Про свою історію Валентина Дрож вирішила розказати після того, як у газеті «Весть» від 15 лютого прочитала про схожий випадок: «Вкрали з депозиту 86 тисяч 472 гривні». 66-річну Надію Сергієнко з Чернігова в жовтні 2023 року теж ошукали шахраї. В її депозиті також була зупинена пролонгація, а гроші переведені на три картки.
— Депозит у розмірі 20 тисяч гривень поклала в «Ощадбанк» років п’ять тому. 10 листопада 2023 року зайшла у відділення банку, аби поспілкуватися з операторкою. Знала, що от-от має закінчуватися термін дії депозитного договору. Та заспокоїла, що все добре і 13 листопада буде автоматична пролонгація (продовження) на наступний рік. Зі спокійною душею пішла додому, — каже 65-річна Валентина ДРОЖ з Ічні Прилуцького району. — Та де там! 15 листопада о восьмій годині ранку на телефон приходить повідомлення з банку: депозит під номером таким-то, сумою 29 тисяч гривень. Баланс на рахунку: 0 (нуль). Того ж дня побігла до банку. А операторка й підтверджує: «Грошей на рахунку немає». «Як це немає?». Я ж була у вашому відділенні два дні тому і все було на місці». В банку написала заяву про зникнення грошей. Сказали також звертатися до поліції. Написала і там заяву. Коли вже відкрили кримінальну справу, операторка «Ощадбанку» зайшла в архів і вияснила, що в моєму додатку Ощад24 була зупинена пролонгація і по закінченню терміну договору гроші перераховувалися на картку.
— 20 тисяч гривень було «тіло» депозиту. Ще дев’ять тисяч 300 гривень набігло процентів. Кожного місяця приходило повідомлення від банку, яка сума відсотків додавалася до депозиту. За весь час гроші жодного разу не знімала, — продовжує Валентина Іванівна. — В банку мені дали виписку про рух коштів. Виявилося, що шахраї перевели 29 тисяч на картку Монобанку. Решту 300 гривень перекидали частинами по 58 грн на поповнення телефонів. Жодних прізвищ, кому пішли мої гроші, немає.
В службі безпеки «Ощадбанку» телефоном мені сказали, що вперше було втручання в мій додаток 17 травня 2023 року. Був змінений логін і пароль входу. Кажу їм, я цього не робила. Вони відповідають: «Так, бачимо. Це робили не ви». Виходить, що вели мене шахраї пів року. Чекали, поки закінчиться депозит.
— Може, злодюжки телефонували вам?
— Ні! Зверталася і до мобільного оператора, сімка якого прикріплена до додатку Ощад24. Там сказали, що ніяких втручань з боку мобільного зв’язку не було.
Після того, як гроші поклала на депозит, в банку дали мені картку. Не втрачала її. Взяла і забула. Поклала вдома. За увесь цей час жодного разу її не брала. Ніде не вводила дані з цієї картки, нікому не диктувала телефоном тощо. Пенсійна картка в мене окремо. З домашніх теж ніхто не міг взяти. Де вона лежить, знаю тільки я.
Припускаю, може, це самі працівники банку якось задіяні в схемі зникнення грошей? Коли отримувала картку, операторка сама запропонувала, який мені зробити логін та пароль. Мовляв, давайте логін буде такий, а пароль ось такий. Дала потім мені листочок з цими даними. Могла ж вона їх і запам’ятати?
Чекаю, поки буде розслідувати поліція. Пройшло майже чотири місяці і все на місці. Гроші були перераховані на картку конкретної людини. Невже поліцейським важко вирахувати, хто це був?
Як оформляти депозит, то всі плясали біля мене і казали, що вклади безпечні у них. А як гроші зникли, то все — ніякої допомоги. Ми, пенсіонери, залишаємося беззахисні.
Буду подавати до суду. Звернулася до безоплатної юридичної допомоги. Чекаю, поки призначать адвоката, який буде займатися моєю справою. 29 тисяч для когось може і не велика сума, але для мене це ого які гроші.
Джерело: сайт газети «Весть», Ольга Самсоненко
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: пенсіонерка, депозит, Ощадбанк, шахраї, крадіжка