«Добрий день, шановна редакціє «Гарту»! Допоможіть розібратися з проблемою, пов’язаною з переплатою за газ. Справа в тому, що недавно всіх абонентів «Чернігівгаз Збуту» автоматично (навіть не попередивши про це!) зробили абонентами газопостачальної компанії «Нафтогаз України» і тепер за газ треба платити їм. Здавалося б, нічого страшного, але через ці зміни з'явилася проблема: багатьом людям почали приходити квитанції «Нафтогазу» зі значно завищеними сумами. Зокрема й мені. Я поцікавився, чому так, і в «Чернігівгаз Збуті» мені пояснили, що починаючи з травня я мав сплачувати за газ не їм, а «Нафтогазу». Однак я про це не знав і за звичкою здійснив оплату_за_травень і червень «Чернігівгаз Збуту». Тепер гроші зависли в них, а «Нафтогаз» вимагає від мене сплатити рахунок за цих два місяці (саме тому в їхніх квитанціях завищена сума). Підкажіть, будь ласка, як мені повернути кошти, сплачені «Чернігівгаз Збуту» за травень і червень? Чув, що отримати їх можна лише на банківську картку. А що робити людині, яка мешкає в селі і не має картки? Чи повернуть їй гроші? Якщо так, то як і коли?»
Петро САМОНЕНКО, с. Боромики Киселівської ТГ Чернігівського району»
Дійсно, ще в травні мільйони українців, самі того не бажаючи, отримали нового постачальника газу — ТОВ «ГК “Нафтогаз України». Так сталося тому, що компанії, які раніше постачали людям блакитне паливо, не змогли домовитися з «Нафтогазом» про пільговий ресурс для населення і втратили можливість обслуговувати громадян. Утім інформацію про те, що з травня людей обслуговуватиме саме «Нафтогаз», заздалегідь повідомляли всеукраїнські й регіональні ЗМІ. Що стосується механізму повернення коштів, які були помилково сплачені на рахунок «Чернігівгаз Збуту», то в пресслужбі компанії нам відповіли таке:
— Якщо на особовому рахунку обліковується переплата або гроші були помилково сплачені на наш рахунок, то необхідно надіслати письмову заяву на їх повернення. До заяви треба додати копії паспорта (1-6 сторінки), ідентифікаційного коду, квитанції про помилкову оплату та довідку з банку з реквізитами карткового рахунка (вона може бути автоматично згенерована в мобільному додатку банку і має містити IBAN карткового рахунка). Підписану заяву і документи слід відправити за адресою: 14005, м. Чернігів, проспект Миру, 53. При цьому на копіях документів має бути зроблений посвідчувальний напис («Згідно з оригіналом»), а також підпис, ПІБ власника документа і дата. Також заяву і документи можна надіслати на нашу електронну скриньку: сontact@ cngaszbut.com.ua. У цьому випадку заява та копії документів мають бути завірені за допомогою електронного цифрового підпису.
— А як бути людям, у яких немає банківської картки?
— Поки що ми повертаємо кошти лише на банківські рахунки наших споживачів. Можемо також перевести кошти на картку когось із родичів чи знайомих. Але для цього споживач має додати до документів завірену нотаріусом довіреність про те, що доручає перевести кошти ім. Звісно ж, ми розуміємо, що частина людей не має банківських карток і сплачує за послуги поштою. Тому зараз ведемо перемовини про те, щоб отримати змогу повертати їм кошти адресно — через Укрпошту.
— Наскільки швидко повернуться гроші після того, як людина надішле заяву?
— Можемо запевнити, що кошти виплачуються щоденно. Проте точних термінів не готові назвати, бо це залежить від кількості заяв. їх треба зареєструвати, опрацювати, передати в банк. Ми робимо все можливе, щоб прискорити цей процес, але, на жаль, темпи трохи повільніші, ніж нам хотілося б. Утім УСІМ заявникам гроші будуть повернуті. Станом на 8 липня ми вже повернули більш ніж 1,1 мільйона гривень.
— А чому не можна було зразу перевести гроші всіх споживачів на їхні нові рахунки в «Нафтогазі»?
— Річ у тім, що зараз немає погодженого сторонами механізму автоматичного переведення коштів, оскільки з ТОВ «ГК “Нафтогаз України» не досягнуто згоди з цього питання.
Джерело: газета «Гарт» від 21.07.2022, Олексій ПРИЩЕПА
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: Чернігівгаз, переплата