Жителі Неданчичів просять відновити рух потягу «Чернігів — Неданчичі»
До журналістів звернулися мешканці села Неданчичі, що на Ріпкинщині. Вони просять посприяти у вирішенні питання щодо відновлення залізничного маршруту «Чернігів — Неданчичі», який було скасовано у зв'язку з повномасштабним вторгненням росіі 24 лютого 2022 року.
Потяг «Чернігів — Неданчичі», фото з ютубканалу Північні магістралі України
«На території села Неданчичі і території прилеглих сіл активних бойових дій не було, залізнична інфраструктура маршруту «Славутич — Неданчичі» не пошкоджена і перебуває в робочому стані.
Через скасування маршруту «Чернігів — Неданчичі» пенсіонери та інші вразливі верстви населення втратили можливість користуватися зручним, надійним та соціально доступним транспортом, а значить і можливість отримувати кваліфіковану медичну допомогу, можливість своєчасного звернення в юридичні та соціальні установи тощо.
Ми вже зверталися в Неданчицький старостинський округ, у Любецьку ТГ, у Чернігівську ОВА, однак вони розв’язати нашої проблеми не можуть. При зверненні на гарячу лінію ОК «Північ» ми отримали відповідь, що жодної заборони на слідування потягів вони не давали. Не відомо, згідно з яким розпорядчим документом АТ «Укрзалізниця» скасувала потяг «Чернігів — Неданчичі», адже до Славутича від нас усього 10 кілометрів і туди він ходить!
Щодо небезпеки на території станції, то під час війни вона є всюди. Втім, незважаючи на це, прикордонними територіями, які й зараз перебувають під обстрілами (Семенівка, Новгород-Сіверський), приміські поїзди курсують. А чим гірші ми?», - задаються питанням мешканці Неданчичів.
Село Неданчичі за 58,4 км від Ріпок і за 65,8 км від Чернігова. Саме на залізничній станції Неданчичі до 24 лютого 2022 року активно працював пункт пропуск через державний кордон України на кордоні з білоруссю. До сусідньої недружньої держави тут усього 5 км.
— На прикордонні й так жити несолодко. Самі розумієте, хто тут в основному залишився. Так тепер ще й виїхати в той же Чернігів нереально, — бідкаються люди. — До повномасштабної війни ми в основному потягом і користувалися. В окремі дні він тоді ходив до білоруської Йолчі, а так кінцевою станцією були Неданчичі. Квиток до Чернігова коштував 20 гривень. Зараз сполучення лише автобусне. До Славутича — 30гривень, до Чернігова — 110 гривень, а з Чернігова до нас — і взагалі 130. Ходити маршрутки починають о 7-й ранку. Як правило, люди їдуть до Славутича, а звідти електричкою вже в Чернігів. Та рейси були такі незручні за часом, що в Славутичі, щоб пересісти на ту електричку, доводилось чекати по дві-три години. Мабуть, спеціально так робили, щоб у Чернігів маршруткою люди їхали. Щоправда, зараз уже більш-менш, підлаштовуються. Але й це ще не всі проблеми. Дороги у нас страшні, то інколи автобус їде в село однією дорогою, а повертається іншою — через ліс, а в цей час люди стоять чекають в інших місцях. Коли ж починається літо і з'являються дачники, то й взагалі — беруть одного пасажира, а п’ятеро на дорозі лишаються, бо місць немає. Наче і вмістились би люди ще, та водії не дозволяють заходити, мовляв, автобус при перевантаженні зламається. А людям що робити? Та навіть якщо не враховувати всіх цих неприємних нюансів, пенсіонерам просто дорого маршрутками їздити. Як і дітям. Школа ж у нас із 2018 року не працює. Шкільний автобус возить учнів у Любеч, та не всі там учитися хочуть - частина їздить у Славутич. Звісно не безкоштовно.
Куди тільки ми не зверталися. Та всюди чуємо лише відмовки. То нам кажуть, що спочатку інфраструктуру треба перевірити, щоб поїзд ходив. Так рятувальники вже перевіряли і все в порядку. Якось же ходять сюди мотовози, возять залізницею великі вантажі і черговий завжди на місці. Або кажуть, що все тому, що немає на станції бомбосховища. А де воно є? Може, у Малійках, Жукотках? Або що то військове керівництво не дозволяє потяг сюди пускати. Ми звернулись у Київ — заборони ніхто не давав. Отак і ходимо по колу.
— З питанням щодо відновлення курсування потяга «Чернігів — Неданчичі» люди почали звертатись у громаду ще в березні 2022 року, одразу ж після звільнення області, — каже голова Любецької ТГ Валерій Костильов.
— Ми зверталися в АТ «Укрзалізниця», у Державну прикордонну службу України, Чернігівську ОВА. Всюди заборону руху на ділянці Славутич — Неданчичі пояснюють безпековими питаннями. Це зрозуміло, але для нас залізничні перевезення до Неданчичів — це доволі болюча проблема, адже зі скасуванням потяга пільгових перевезень для мешканців цього села фактично не передбачено. І це при тому, що протягом останніх двох років люди звідси не виїжджали. Була навіть ситуація, коли Укрзалізниця звернулася до нас із листом, щоб ми оплатили перевезення пільговиків зі Славутича до Чернігова.
Ми відповіли відмовою, адже до села потяг не ходить. Була навіть судова справа, яку громада виграла. Платити за пільговиків ми готові, але ж коли вони зможуть реально скористатися послугою. Та, на жаль, поки що ця проблема так і залишається нерозв’язаною.
2 лютого на засіданні ради оборони Чернігівської області було вкотре розглянуто питання пасажирських перевезень у прикордонних селах. Військове командування, яке брало в ньому участь, не заперечувало проти руху до прикордоння вантажних поїздів із відкритими вагонами для транспортування лісу, усі ж інші види залізничних перевезень (у тому числі пасажирські) були знову заборонені. Розпорядженням начальника Чернігівської ОВА В’ячеслава Чауса це рішення було одразу ж введене в дію.
— Для нас на першому місці безпекові та оборонні питання, а тому ми спрямували запити до Оперативного угруповання військ «Чернігів» і 105-го прикордонного загону імені князя Володимира Великого щодо надання пропозицій стосовно відновлення залізничного сполучення «Чернігів — Неданчичі», — пояснює начальник відділу транспорту та зв'язку Департаменту енергоефективності, транспорту, зв’язку та житлово-комунального господарства Чернігівської ОДА Максим Власов.
— ОУВ «Чернігів» повідомило про необхідність перевірки ділянки колії залізниці Славутич — Неданчичі і прилеглої території підрозділам ДСНС на наявність невідомих вибухових пристроїв та про неможливість гарантування безпеки пасажирів як під час слідування електрички за маршрутом, так і під час її очікування на зупинках (платформах) при оголошенні повітряної тривоги. У 105-му прикордонному загоні імені князя Володимира Великого також підкреслили, що через продовження збройної агресії російської федерації, яка проявляється в обстрілах ділянки прикордонної смуги, проведенні диверсійно-розвідувальних дій і заходів дистанційного мінування, можливості проводити обстеження всієї території прикордонної смуги щодо наявності вибухонебезпечних предметів немає. А тому на сьогодні відновлення приміського залізничного сполучення «Чернігів — Неданчичі»є недоцільним з міркувань безпеки пасажирів та персоналу електропоїзда. Людина, її життя, здоров'я та безпека визнані в Україні найвищою соціальною цінністю, нехтувати ними ми в жодному разі не можемо.
Нагадаємо: рішення ради оборони області — обов’язкові для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, які розміщені на території області, а також громадянами, тож поки що потяг «Чернігів — Неданчичі» до кінцевої станції точно не поїде.
Джерело: газета “Гарт”, Катерина Дроздова
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.