Борис Атрощенко: "У квітні в Чернігові офіційно стартує туристичний сезон"
Понедельник, 25 Марта 2013 11:40 | Просмотров: 4502
http://gazeta.cn.ua/
Борис Атрощенко
Що робиться в Чернігові для того, щоб не тільки підтвердити статус туристичного центру, а й більш упевнено розвиватися в цьому напрямку? Які цьогорічні події привернуть увагу гостей з України та з-за кордону? Відповіді на ці запитання дає керівник управління стратегічного розвитку міста та туризму Чернігівської міської ради Борис Атрощенко.
«13-та гармата має стрельнути»
- Борисе Федоровичу, розкажіть нашим читачам, що цікавого для жителів і гостей Чернігова відбуватиметься в нашому місті? Які нові методи роботи ви запроваджуєте для популяризації його туристичного потенціалу?
- Нове в роботі нашого управління це те, що підготовку до туристичного сезону 2013-го року ми почали заздалегідь. Так, ще 26 грудня відбулася презентація Календаря подій м. Чернігова, ми систематизували інформацію про всі заходи, які будуть проходити в Чернігові, які можуть привабити туристів. До речі, електронна версія календаря є на нашому туристичному сайті. Прагнемо анонсувати всі події завчасно. Ми підготували нову Програму розвитку туризму та міжнародних відносин м. Чернігів на 2013-14 роки, затвердили її на сесії міської ради. Третій момент – налагоджена більш дієва співпраця з Департаментом культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської ОДА щодо координації нашої діяльності, зокрема, мова йде про участь у туристичних виставках, фестивалях. Це недешева справа, але вона дає дуже гарний результат. Так, нещодавно розділ «Чернігів туристичний» був представлений на виставці в Києві під час зібрання Чернігівського земляцтва. Це була широка експозиція з різноманітними розділами. Там було дуже багато почесних гостей, і всі вони цікавилися нашими напрацюваннями. Тож будемо продовжувати роботу з інформаційно-рекламного забезпечення, видання буклетів і презентаційних видань. Зараз оновлюємо роботу нашого туристичного сайту, доповнюємо розділи з фото, відео. У нас є три промо-роліки, зняті минулого року. Вони також викликають велике зацікавлення. Активно працюємо з телеканалами, які знімають фільми про Чернігів. Допомагаємо організаційно, у пошуках костюмів, локацій. Нещодавно допомагали телерадіокомпанії «Глас» у зйомках циклу телепередач «Град». Це також дуже важливо. Нам приємно, що свої ідеї щодо зйомок нам постійно пропонують творчі креативні люди. Намагаємося їх підтримати.
Цього року в Чернігові відбудеться такий іміджевий захід, як відкриття туристичного сезону. Ця акція триватиме з 19-го до 21 квітня, за місяць ми плануємо провести прес-конференцію в УНІАН за участю міського голови. Наше основне завдання – привернути увагу до Чернігова на всеукраїнському та міжнародному рівнях. Складові цієї акції такі: благоустрій і впорядкування центральної частини міста, відкриття вело-паркування з туристичною навігацією. Працюємо над тим, щоб велосипед можна було взяти напрокат. Вперше готуємося провести конкурс «Міс-туризм-Чернігів». Дівчина, яка отримає це звання, буде «обличчям нашого міста», братиме участь в іміджевих заходах. Багато було розмов про те, що 13-та гармата в Чернігові має нарешті стрельнути. Сподіваємося на те, що це відбудеться під час історико-фольклорного дійства на Валу. Це і дасть символічний старт туристичному сезону.
Вік-енд у Чернігові за півціни
– В ці дні готуємо також виставку сувенірів на Алеї Героїв, там же відбудеться і «Дерун-фест», адже деруни – улюблена і традиційна поліська страва. Вже домовилися про те, що 19-го квітня ресторанні заклади міста будуть пропонувати «дерун-меню», а 20-го на Алеї Героїв відбудеться конкурсна програма рестораторів, під час якої вони будуть частувати гостей дерунами. 20-го та 21-го квітня наші музейні заклади організують безкоштовний вхід до музеїв. Це дуже важливо для популяризації музейних експозицій. А наші готельні заклади в період з 19 до 21 квітня готові надати 50% знижку тим, хто приїде в Чернігів на цей уїк-енд, адже Чернігів – сприятливий для туристів, гостинний і цікавий. В цей час ми проведемо і рекламно-інформаційний тур для всеукраїнських ЗМІ.
Ми розширюємо географію обмінів рекламно-інформаційними матеріалами з нашими містами-партнерами, а також з великими містами України. Так, у нас ви могли бачити сіті-лайти «Відпочивай у Львові», «Зустрінемося у Львові», натомість у Львові були розміщені наші сіті-лайти «Історія починається тут», «Чернігову 1300 років». Ми хочемо працювати також з Харковом, Донецьком, Одесою. В центрі України Чернігів знають дуже добре, а от південь та схід варто більше інформувати. Це питання вирішується на рівні міських рад цих територій. Це будуть не тільки банери, постери, а й промо-роліки на туристичних сайтах. Цей напрям будемо розвивати. Плануємо випуск рекламно-інформаційної продукції на декількох мовах. Чернігову потрібне популярне видання, яке б відкривало і історію нашого краю, і його інфраструктуру, і його сьогодення. Важливо, щоб це видання було цікаве для потенційних інвесторів, щоб в ньому була інформація про наші підприємства. Ми працюємо над цим проектом.
Ми сформулювали такі пріоритети в роботі нашого управління: поширення інформації, формування іміджу «Чернігів – місто гостинне, місто, яке чекає туристів». І третє – це розвиток інфраструктури. Ми ведемо діалог з готельєрами, рестораторами, щоб у кожному закладі був «туристичний куточок». Ми забезпечуємо їх туристичною інформацією. Спонукаємо до того, щоб персонал вивчав англійську мову, щоб меню були двомовними. Ця робота дає результат. Нещодавно відбулася робоча зустріч міського голови з підприємствами та представниками громадських організацій, які опікуються питаннями розвитку брендингу Чернігова. Діалог був цікавим і конструктивним. Питання позиціонування Чернігова як туристично привабливого міста і надалі будуть в полі зору міської ради.
Чернігівці також втілюють цікаві ідеї
– Ми говоримо переважно про роботу вашого управління. А чи звертаються з цікавими пропозиціями самі чернігівці? Які з них вже вдалося реалізувати, а які ще чекають слушного моменту?
– Одна з найбільш потужних ініціатив – фестиваль Chernigiv jazz open та творчий проект «Зелена сцена» на Алеї Героїв. До речі, щодо «Зеленої сцени» хочу повідомити, що вже підписане розпорядження міського голови на підтримку цього заходу. Але цього року ми хочемо, щоб «Зелена сцена» мала ширші часові рамки та більш яскраву тематичну палітру. Ми плануємо зустрічі кожної п’ятниці з 18.00 до 22.00. Щомісяця буде проходити виставка якогось сегменту ринку: книговидання, фотосправа, весільні салони тощо. А майстри будуть розгортати свої роботи з 16.00.
Ще нам би хотілося, щоб фестиваль екстремальних видів спорту набирав обертів. Це цікаво молоді й потенційним туристам. Це також ініціатива декількох громадських організацій – «Семаргл» і рятувальна служба «SOS». Ми підтримуємо цей захід, він заслуговує на більшу увагу, але, звичайно, є кілька моментів, які ще треба допрацювати.
Проект, про який варто згадати окремо – постійно діюче містечко майстрів у Чернігові. На мою думку, цю ідею варто реалізовувати. Треба зробити перший крок. Зокрема, директор ринку «Нива» Олег Мороз завжди про це нагадує й пропонує художникам приходити і приносити свої роботи на ринок, де місце для них буде виділене безкоштовно. Нехай там малюють портрети, шаржі. Там дуже багато людей буває. Втім, деякі майстри вважають, що їм не дуже економічно вигідно щодня стояти на Алеї Героїв або в іншому місці, адже є художні галереї, є салон Спілки майстрів, торговельні точки на Валу. Але треба шукати компроміс, який би влаштував усіх.
Наступне питання – розширення WiFi-зон на туристичних маршрутах. Минулого року цей проект був започаткований спільно з компанією «Основа», і нині практично вся центральна частина міста має вільний доступ в Інтернет. На мою думку, потрібно зробити WiFi ще й на Валу.
Я вже згадував про навігацію: на цей рік ми плануємо встановити покажчики до туристичних об’єктів на паркуваннях, на зупинкових комплексах у центральній частині міста. Якщо вистачить ресурсів, зробимо вказівники на зразок тих, що вже стоять на території заповідника «Чернігів стародавній». Ще є ідея встановити вказівники відстаней до міст-побратимів, є й ескіз, але це питання ще не вирішене.
«Активних туристів більшає»
– Цікаві пропозиції! Борисе Федоровичу, а чи можна вже підбити певні підсумки – чи збільшилася кількість туристів у Чернігові за минулий рік?
– Ми констатуємо позитивні тенденції у збільшенні туристичного потоку, але поки що я не можу назвати остаточні цифри. Ми аналізували надходження від готельних господарств: кількість надходжень до міського бюджету в порівнянні з позаминулим роком збільшилася більш ніж у два рази. Це прямий податок, який іде в міський бюджет. Я думаю, що до кінця березня у нас буде повна інформація щодо кількості туристів, у тому числі і від музейних установ. Однак питання туристичної статистики – проблемне не тільки для нашого міста, а й для всієї України. 100% статистики не має ніхто, адже хтось з гостей живе у готелі, а хтось – у приватному секторі. Хтось зайшов у музей, а хтось приїхав до чернігівських святинь. Ми намагаємося зібрати інформацію і по готельних господарствах, і від турфірм, які продають внутрішні тури. Якщо говорити про наші музейні установи, то там є до півмільйона відвідувачів. Але ж це і екскурсанти, і учні чернігівських шкіл, і студенти. Ця цифра не говорить про загальний туристичний потік. Але можу сказати з упевненістю, що динаміка – позитивна! Колись один з наших чернігівських підприємців висловив тезу «Чернігову – мільйон туристів». Вона мені до душі. Приємно те, що збільшується кількість людей, які цікавляться Черніговом на туристичних сайтах. Ми відслідковуємо цю статистику, зокрема, на нашому сайті побували представники 83 країн.
– Які види туризму для Чернігова найбільш перспективні, як гадаєте?
– Як на мене, дуже перспективний – екологічний туризм. Він все більше затребуваний і популярний. Турист, який збирається в подорож, цікавиться подіями, які відбуваються, але також хоче отримати додаткові послуги: хтось – покататися на байдарці, хтось – пройти під парусом, інші – порибалити. Пасивних туристів стає все менше. Ми маємо потужний природний потенціал, Десну, озера. Я знаю багато підприємців, які відкривають саме такі заклади, Чернігів і наша область є пізнаваними за такими об’єктами. Так, нещодавно на Валу я мав нагоду познайомитися з людьми, які запитували: «Де знаходиться «Ранчо-клуб»?» І ніхто не зміг їм пояснити. У мене був вільний час, це був вихідний день, і я повів їх за Десну. Це були жителі Франції, які гостювали в Києві, але по Інтернету знайшли цю базу й спеціально приїхали. Вони хотіли, щоб будинок там був з натурального дерева, щоб топилася пічка, щоб пахло дровами. Їх цікавило, чи є там баня, щоб потім можна було стрибнути в річку. Ну, і вони хотіли покататися на конях. Так що нинішні туристи шукають такі от родзинки. Цей сегмент туристичного ринку буде все більше затребуваний.
– Успіхів у вашій роботі! Дякую за інтерв’ю!
Наше досьє:
Атрощенко Борис Федорович народився в 1963 році, закінчив Чернігівський державний педагогічний інститут ім.Т.Г.Шевченка, Академію державного управління при Президентові України.
В 2008 році отримав почесне звання «Заслужений працівник соціальної сфери України». До призначення на посаду начальника управління стратегічного розвитку міста та туризму Чернігівської міської ради працював заступником начальника управління у справах сім’ї та молоді ОДА.
"Главная черниговская газета" №7 от 18.03.2013
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.