Соціальні електронні картки для пільгових категорій населення пропонують запровадити у Чернігові. Це питання уже не одноразово обговорювалося, але до його практичної реалізації справа не доходила.
Артем Тарасенко, керівник Чернігівської транспортної компанії: «В цілому, міська рада витрачає близько 82 мільйонів щороку на пільгове перевезення. Але у нас немає чітких підрахованих кількості перевізників, які користуються даною послугою. І я пропоную, як вже деякі міста реалізували, видати пільгову електронну картку, яка буде фіксувати момент поїздки пільговика у громадському транспорті. А потім міська рада вже буде компенсувати перевізникам за фактично перевезених пасажирів».
У Чернігові більше 70 тисяч пільговиків. До їх переліку потрапляє 13 категорій пасажирів. Згідно з діючою цільовою програмою, за останні 3 роки на їх перевезення у громадському транспорті з міського бюджету витратять більше 244 мільйонів гривень. При цьому кількість поїздок має нереальний, а скоріше віртуальний, характер. Для визначення розміру компенсації місто замовляє дослідження пасажиропотоку, і на їх підставі визначає коефіцієнт виплат перевізникам.
Владислав Атрошенко, Чернігівський міський голова: «Якщо ми поставимо валідатори в маршрутки, і раптом ми побачимо, що треба компенсувати не 10 мільйонів, а 30 або 40 на рік, у нас немає цих коштів. Це зворотній бік медалі».
У Чернігівському тролейбусному управлінні першими у місті запровадили автоматизовану систему оплати проїзду: надрукували електронні картки та встановили валідатори. Це дало змогу чітко визначити кількість пасажирів. Але пільгові категорії під цю програму не потрапили, бо електронні картки не є соціальними.
Владислав Атрошенко, Чернігівський міський голова: «Це затратна штука. Тому що треба надрукувати близько 70 тисяч цих карток, а може й більше. Вартість цієї картки гривень 60. Далі, треба збільшувати кількість відшкодувань за пільгові перевезення. Але при цьому всьому ми не можемо якісно управляти процесом громадських перевезень».
До кінця липня у Чернігові планують сформувати оптимальну транспортну мережу. Після цього відбудуться конкурси за визначеними маршрутами. Згідно з їх умовами, усі перевізники мають забезпечити громадський транспорт валідаторами. А вже після цього приймуть комплексне рішення щодо обліку пільговиків у громадському транспорті, наголосив на оперативній нараді Владислав Атрошенко.
Сюжет телеканалу «Новий Чернігів»
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.