn.ua звернулася наша читачка Наталя, яка повідомила, що в чернігівській школі №3 навчається надзвичайно здібний хлопчик – Данило Шоман. Семикласник цього року зайняв перше місце з математики та хімії на міських олімпіадах. Виявилось, що окрім Данила, школа може пишатися досягненнями й інших учнів. Докладніше читайте у матеріалі нашого кореспондента.



Директор школи Яковчук Олена Миколаївна
з гордістю розповіла про досягнення учнів та їх навчальні інтереси:

- Щороку відбуваються всеукраїнські олімпіади з базових предметних дисциплін. Кожного року, починаючи із жовтня, відбуваються шкільні олімпіади, потім проходить міський етап, куди кожна школа, у тому числі і наша, направляє учнів, що здобули перші місця на шкільному етапі. Є діти, які з року в рік приймають участь в олімпіадах, перемагають, приймають участь в обласних, а потім вже і у всеукраїнських олімпіадах. У цій школі директором я працюю не так давно, тому не всіх діток знаю, проте дуже рада, що і цього року результати учнів досить високого рівня: практично по кожному предмету є призові місця, є такі діти, які потрапили в 10-ку кращих по місту.

- Ми підтримуємо дітей, мотивуємо на навчання, в цьому приймає участь і допомагає батьківський комітет. Наприклад, у призерів буде можливість пограти в боулінг у розважальному комплексі «Базис», а також ми запланували фотозйомку на дошку пошани для дітей, які мають значні досягнення в олімпіадах, у спортивному житті школи, тих, хто займається науковою роботою в Малій Академії Наук тощо. Через рік плануємо розмістити там усіх відмінників. Їх фото будуть висіти на дошці пошани, так званому «Зоряному Олімпі». Ми хочемо кожного семестру змінювати портрети. Класні керівники вже подали список кандидатур, ми обговорювали і обрали 30 учнів школи – кращих із кращих. Ця стіна слави буде визнанням для учнів, які вже мають певні здобутки, а також мотивацією для інших, щоб працювати над собою, розвивати свої здібності, адже всі ми у чомусь талановиті.

- Допомагають у підготовці до олімпіад вчителі. Я сама математик за фахом і знаю, щоб дитину підготувати до олімпіади потрібно порозв’язувати цілу низку задач не передбачених програмою. Тому, аби отримати хороший результат потрібно докласти зусиль як учневі, так і педагогу.

- Хоча і є така загальнодержавна тенденція, що рівень абітурієнтів з кожним роком все нижче, але я хочу сказати, що зараз зовсім інше покоління, відповідно, навчальна програма не встигає оновитися за своїм змістом, аби відповідати рівню сучасних вимог. Сучасному поколінню не потрібен такий великий обсяг фактичних знань. За допомогою мережі Інтернет та інших джерел інформації можна в будь-який час знайти будь-яку інформацію, тому це покоління треба вчити критично мислити, знаходити і осмислювати наявну інформацію. І все ж ЗНО вимагає потужних фактичних знань. І школа №3, за підсумками останнього навчального року увійшла по деяким предметам у трійку, по деяким в четвірку-п’ятірку кращих шкіл по місту саме за результатами Зовнішнього Незалежного Оцінювання. Школа дає досить високий рівень знань. Рівень, який дозволяє нашим випускникам навчатись переважно на бюджеті в українських ВУЗах, а також навчатись за кордоном. Сподіваймося, що талановита молодь повернеться на Батьківщину, для того, щоб розбудовувати і зміцнювати нашу державу».

Кілька слів від безпосередніх олімпіадників школи.



Михайло Кисіль, 17 років:
- Я брав участь у двох олімпіадах: з правознавства і з фізики. На олімпіаді з правознавства я зайняв 1-е місце, а на олімпіаді з фізики – 4-те. Олімпіада з правознавства була мені необхідна (цікавлюсь цим, мабуть, все життя), тому що я прийняв рішення вступати на юридичний факультет, а це може мені допомогти в майбутньому. Мрію про навчання в Києві, в університеті Т. Г. Шевченка.
Крім права мені подобається ще історія, особливо всесвітня, а також хімія і фізика.
Мені особливо подобається кримінальне право. Хочу бути адвокатом або прокурором. Для тих, хто прагне вивчити право я б порекомендував, в першу чергу, не боятися цього, запам’ятати усе – нереально, але наполеглива праця обов’язково приведе до успіху. У мене навіть є Кримінальний кодекс України і я полюбляю його читати у вільний час.
До олімпіад мені допомагали готуватися мої вчителі й принагідно дуже хочу їм подякувати, це – учитель правознавства – Лариса Анатоліївна та вчитель з фізики – Людмила Миколаївна. Завдяки їх професіоналізму мені вдалось досягти таких результатів».



Кирило Мех, 16 років:
- Я приймав участь в олімпіаді з трудового навчання, на ній я зайняв 3-тє місце. До олімпіади я готувався наполегливо. На мою думку, кожен чоловік повинен вміти працювати своїми руками. У підготовці до олімпіади мені допомагали вчителі школи, особливо вчитель трудового навчання – Анатолій Вікторович. За останній місяць підготовки до олімпіади ми з ним багато займались, робили ескізи тощо. За час підготовки я удосконалив свої навики, навчився новому.
Сама олімпіада проходила так: всіх учасників зібрали в одному приміщенні, о 9.00 урочисто відкрили конверт із завданням, ознайомили усіх із правилами безпеки і після всього цього ми почали свою роботу. 1 година була виділена для того, щоб зробити ескіз, а потім 5 годин на його втілення. Часу мені вистачило. Хоча, я все ж, трохи нервував. Результатом моєї роботи стала підставка для шиття.
Вдома я також не уникаю роботи руками. Наприклад, зробив компактне крісло, яке мій батько використовував на риболовлі.
Мої плани на майбутнє не пов’язані із трудовим навчанням. Я збираюсь стати економістом і в даний час готуюсь до складання ЗНО.
У вільний час я люблю подорожувати. Створювати щось своїми руками – це творча робота, яка вимагає фантазії, умінь і зосередженості. На мою думку, черпати натхнення можна зі всього навколо (природа, фільми, музика, інші люди)».



Федорченко Катерина, учениця 10-го класу:
- Я принимала участие в олимпиаде по русскому языку, заняла 3-е место. Когда была в 9-м классе также принимала участие, тогда заняла 4-е место. Надеюсь, что в следующем году я улучшу свои результаты.
Хочется сказать спасибо своим учителям, которые потратили колоссальные усилия для того, чтобы все участники, которые отправятся на городскую олимпиаду, заняли достойные места. Учителя не только давали необходимые знания, но и поддерживали морально. Ведь постоянно переживаешь о том, как напишешь работу, не будешь ли волноваться, поэтому успокоить и настроить – это сложно. Задания были достаточно непростые.
В будущем я хочу поступить в медицинский университет. Среди учебных предметов мне нравятся также биология и химия. По биологии планирую написать роботу в МАН.
Свободного времени конечно не хватает. Все хочется успеть, во все вникнуть глубже.



Анастасія Скок, 14 років, учениця 9-го класу:

- Цього року я брала участь у трьох олімпіадах: з англійської і української мов та правознавства. З української мови я зайняла 1-е місце, з інших предметів результати не такі високі, але я рада, що спробувала.
До олімпіади я готувалась дуже сумлінно. Допомагала мені у підготовці моя улюблена вчителька з української мови – Тетяна Анатоліївна. Ми дуже багато займалися, майже щодня я писала твори. За час підготовки, більш за все мені сподобалась тема про Біблію. Я навіть спробувала її почитати, але це виявилось складно.
Мені, звісно, важко було опанувати хвилювання, особливо у попередні роки, але цього року я була впевнена, що у мене все вийде.
Я вважаю, що кожен українець має добре володіти рідною мовою. Крім того, я хочу стати журналістом, тож мені цей предмет просто необхідний. Мова – це обличчя нашої нації. І якщо наш народ буде розмовляти не рідною мовою, то це буде просто абсурдно. Мені дуже боляче дивитись на те, що більшість українців розмовляють російською. Мені здається, що українська мова – найкраща у світі, це й не дивно, адже я – українка. Щоб вивчити українську мову потрібно більше спілкуватися нею у повсякденному житті.
У вільний час люблю читати. Мені дуже подобається творчість Лесі Українки, у неї особливий погляд на життя. Також захоплююсь малюванням, займаюсь із професійною художницею.



Дев’яткін Андрій, учень 9-го класу:
- Цього року я приймав участь в олімпіадах із математики (12-те місце) та хімії (2-е місце). В цих предметах більш за все мені подобається точність. Точні науки мені даються набагато легше. Хвилювання було присутнє, але, я вважаю, що потрібно вміти себе приборкати. Коли готувався, то вирішував багато задач, читав наукову літературу. Це мені подобається, тому дуже важко не було. Щоб сконцентруватись на завданні потрібно уважно його прочитати, можливо, навіть уявити, а потім вже вирішувати. Немає нерозв’язуваних задач, все можна вирішити.



Литвиненко Христина, 13 років, учениця 8-го класу:
- Цього року я брала участь у трьох олімпіадах: з історії, української мови та географії. Олімпіада по географії була найуспішнішою для мене, я зайняла 2-ге місце. Цим результатом я завдячую своїй вчительці – Валентині Миколаївні. Вона вірила в мене, ознайомила із інформацією, не передбаченою програмою, що й допомогло мені у виконанні завдань.
У підготовці до олімпіад, безумовно, було важко. Українська мова та історія проходили на одному тижні (в суботу і неділю). Географія була пізніше, це допомогло краще підготуватися і менше хвилюватись. Завдання мені здались не дуже складними. Мені сподобалось питання про географічні та геометричні центри України, це питання дало змогу логічно подумати (а я це дуже люблю).
У вільний час я люблю танцювати, займаюсь народними танцями у гуртку «Журавка». Звісно люблю гуляти з друзями, спілкуватися, читати. Щоб усе встигати, інколи потрібно взяти паузу: почитати, подумати, випити чаю. Після цього, з новою енергією приступити до нових справ.
У майбутньому я хотіла б бути журналістом. Мені подобається спілкуватись із людьми, висловлювати свою точку зору.



Бакуменко Богдан, учень 8-го класу:
- Я приймав участь у конкурсі презентацій на англійській мові та зайняв 3-тє місце. Робити презентацію було доволі важко, особливо перекладати свою думку на англійську мову.
Мені дуже допоміг мій брат: пояснював як підбирати зображення, перевіряв переклад, показував, як працювати з анімацією. Зате тепер я набагато краще в цьому розбираюсь. Мої улюблені предмети в школі – це історія і трудове навчання. У позашкільний час я відвідую також музичну школу, займаюсь танцями та навчаюсь в МАН (Мала Академія Наук) по історії.
У школі мені подобаються усі предмети. А от, щодо майбутньої професії, то я ще не визначився.



Євгенія Райчинець, 15 років:
- Я зайняла 3-тє місце на олімпіаді з трудового навчання. Дуже вдячна своїй вчительці, яка підготувала мене до олімпіади. Вона підтримувала мене, допомагала створювати щось нове. Коли готувалась до олімпіади, то робила різноманітні вироби (прагнула підготуватись до всього, адже наперед ніхто не знав, яке буде завдання). Якщо правильно розпланувати свій час, то можна встигнути все: і навчатись, і до олімпіади підготуватись. Потрібно чітко поділити свій час (можливо, і по годинах) і розуміти що за чим робити. Але повинні бути й деякі паузи для відпочинку.
Олімпіада складалась із двох частин. Перша частина (1 год) – теоретичний тур. Потрібно було описати етапність своєї роботи, описати виріб тощо. Друга частина – практична. Моїм результатом став декор на горщик. Під час олімпіади я дещо хвилювалась, але мені вдалось опанувати себе, налаштувала себе на те, що все вийде і я все зможу.
Взагалі, я люблю вишивати хрестиком. Вдома є картина, на якій я вишила єдинорога. Картина невелика, але дуже гарна.
У вільний час я люблю читати, мені подобаються вірші й творчість Висоцького, люблю слухати музику.
Я ще точно не вирішила, який університет оберу, але хочу пов’язати свою майбутню професію із математикою. У школі мені найбільше подобаються такі предмети: математика і хімія.



Диркач Іван, учень 8-го класу:
- Я зайняв 2-ге місце на олімпіаді з хімії. Готувався до неї дуже ретельно і довго (з початку Жовтня). Коли прийшов на олімпіаду, був упевнений, що у мене все вийде. Весь цей багаж знань не міг зникнути з моєї голови просто-так, безслідно. Трохи хвилювання було, але я з цим впорався, переконав себе, що все знаю.
Мені трохи не вистачило часу на олімпіаді, адже були такі завдання, які не розглядаються у 8му класі. На шкільних уроках із хімії мені зараз дуже легко. В даний час я готуюсь до обласної олімпіади.
У позанавчальний час люблю читати, слухати музику, грати на віолончелі. Навчання забирає багато часу і сил, вільного часу дуже мало. В майбутньому планую вступити до медичного університету.
Мої рідні завжди підтримують мене, вважають що перемоги на олімпіадах допоможуть мені в подальшому житті.



Караван Богдан, 14 років, учень 8-го класу:
- Цього року я приймав участь у трьох олімпіадах: з математики, англійської та німецької мови.
Вивчати мови мені дуже подобається. Я вважаю, що це знадобиться мені в майбутньому. Я мрію вступити до університету за кордон. Беру приклад зі своєї сестри, яка зараз вчиться у ОАЕ, дуже нею пишаюся і прагну досягти не менших успіхів.
В обох олімпіадах, з англійської та німецької, я посів 2-ге місце, а з математики – 7-ме.
В олімпіадах з іноземних мов я більш за все переймався за такий тип завдань як говоріння. Думав, що теми будуть складні (наприклад, розповісти про географічне розташування України, або інші, насичені фактажем теми), але завдання виявились простіші, теми, які вільно можна обговорювати. Наприклад, тема про те, які надзвичайні здібності я хотів би мати (я обрав здібність літати і бути невидимим). За цей тип завдання у мене найбільша кількість балів як з англійської, так і з німецької мови.
Моє найбільше хобі – волейбол. Я граю в команді. Нещодавно були змагання – І тур Всеукраїнських змагань, ми виграли і пройшли в наступний тур. Але мої майбутні плани все ж пов’язані із навчанням, а не спортом. Спорт – важлива складова життя, але я планую займатись навчанням і приділяти цьому більше уваги.
Мені б хотілося вивчити ще одну мову. Для мене стало відкриттям те, що більшість європейців знають і вільно спілкуються саме французькою мовою, тому в майбутньому її б хотів вивчати (або італійську).
Серед моїх планів – вступ до закордонного ВИШу.



Шоман Данило, учень 7-го класу:
- У цьому році я брав участь у двох міських олімпіадах. Це були олімпіади з хімії та математики. Взагалі, на шкільному рівні я переміг у трьох олімпіадах (з математики, хімії та географії), але через те, що хімія і географія проходили в один день, я обрав все ж хімію.
Олімпіади з хімії та математики принесли мені 1-ші місця. Перед математикою хвилювання не було, я був певен у своєму успіху (я і в минулому році брав участь, зайняв 2-ге місце), цілий рік готувався до цієї олімпіади. А от на олімпіаді з хімії – хвилювався, але все ж справився.
Мені подобається вирішувати логічні задачі. Я думаю пов’язати свою майбутню професію із точними науками (наприклад, математикою, фізикою тощо).
У вільний від навчання час я займаюсь спортом, люблю баскетбол (у мене шість тренувань на тиждень). Але майбутнє життя зі спортом пов’язувати не планую. Також люблю спорт, пов'язаний із розвитком моторики рук. Раніше ще й орігамі займався, але змушений був покинути – не достатньо вільного часу.
Мені здається, що досягти таких результатів допомогла моя наполегливість. Я намагаюсь свій день розпланувати наперед: я приходжу зі школи, одразу роблю домашню роботу, а потім йду на тренування, а коли вже повертаюсь до дому, у мене є вільний час (тоді люблю гратись із молодшою сестрою, вона дуже кумедна, їй 4.5 рочки).



Янченко Іван, учень 7-го класу:
Приймав участь в олімпіаді з інформатики за 9-й клас, зайняв 3-є місце. В тиждень на підготовку, в середньому, я витрачав по 4-5 годин.
Було чотири завдання по кожній програмі з додатку Microsoft Office. На виконання всіх завдань давалося чотири години. Для мене завдання не були надто складні. Із усім я впорався за три години, то ж у мене ще був час, аби перевірити все і доробити. Хвилювався я вже після, вечором. Хотілося дізнатись свої результати, адже це моя перша олімпіада.
Звісно, я хотів вищого місця і вийти на обласний етап, але мій результат також не поганий. Можливо, якби зайняв перше місце, то захворів би «зірковою хворобою».
Коли на наступний день я проаналізував всі завдання, то зрозумів, що потрібно більше заглиблюватись у питання. Я зробив деякі маленькі помилки, які мені й завадили отримати вище місце. В наступному році також планую брати участь в олімпіаді.
У мене брат також займається інформатикою і мені це подобається, планую вивчати програмування і не зупинятись на досягнутому. В опануванні інформатики мені допомагає мій репетитор. Найбільше мені подобається сам хід виконання завдань, адже кожен може зробити так, як він хоче, існує багато варіантів рішення.
Мені хотілося б навчатись за кордоном.
Також я займаюсь греблею. Люблю читати книжки, особливо детективи, а також про програмування (успіхи школярів у цій галузі).



Марцевий Микита, учень 9-го класу:
Цього року приймав участь у трьох олімпіадах, а саме: з біології, географії та трудового навчання. Найкращий результат у мене з трудового навчання – 2-ге місце, з біології – 3-є місце, а з географії – 7-ме.
Було складнувато, адже дві олімпіади проходили на одному тижні (географія і біологія).
Складно було й те, що завдання олімпіад включали матеріал не тільки 9-го класу, а й попередніх років навчання, тому потрібно було все це повторити.
Мені допомагали учителі, але і я сам, дома готувався, багато читав. Підготовка зайняла весь вільний час, який у мене був.
Проте своє майбутнє я бачу в сфері точних наук. Після школи займаюсь ще й футболом.

Марія Мужук

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: олімпіади, школа, Яковчук, Шоман, Мужук

Добавить в: