Замість паперових – електронні.
Верховна Рада ухвалила закон, який скасовує трудові книжки у паперовому вигляді. Натомість відбуватиметься перехід на електронний формат. Перехідний період триватиме 5 наступних років. В цей час можуть використовуватися і паперові, і електронні книжки.
Підготовча робота щодо запровадження новацій розпочалася ще навесні минулого року. Чернігівщина активно включилася в цю роботу, кажуть у Головному управлінні Пенсійного фонду області.
Ірина Тимофеєва, начальниця Управління інформаційних систем Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області: «За перший місяць цього року, ми бачимо приріст. І у нас вже подано трудових книжок в електронній формі близько 3,5 тисяч. Тобто це майже половина того, що було надано в минулому році. Зараз ми маємо десь 10,5 тисяч трудових книжок, які надані мешканцями нашої області до порталу Пенсійного фонду».
Подавати скан копій трудових книжок можуть роботодавці і застраховані фізичні особи, каже Ірина Тимофеєва. Це зробити просто через портал Пенсійного фонду. Електронні книжки мають багато переваг перед паперовими.
Ірина Тимофеєва, начальниця Управління інформаційних систем Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області: «Трудові паперові книжки вже мають, скажемо так, не дуже гарний вигляд. В них десь видно дату прийняття на роботу, а десь не дуже чітко, десь не видно штампу. Людина потім розшукує своїх роботодавців, з якими вона мала певні угоди і визначає, що вона дійсно в цей період там працювала. А в електронному вигляді, буде видно і сьогодні, і воно буде видно все й надалі».
Перевага і в тому, що до електронних книжок вноситимуть усі дані про працівника та його стаж. А при досягнені пенсійного віку, людині усе нараховуватимуть автоматично.
Чернігівці по-різному ставляться до нововведення.
«Отличная идея, мне нравится. А зачем бумажки эти. Сейчас все можно выложить в интернете, скачать. Это все доступно, никаких проблем. Мне кажется, это и удобнее будет всем».
«Наверное да, так лучше. Лишь бы не терялся стаж».
«В Європу йдемо, але програмне забезпечення у нас незахищене. Тому до цього зараз Україна не готова. Якщо буде програмне забезпечення під захистом, тоді так, я за це».
Як пояснила Ірина Тимофеєва, для надійності, інформація про людину зберігатиметься і в системі «Дія», крім веб-порталу Пенсійного фонду. А самі електронні трудові книжки матимуть певний рівень захисту.
Ірина Тимофеєва, начальниця Управління інформаційних систем Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області: «Вся персональна інформація, яка оброблюється, вона оброблюється в системах, які мають комплексну систему захисту інформації. Ця комплексна система захисту інформації підтверджена державним спеціальним зв’язком України. По-перше, є система комплексного захисту інформації для веб-порталу».
Особисто звертатися до Пенсійного фонду потрібно буде тим, хто хоче внести до електронних книжок пропущені періоди. Наприклад, у жінок декретна відпустка, а в чоловіків військова служба. Підтвердивши це відповідними документами, такі особи матимуть право збільшити і розмір пенсії і страховий стаж.
Сюжет телеканалу «Новий Чернігів»
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.