До журналістів звернулись мешканці села Петрушин Чернігівського району з дуже наболілим питанням — щодо ремонту дороги від Малинівки до їх села.
Ремонт згаданої дороги проводиться один раз на 4-5 років (а може й більше) і щоразу завершується не доходячи до Петрушина.
Відповідь дорожників: "Немає коштів". Якби нам сказали, що гроші, що мали піти на ремонт нашої дороги, передали на ЗСУ, це ще можна було б зрозуміти, але... Чому тоді вистачає коштів іншим населеним пунктам району, дорога до яких була відремонтована вже після недоремонту дороги до Петрушина?
Дорога до нашого села і так неблизька - 20 кілометрів, а через ями вона видається небагато довшою. Якщо до когось не встигне “швидка” чи пожежники, то чи буде за це відповідати Агентство місцевих доріг, чи там знову розведуть руками і скажуть, що в них не було коштів.
Якщо минулого року ремонт дороги но довели до кінця, то мабуть, цього року мали б закінчити, адже ця ділянка сама не відремонтується і ям на ній не стане менше. Постає запитання: якщо грошей не було минулого року і нема зараз, чи будуть вони наступного?
У Петрушині живуть такі ж самі люди, як і в Чернігові чи інших населених пунктах, у селі проживає 30 дітей дошкільного і шкільного віку, які понад годину їдуть закладу освіти. І ми і наші діти хочемо їздити нормальними дорогами, нарівні з усіма, - пишуть жителі села у своєму зверненні до газети. Лист підписали близько 100 осіб.
Прокоментувати ситуацію попросили директора ДП “Агентство місцевих доріг Чернігівської області” Олександра Мисника:
- Ця проблема не нова і мені дуже добре відома. Ще до початку повномасштабного вторгнення ми щороку виконували ну цій ділянці ямковий ремонт. На жаль, цього року не змогли зробити ніякого. Бракує коштів. Ямковий ремонт провели лише від Олександрівки до Малинівки. Відрізок про який говорять мешканці Петрушина вимагає капітального ремонту на який потрібно не менш ніж 30 мільйонів гривень.
Наше агентство обслуговує 4 760.2 кілометра місцевих доріг. Близько 3,5 тисячі кілометрів із них погребують саме капітального ремонту. Дороги в області в основному старої побудови, і більшість із них давно не витримує тих навантажень, які є зараз.
Ще з 2021 рожу в нас лежить десять проектів на капремонт доріг, однак навіть їх ми й досі не змогли реалізувати через брак коштів. Що вже говорити про нові проекти!
Крім того, за останній рік у 2-2,5 раза зросла вартість матеріалів, тож на ті кошти, які нам виділяються, ми можемо зробити значно менше ремонтів ніж раніше. Маємо обирати. І тут ми застосовуємо принцип пріоритетності у першу чергу ремонтуємо ті дороги, які мають велику завантаженість і сполучають більшу кількість населених пунктів.
Зараз, наприклад, ми кинули свої сили на ремонт дороги у Корюківському районі - маємо забезпечити мешканцям Семенівської ТТ можливість швидко виїхати якщо ситуація на кордоні ще більше загостриться. Погодьтеся, у сучасних реаліях це першочергове завдання.
- То що ж, петрушницям зовсім немає на що сподіватися?
- У плані на 2024 рік ремонт цієї ділянки дороги є, однак обіцяти людям, що він на 100% буде виконаний, я не можу, адже і досі не маю кошторису на наступний рік.
Але вихід є завжди. Щороку ми звертаємось до всіх громад області і повідомляємо, що готові посприяти в ремонті доріг там де погодяться на співфінансування. Деякі громади на це згодні, тож ми вже маємо непогану тенденцію. Зазвичай домовляємось про такий розподіл: 50% вартості ремонту оплачує громада, a 50% коштів шукаємо ми.
Так цього року Гончарівська ТГ виділила на свої дороги 30 мільйонів гривень і має результат. Держава не забезпечує в повному обсязі цієї статті витрат, тож маємо шукати інші виходи, домовлятися про співпрацю і разом намагатися розв'язати найнагальніші проблеми.
Отож у мешканців Петрушина два варіанти: просити місцеву владу забезпечити співфінансування ремонту проблемної ділянки, або ж просто чекати поки на це з'являться державні кошти. Обидва оптимізму не додають і радості не викликають, та хто його знає, може якийсь з них у 2024-му спрацює.
Джерело: газета “Гарт”, Катерина Дроздова
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.