GOROD.cn.ua

У Чернігові рахують пасажиропотік. Наукове дослідження ляже в основу розроблення нових маршрутів

16 та 17 червня в Чернігові рахують пасажиропотік у громадському транспорті. В понад 90% транспортних засобів – тролейбусах, автобусах і маршрутках, – ви могли бачити студентів та студенток, котрі в руках мають спеціальні листи.



Сергій: «Езжу з 7 утра до 7 вечера и на каждой остановке фиксирую сколько вошло и сколько вышло».

Сергій студент «Чернігівської політехніки». Він один з понад 200 волонтерів та волонтерок зі свого вишу, котрі здійснюють перший етап проєкту розробки інтерактивної моделі транспортних перевезень Чернігова, замовником якого є управління ЖКГ, а виконавцями – «Чернігівська політехніка».

Артем Тарасенко, керівник науково-дослідної роботи, доцент НУ «Чернігівська політехніка»: «Ми повинні провести маркетингове дослідження. За ці два дні ми дізнаємось скільки на кожних зупинках заходять і виходять пасажирів. На наступному тижні ми будемо на зупинках тяжіння, тобто на тих зупинках, де найбільше пасажирів. Будемо їх питати до яких зупинок вони їдять, з якого мікрорайону до яких мікрорайонів, в які години вони користуються, чи задоволені вони взагалі громадським транспортом. Потім буде розроблено нові маршрути. Будемо проводити техніко-економічну характеристику старих маршрутів і нових маршрутів».

У кінці року закінчують договори з перевізниками, а за багатьма дослідженнями, саме громадський транспорт тягне Чернігів вниз рейтингів, тож ця науково-дослідна робота необхідна для покращення надання послуг. Її ж використають у відповіді на одвічне питання обґрунтованості вартості проїзду. На основі даних створять і спеціальну комп’ютерну програму.

Артем Тарасенко, керівник науково-дослідної роботи, доцент НУ «Чернігівська політехніка»: «Інтерактивна модель – це також буде комп’ютерна програма, яка буде симулювати перевезення пасажирів на маршрутах міста. Тобто головна мета, яка буде, у нас є транспортні засоби різної місткості, і саме ця програма скаже, який саме тим транспортних засобів необхідно використовувати на тому чи іншому маршруті».

Таке дослідження проводять вдруге. Раніше його робили навесні 2013 року. Тоді «Чернігівська політехніка» видала монографію зі всіма даними і своїми пропозиціями до нової мережі. Проте їх так і не впровадили. Частково, опираючись на цю працю, ЧТУ впроваджувало нові маршрути, починаючи з 2016 року. Це 11, відновлення 9 і об’єднання його з другим, і запустили 9а. Там же йшлося і про покращення сполучення мікрорайону Астра з містом. Його реалізували, відкривши нову дорогу на Шерстянку. Але таку роботу треба проводити частіше, кажуть фахівці.

Артем Тарасенко, керівник науково-дослідної роботи, доцент НУ «Чернігівська політехніка»: «Дослідження обійшлося в 699 тисяч гривень. Багато чи ні, але дослідження необхідно проводити кожні три роки. Виходом є єдине – введення єдиної електронної системи оплати, електронного квитка. І якщо буде у місті працювати електронний квиток, тоді вже не буде необхідності замовляти таке дослідження».

Публічна презентувати результати виконання проєкту мають після 15 вересня.

Сюжет телеканалу «Дитинець»

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: пасажиропотік, громадський транспорт, Артем Тарасенко, «Дитинець»