Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Місто і регіон » Які професії підійдуть, а які ліпше не розглядати: як обрати профільний напрямок дев’ятикласнику

Які професії підійдуть, а які ліпше не розглядати: як обрати профільний напрямок дев’ятикласнику

Які професії підійдуть, а які ліпше не розглядати для вашої дитини? Освітня реформа орієнтує учнів на те, щоб вони вже в 9 класі визначалися з майбутнім професійним напрямком. Нагадаємо, 11 шкіл Чернігова з нового навчального року перестануть набирати старшокласників. Сьогоднішні дев’ятикласники продовжать навчання у ліцеях, створених на базі 4-ох шкіл. І клас обиратимуть профільний. Так в місті поступово переходитимуть до вимог нового законодавства про освіту, яке повноцінно запрацює з 2024 року. Вже за 3 роки старшокласників навчатимуть виключно ліцеї. На що треба зважати, як під час вибору професії, так і перед тим, як обирати профіль для старшої школи, розкажемо далі.



9-класники чернігівської школи №1 проходять тестування. За його допомогою можна визначити, до яких професій в учнів є схильності. Костянтин Хоменко каже, ким хоче бути, знав ще в дитинстві.

«Я хочу пов’язати своє життя зі сферою науки, біології, хімії. Мабуть, якийсь лабораторний працівник чи таке. Мабуть, генетика, щось пов’язане з цим. Дуже захоплююся працями Чарльза Дарвіна, перечитав усі», – розповідає хлопець.

10-11 класи Костянтин планує закінчувати у цій же школі. Хлопець каже, тест на профорієнтацію допоміг йому остаточно визначитися з майбутньою професією.

А от Святозар Шустов ще не визначився, куди піде після 9 класу.

«Хотілося, звичайно, до 10 класу. Я би обрав філологічний напрям. Ми вже дивилися тест, який я пройшов, і там показав результат, що найбільше здібності до філології, до мов. Німецька та англійська найкраще. Українська не дуже».

Пройти тестування, щоб визначитися з професією, можуть не тільки 9-класники, а й старші учні. 11-класник Владислав Моргун каже, це допомогло йому обрати майбутню професію.

«Я в 9 класі вчив мови, думав вступати на перекладача, але потім моя думка схилилася до математичних професій, зокрема, програмування. Визначився я ще в 10 класі. Але пройшовши тест, я вибрав саме те направлення, яке мені більше підходить, тому що я планував зовсім інше».

Шкільний психолог Олена Шушунова каже, 9-класники вже досить свідомі, щоб визначитися, якщо не з майбутньою професією, то, принаймні, з напрямком навчання. З 1 вересня цього року вони продовжать навчання у профільних класах.

«Ця реформа підштовхнула. Якщо дехто навіть не був готовий, то в нього є пів року на те, щоб обдумати, осмислити це і обрати собі якийсь новий шлях коротенький. Можливо, це буде перша сходинка для того, щоб потім обирати свою майбутню професію», – вважає психолог Ольга Шушунова.

Якщо учень не може визначитися самостійно чи хоче переконатися, що зробив правильний вибір, він може пройти тестування.

«Там не написано, що, наприклад, ти будеш лікарем 100%, але там є, що 60 чи 80% схильності до професій, пов’язаних з медициною чи з допомогою іншим людям. А вже дитина сама обирає профіль», – пояснює Ольга Шушунова.

«Наприклад, беремо професія, яка рекомендується, – це кримінолог. Професійні інтереси до цієї професії є, здібності до цієї професії є, а психологічних схильностей немає. Якщо дитина обирає ці напрямки, то вона буде досить успішною в цій професії. Інша – геолог. Кардинально різні професії, але схильності до цього є. Інтересу до цієї спеціальності нема, але здібності є і психологічні схильності до цієї спеціальності є».

За два роки схильності на напрями можуть змінитися, каже Ольга Шушунова. Тест може показати різний результат в однієї людини у різний проміжок часу. Що не зміниться, то це тип темпераменту, його також потрібно враховувати при виборі майбутньої професії.

UA: Чернігів

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: тестування, професія, школярі, UA: Чернігів

Добавить в: