GOROD.cn.ua

В Острі через розбиту вулицю пищать будинки і руйнується сантехніка

 

Серед мешканців вулиці Низової в Острі (Козелеччина) назріває бунт — люди обурені тим, що прямо попід їхні­ми будинками постійно їздять перевантажені лісовози. Як наслідок у будинках остерців почали тріскатися стіни, обсипається стеля, із полиць падають і б'ються речі.



Фото - ілюстративне, з сайту times.zt.ua

— Дорога тут ніколи не була хорошою, але її хоч іноді ремонтували. Тепер же ями такі, що ми відчуваємо всередині будин­ків, навіть коли легковик їде, — так усе тру­ситься. Та що там труситься. Коли вули­цею їде бодай якась машина, наші хати на­че аж пищать. І це дуже страшно! — скар­житься 33-річна місцева мешканка Віта Бабко.

— Лісовози тут їздять постійно, та ще й із причепами. Яка вага одного, годі й уявити. Плюс літають так, що колеса мало не відпадають Не дивно, що хати ходором ходять. Дехто почав ремонтувати дах ла­тати стіни, але то все марно - від таких ко­ливань весь ремонт дуже швидко йде ко­ту під хвіст. Я вже не кажу про косметич­ний всередині будинків - у когось плитка на стінах відпадає, а в мене он навіть уні­таз тріснув. А чи в кожного є гроші, щоб усунути всі ці поломки, зробити ремонт? Уже не знаємо, куди нам кидатись! У місь­ку раду йдемо відповідають що то не їх­ня дорога і грошей на неї вони не можуть, у колишню Службу автомобільних доріг звертаємось — кажуть, що маємо йти до міської влади, в Укртрансбезпеку скар­жимось — приїжджає комісія, на тиждень усе затихає, а потім знову те ж саме. А є ж інша вулиця, об’їзна, так її ніхто не ви­користовує - шлях трохи збільшується, а водії пальне економлять. Хіба їх непокоять наші проблеми ? Ну і як у таких умовах до­битися справедливості?

- Ця вулиця, і правда, доволі проблем­на, — погоджується заступник остерського міського голови з питань діяль­ності виконавчих органів ради Володи­мир Пономаренко.
— Названа вона не просто так, а тому що розташована вни­зу, неподалік річки. Раніше і взагалі була ґрунтовою. Років 30 тому її вирішили за­асфальтувати, та, видно, не дуже проду­мали, як це краще зробити, бо з того часу вона періодично «гуляє». Нею дійсно по­стійно їздять лісовози, бо це єдина доро­га, яка веде до цеху переробки деревини. Хоч Остерський лісгосп як такий ліквідува­ли, цех у нас залишився, і ми цьому дуже раді, адже це робочі місця та податки.

Щоправда, до цеху можна доїхати ще бруківкою, однак ця дорога трохи довша і все одно містом проходить, тож різни­ці не буде - просто скаржитимуться мешканці іншої вулиці.

Щодо Низової... Сказати, що її зовсім не ремонтують, не мож­на. Ця вулиця перебувала на балансі Чер­нігівського обласного управління капі­тального будівництва, і воно щороку ро­било тут ремонт. Інколи долучався до цьо­го ремонту й Остерський лісгосп. Адже са­ме його машини їздять цією вулицею най­частіше. Як на мене, то більш проблем­ною в цьому плані є інша остерська дорога — Т-10-08 Київ — Літочки — Кіпті. Вона проходить через усю нашу громаду, й отут експлуатаційний ремонт не робився років п’ять. Скільки скарг на її стан лежить у на­шій міськраді! Ми постійно звертаємось у Службу відновлення та розвитку інфра­структури Чернігівської області (дорога на її балансі), однак поки що обнадійливої інформації не почули. Оце дійсно проблема глобальна, бо на цій дорозі нищиться весь наш транспорт. Ось недавно закупили два нових шкільних автобуси, та скільки вони проїздять на такій дорозі, не відомо. Людям пояснюємо: ані Т-10-08, ані вулицю Низову відремонтувати за бюджетні кошти ми не можемо, бо міська рада не є їх балансоутримувачем!

А хто ж є?
З 10 травня цього року балансоутримувачем автомобільних доріг місцевого значення Чернігівської області стало Державне підприємство «Агентство місцевих доріг Чернігівської області».

До цього автодороги місцевого значен­ня були у віданні Управління капіталь­ного будівництва Чернігівської ОДА.

На початку кожного року цей структурний підрозділ проводив тендери на утриман­ня доріг під конкретне поточне фінансу­вання, профінансувати ж нагальні робо­ти упродовж року, що не були включені у тендер, можливості в нього не було. ДП «Агентство місцевих доріг Чернігівської області» виступає отримувачем коштів, тож має можливість при проведенні заку­півель включати розрахунково-нормативні обсяги та види робіт незалежно від фі­нансування на поточний рік, а тому опе­ративно перерозподіляти кошти на про­блемні ділянки.

- Про проблему з Низовою ми добре знаємо. Вимушений сказати, що ремонтувалася ця ділянка таки доволі давно. Ні, ямковий ремонт, звісно, проводився регулярно, а ось капітальний... Та зараз можемо порадувати мешканців Низової: у наших планах на вересень-жовтень є її суцільне вирівнювання асфальтобетоном, — повідомив заступник директора з розвитку мережі автомобільних доріг ДП «Агентство місцевих доріг Чернігівської області» Сергій Майко.

А ось сказати теж саме про багатостраждальну Т-10-08 не можна.
- Усі роботи ми проводимо за наявності фінан­сування. Цього року коштів на дороги катастрофічно бракує, адже першочергове завдання нашої служби - відновлення мостів. Саме на це й ідуть найбільші суми, — пояснили у Службі відновлення та розви­тку інфраструктури Чернігівської області.

— Те, що нашу вулицю нарешті нормально від­ремонтують, нас радує. Та як нам бути далі? Адже з такими вантажами, які тут перевозяться зараз, її все одно дуже швидко розіб'ють, — кажуть остерці. — Та і як бути з відшкодуванням за вже завда­ну шкоду?

— На жаль, якось обмежити проїзд вулицею ми не можемо, - говорить Сергій Майко. — Це вже за­вдання відповідних служб, які мають змогу виміряти вагу великогабаритного транспорту, та поліції. Туди людям і було б доцільніше звернутися. Інакше ніяк.

- Ну а відшкодування... Отримати його можна буде хіба що через суд, — додає Володимир По­номаренко.

Ось тільки до кого позиватися?
Мабуть, зараз ситуація на дорогах різного зна­чення, у різних областях і населених пунктах при­близно однакова: через значні руйнування внаслі­док рашистських обстрілів і загальну недостатність фінансування проблеми є всюди. Головне, щоб і люди, і працівники служб, які за ці дороги відпові­дають, ішли назустріч одне одному, спілкувалися і разом знаходили компромісні рішення.

Джерело: газета “Гарт”, Катерина Дроздова

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Остер, дорога, руйнування, Козелеччина, лісовоз