GOROD.cn.ua

Укртелеком не чує своїх абонентів

Сьогодні, коли по всьому світу працює мобільний зв'язок, у селах і досі не втрачає популярності стаціонарна телефонія. Бо що б там не говорили, але людям пенсійного віку значно легше нею користуватися. Та й мобільні оператори часто мають досить погане покриття і буває важко додзвонитися.



Проте так сталося, що пенсіонерам Чернігівщини все ж таки доводиться звикати до мобільного, бо люди все частіше почали скаржитися на роботу стаціонарного телефонного зв'язку який ПАТ «Укртелеком». Простіше кажучи, Укртелеком не виконує взяті на себе зобов’язання перед абонентами, які щомісяця сплачують за послуги зв’язку, а самого зв’язку не мають. І люди не можуть добитися справедливості, бо весь час натикаються на автовідповідач.



Так, у жительки в села Жеведь Чернігівського району телефон не працює вже понад три місяці. Увесь цей час жінка платить абонплату за те, чим, по суті, і скористатися не може.

«Телефон не працює, подати заявку на ремонт через їхній багатоканальний номер не можу. Там постійно всі оператори зайняті, – говорить Ольга Шиш. – У село часто приїжджає бригада Укртелекому, перевіряє телефонну станцію. Проте вони не можуть навіть подивитися, чому не працює наш телефон, бо в них немає заявки, а без неї вони не мають права щось робити. Ось так і виходить: телефон не працює, але ми за нього платимо абонплату – 130 гривень щомісяця. Тому я вже думаю взагалі відключити точку».

І цей випадок – не поодинокий. У багатьох селах Чернігівщини є проблеми зі стаціонарним телефонним зв’язком від Укртелекому. Люди звертаються з заявками, їздять і до головного офісу, проте все марно. Оператор не хоче чути своїх абонентів і вперто не хоче налагоджувати зв'язок.

У селі Олишівка Чернігівського району також час від часу не працює телефон, за який абоненти постійно платять.

«Є збої і по Інтернету, – говорить пані Наталія. – Я кожного дня по декілька разів дзвоню на їхній номер, чекаю вільного оператора, подала заявку, але проблема так і не вирішується. А нещодавно вони взагалі заблокували мій номер, і я не можу навіть з оператором поговорити. Я завжди користувалася саме стаціонарним телефоном, але за цей час звикла користуватися мобільним, і ми думаємо про те, щоб взагалі відключити стаціонарний. Чому я маю за нього платити, якщо він не працює?»

Інтернет з’являється, коли захоче



Гостро постало питання роботи інтернету від Укртелекому в період карантину. Адже багато людей були змушені працювати вдома, і в більшості таких випадків без Інтернету – ніяк. Та от тільки працювати з ним просто нереально. Не оминули ці проблеми і редакцію Чернігівщини… Так, інтернет від цього провайдера дає збої по всій області, а особливо в селах. Сьогодні соцмережі рясніють дописами про особливості роботи Укртелекому.

Щомісяця є такі дні, коли Інтернет в Укртелекомі погіршується, а оператор лише вибачається і киває на Київ, чи на пробитий десь на лінії кабель, – говорить житель Чернігова Андрій Бойко. – Я розумію, коли це сталося один раз, але якщо це відбувається постійно? І додзвонитися до них просто неможливо. Та якщо вам пощастить і після півгодинного очікування вам все ж таки відповість оператор, то все, що він скаже, – Вашу заявку прийнято, чекайте. А чекати можна не один день. І що найголовніше – за ці дні, коли інтернету не було, все одно нараховують абонплату.

Жителька Варви Ніна Калібовець, колишній редактор газети Слово Варвинщини, також скаржиться на жахливу роботу провайдера на своїй сторінці у соцмережі.

«Як прикро, але я вже два дні без інтернету від Укртелекому, – пише пані Ніна. – Останнім часом плата за послуги інтернету і стаціонарного телефона зросла майже вдвічі й нині складає 288 гривень на місць. А у мене чи то вийшов з ладу, чи то так вже запрограмована його робота, модем, який тодішня Варвинська філія Укртелекому за одну гривню поміняла на новий. Але згідно з договором ми протягом двох років не маємо права змінювати оператора, отож користувачів своїх неякісних послуг у такий спосіб тримають на припоні. Та тільки минув цей термін, у мене на модемі перестав працювати індикатор інтернету. Тепер же, коли Варвинська філія Укртелекому ліквідована, з усіма питаннями потрібно звертатися до сусідніх Прилук, що майже за 40 км. Оскільки попереду було два вихідних, а на довідкову службу Укртелекому за номером 0800506800 було нереально додзвонитися, і за десятим разом автовідповідач повідомляв про те, що всі оператори зайняті, то ми вирішили купити новий пристрій. Ця ситуація мене так дістала, що вирішила негайно припинити всілякі стосунки з Укртелекомом і відмовитися від його послуг – як інтернету, так і стаціонарного телефонного зв’язку».

Керівництво вирішило мовчати

Стосовно ситуації навколо телефонного зв’язку і інтернету ми намагалися взяти коментар у директора Чернігівської філії ПАТ «Укртелеком» Іллі Коптеля, проте марно. Спочатку нам запропонували залишити контактний телефон та зачекати, поки знайдуть того, хто може дати коментар. Ми почекали декілька днів, проте так ніхто і не перетелефонував. Тоді передзвонили в приймальню вдруге. Проте секретар, яка підняла слухавку, повідомила, що керівництво не бажає спілкуватися та давати будь-які коментарі з цього приводу. Якщо журналістам не вдається отримати доступ до інформації, який їм гарантується законом України Про інформацію, то що вже говорити про людей, які годинами дзвонять на багатоканальний номер, слухають автовідповідач, а проблема і надалі залишається невирішеною?

І тут зовсім незрозуміла політика цієї компанії. Адже логічно, що коли людина не отримує послугу, то чому вона має за неї платити? Проте з Укртелекомом таке не проходить, бо якщо вони не виконують умов договору, то це нормально. А якщо ви не сплатили абонплату, то вам ця плата все одно нараховується як борг. І довести протилежне можливо лише через суд. Та хто з селян захоче тягатися в суді? Ото й платіть за те, чого немає…

ПАТ «Укртелеком» покриває всю Україну. Воно, по суті, є стратегічним для держави підприємством у галузі зв’язку. Особливо зараз, коли наша країна перебуває у стані неоголошеної війни. І замість того, щоб розвиватися, надавати людям все більше і більше якісних послуг, вони тільки підвищують свої тарифи та змушують таким чином людей відмовлятися від послуг Укртелекому взагалі.

Від редакції

Заради справедливості варто зазначити, що у ситуації, що склалася, не варто звинувачувати рядових працівників «Укртелекому». Ті, хто залишився працювати за мінімальну зарплату після масштабних скорочень, просто не встигають охопити усі заявки, часто працюючи у надскладних умовах. Натомість керівництво підприємства, отримуючи мільйонні зарплати, ігнорує проблеми як клієнтів, так і власних співробітників. Втім, ця ситуація не поодинока: державна пошта і медицина також кидають українців напризволяще. З огляду на останні реформи у цих галузях, села «відрізають від цивілізації», і обслуговувати там із такими темпами скоро буде не лише нікому, але й нікого…

Марія Пучинець, «Чернігівщина» №25 (790) від 18 червня 2020

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Укртелеком, проблема, зв’язок, Жеведь, Олишівка, послуги, якість, Пучинець, Чернігівщина