Не встигло ЧТУ відсвяткувати своє 50-річчя, як стало епіцентром обговорення своєї діяльності, але вже не транспортної – а благодійної. Катастрофічний рівень зношеності парку тролейбусного управління і мільйонна збитковість – не причина відмовляти «нужденним».
Чернігівське тролейбусне управління
Мабуть тому комунальне підприємство періодично фінансує місцеві правоохоронні структури у вигляді безоплатного надання паливно-мастильних матеріалів та надає безповоротну фінансову допомогу десятками тисяч гривень спілці працівників ЖКГ. А ще комунальний благодійник здає за безцінь в оренду опори на 20 років окремим провайдерам.
Чим завинило ЧТУ перед міліціянтами, що своїми листами просить прийняти благодійну допомогу, та за які заслуги інтернет-провайдеру ТОВ «НЕОКОМ» надано право дешевої оренди, спробував розібратися сайт Gorod.cn.ua.
Інформацію про спонсорську діяльність ще 07 листопада 2014 року оприлюднив на своїй сторінці у ФБ громадський активіст Олександр Гашпар. Згідно постанови Чернігівського окружного адміністративного суду від 22.05.2014 р., Державна фінансова інспекція в Чернігівській області під час проведення планової ревізії фінансово-господарської діяльності КП «ЧТУ» Чернігівської міської ради, встановила ряд порушень та недоліків за період 01.10.2011 по 31.08.2013 року. Зокрема до порушень Фінінспекцією було віднесено надання безповоротної благодійної допомоги у розмірі 61 365,00 грн. та сплату членських внесків на суму 18 850,00 грн.
Перелік установ, яких профінансувало ЧТУ протягом 2012-2013 р.р.:
Якщо вдатися до деталей, то картина по документам наступна:
- ЧТУ у письмову вигляді просить УБОЗ УМВС України прийняти допомогу у вигляді ПММ і передає ПММ.
- По вказівці Управління транспорту та зв’язку ЧМР, тролейбусне управління надає безкоштовно проїзні документи стороннім юридичним особам.
- З щедрого плеча ЧТУ перераховує профспілці працівників ЖКХ 43,7 тис. грн.
- Управління транспорту і зв’язку в особі Вороніна В.В., погоджує членство ЧТУ в різноманітних транспортних асоціаціях, яким перераховується близько 20 тис. грн.. членських внесків:
Окрім щедрих внесків, благодійної допомоги ЧТУ створює нерівні умови для орендарів тролейбусних опор. З липня 2013р., згідно наказу ЧТУ №333 від 23.07.13 р. на комунальному підприємстві було встановлено єдину вартість оренди однієї опори - 14 грн. За діючою розцінкою було внесено відповідні зміни до договорів з провайдерами:
Але вирівняти всіх орендарів за єдиним принципом не вдалось. ЧТУ ще у червні 2008 року уклало договір оренди опор з провайдером ТОВ «НЕОКОМ», який істотно відрізнявсь за змістом від інших договорів: плата за оренду тролейбусних опор розраховувалась не по кількості орендованих опор (в середньому - 633 шт.), а по кілометражу кабелю, який розміщувавсь на даних опорах: за 28,505 км. кабелю місячна оренда становить 1425 грн. Даний договір було укладено аж на 20 років. Для довідки: з іншими провайдерами договори укладались строком на рік-два з можливістю пролонгації. За цих обставини, ТОВ «НЕОКОМ» у 2013 році відмовився підписати додаткову угоду з новим предметом договору і розміром орендної плати. Таким чином провайдер до 2028 року може сплачувати оренду за розцінками 2008 року. Чи було випадковістю укладення такої угоди? Адже через цю службову недбалість ЧТУ тепер щомісячно недоотримує 7,5 тис. грн., за рік ця сума складає майже 90 тис. грн. Розривати договір в судовому порядку в ЧТУ не збираються, але якщо цього не зробити, втрати для підприємства до кінця дії договору, навіть по діючим тарифам, складуть більше мільйона гривень.
Без сумніву, минулорічна збитковість підприємства – це більше результат невідшкодування вартості проїзду пільговиків (Збитки 2013 рік – 5,221 млн.грн). Але ж навіщо топити й без того тонуче комунальне підприємство? Хто винен в слабкому менеджменті ЧТУ: керівник тролейбусного управління, управління транспорту та зв`язку, чи міська рада? Чому підприємству невигідно перевозити пільговиків, але вигідно бути благодійником?
Прокоментувати таку бездіяльність, ми попросили керівника підприємства Олега Коржова, але конструктивного діалогу не вийшло:
- Я не буду цього коментувати. Це абсолютно не стосується громадськості. Це комерційна діяльність підприємства.
Стосовно оренди опор по ТОВ «НЕОКОМ», Олег Коржов спершу повідомив що договір укладено нібито до лютого 2015 року. Та згодом визнав – термін дії угоди 20 років, і розривати його ЧТУ не збирається:
- Ми не оскаржували угоду, бо як пояснювали наші юристи – це безперспективно. Договір укладався попереднім начальником тролейбусного управління – Віктором Геращенком. Я не знаю нюансів його укладення. Але це комунальне підприємство, я не думаю, що він укладався просто так, від хорошого відношення до когось. Значить було чиєсь прохання, однозначно.
- Ви маєте на увазі прохання з міської ради? - уточнюю
- Ну, звичайно. Не міг же попередній начальник укласти угоду саме в такому вигляді. – пояснює Олег Коржов.
Технічний директор ТОВ «НЕОКОМ», Дмитро Лишафай, в свою чергу укладення договору і небажання підписувати додаткову угоду з ЧТУ прокоментував більш прозаїчно:
- Договір на 20 років між нами і ЧТУ був укладений випадково. В бланку договору було залишене місце для його терміну дії. Ми проставили «20» років, виходячи зі строку служби кабелю, а ЧТУ підписало його у такому вигляді. Ми готові платити по 14 грн. за опору, але за умови, якщо ЧТУ надасть обґрунтовану калькуляцію вартості оренди.
Зі слів Олега Коржова можна зробити висновок – керівники комунальних підприємств не можуть особисто без погодження укладати угоди від імені підприємства (навіть якщо вони не потребують документального погодження з міською радою). Також не можуть за власною ініціативою сплачувати благодійні чи членські внески. Такі керівники номінальні, а фактично керує благодійністю і віп-договорами не хто інший як міська рада.
В найближчий час начальник управління транспорту та зв’язку Чернігівської міської ради, Воронін В.В. пообіцяв детально пояснити необхідність і раціональність благодійних витрат тролейбусного управління та сплати членських внесків до асоціацій перевізників. Що ми в свою чергу опублікуємо.
Довідково: ЧТУ обслуговує 10 тролейбусних і 2 автобусних маршрути. На лінію щоденно виходить близько 65 тролейбусів та 17 автобусів. Протяжність тролейбусних маршрутів складає 184 км. Колектив підприємства – 670 співробітників.
Ольга Кунтиш
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.