Так не доставайся ж ти нікому: «Автострада» через АМКУ знесла конкурентів з тендеру за 125 млн, звідки її вигнав Укравтодор
Тендерна Колегія АМКУ 13 вересня по скарзі компанії ТОВ «СУНП «Автострада» прийняла рішення, наслідком якого має стати відміна тендеру на середній ремонт траси Р-65 Контрольно-пропускний пункт «Миколаївка» – Семенівка – Новгород-Сіверський – Глухів – контрольно-пропускний пункт «Катеринівка» на ділянці км 65+534 – км 70+273 очікуваною вартістю 124,96 млн грн. Про це повідомляється в системі «Прозорро».
Служба автодоріг у Чернігівський області у серпні розглянула заявки трьох фірм на участь у торгах: «Автостради», місцевого фаворита «ШБУ-77» та найбільшого підрядника Укравтодору «Автомагістралі-Південь». Замовник тоді не побачив жодних проблем у двох останніх фірм, а «Автостраду» відхилив.
Претензія була така. Шляхова фірма у своїй пропозиції для підтвердження того, що має можливість нанести дорожню розмітку, надала угоду з виробником фарб «Колор С.І.М». Але в цій угоді було вказано, що завод продає «Автостраді» фарбу для ремонту траси Р-67, а не Р-65, яка і є об’єктом саме цього тендеру.
«Автострада» намагалась заперечити, що по цій угоді купує фарбу на умовах FCA, тобто сама забирає товар у виробника, а значить може його використовувати у будь-якій точці. Також фірма вказувала, що замовник не встановлював жодних вимог до договору між учасником та виробником матеріалів для розмітки.
Але колегія у складі Копайгора, Горобець, Нечитайло стали на бік замовника та погодились з відхиленням «Автостради».
У свою чергу «Автострада» оскаржила допущення обох конкурентів.
«ШБУ 77» висунули претензії щодо довідки з банку про кредити та залишки на рахунку, балансу на кінець попереднього кварталу, транспортної схеми доставки асфальту до місця ремонту, дозволу на викиди АБЗ (фірма у різних документах пропозиції вказала різні заводи, з яких планувала возити асфальт).
«Автомагістралі-Південь» висунули звинувачення у тому, що вона помилилась у банківській гарантії (її сума була вказана у євро, а не гривнях), надала неповну інформацію у відгуках, та не надала докази проведення аудиту, на підставі якого їй було видано сертифікат ISO 45001:2018.
«По частині з цих пунктів замовник мав би надати фірмам 24 години на виправлення недоліків. Однак у обох компаній є невідповідності, за якими шансу на виправлення вже немає. У «ШБУ 77» це довідка з з банку про відсутність простроченої заборгованості по кредитам. У «Автомагістраль-Південь» – помилка у банківській гарантії та відсутність звіту до сертифікату ISO. Відтак замовник повинен відмінити торги через відсутність допущених учасників», – пояснив ситуацію експерт «Ліги антитрасту» Володимир Ахундов.
Нагадаємо, в останні два роки компанії «Автострада» Максима Шкіля та «ШБУ 77» Андрія Білоуса отримували найбільші підряди у Чернігівської САД.
«Автомагістраль-Південь» Олександра Бойка зайшла у Чернігівську область тільки у 2021 році і відразу домоглась в АМКУ, аби «Автостраду» відхилили з місцевого тендеру ціною 1,19 млрд грн. І тоді його «Автомагістраль-Південь» розіграла з єдиним допущеним конкурентом «ШБУ-77». Якби «Автострада» не оскаржила нинішній тендер, то він також пройшов би за тим самим сценарієм.
Джерело: "Наші гроші"
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.