GOROD.cn.ua

А хто до Києва довезе?

Від Носівки до Києва 117 км. Електричкою десь півтори години. Коштувало це, в залежності від комфортності, 45, 60, чи й менше 30-ти гривень. Чимало носівчан працюють або навчаються в Києві, возять залізницею свою продукцію на Київські базари. З 18 березня залізничні пасажирські перевезення зупинені. А робота багатьох підприємств, магазинів, структур та деяких закладів — ні. Як добиратися?



Таксі для екстрених випадків

Біля залізничної станції «Носівка» пара таксі в очікуванні. Звичайні легкові автомобілі.

— На Київ возите?

— На «Лісову», — ожив один з таксистів. — Півтори тисячі.

— І що, їхав хтось за таку ціну? — перепитую, підібравши щелепу.

— На днях чоловіку треба було екстрено їхати, а більше нічим. Не щодня, але кому треба, той поїде, — впевнений таксист. Не назвався.

На Київ носівчани на таксі їздять рідко. Хіба як припече.

У Бла-бла-кар — до поліцейського

Носівка - ВlаВlаСаr (коли люди шукають попутника через інтернет) пропонує довезти приватними автомобілями від Носівки до Києва і навпаки, за 130, 110, 100, 60 гривень (промелькнуло навіть 30 грн, вже нема).

Зателефонувала водію Юрію.

— 100 гривень. Їду на роботу своєю машиною, беру попутників, щоб окупити пальне. Туди й назад витрачається 500 гривень. Ці гроші треба брати з сім’ї, їдучи на зміну. Раніше просто дорогою людей підбирав. До карантину на роботу добирався електричкою. Працюю в поліції.

— Як же спецпотяг?

— Брехня. Електричка мала забирати медиків, силовиків, рятівників. Це зовсім різні служби, які у верхах між собою не домовились. Щоб зробити проплату на «Укрзалізницю», щоб вони нас підбирали. Зеленський виступив, казав, що поліції виділили кошти на особистий транспорт на бензин. Не знаю, пального ніхто не давав. Нам начальство сказало, що на роботу їздити треба. А як — не уточнили. В спецелектричку не пускають. Тільки медиків і залізничників. Хлопці наші прийшли, їх не забрали (поліцейський Юрій також не назвав прізвище).

Медики окремо, залізничники окремо

— Буквально з перших днів, як ввели карантин, залізниця пустила службово-технічний потяг для працівників. З Ніжина в напрямку Києва, в Носівці зупиняється о 4.51. Вечірній на Київ у Носівці а 16.51.

Крім працівників «Укрзалізниці», підвозять також поліцію і працівників ДСНС. Безкоштовно, за посвідченнями. Забирає з усіх станцій і прилеглих платформ, — говорить начальник станції «Носівка» Іван Потильчак.

Наприкінці березня в Ніжині працівники київських медзакладів вийшли на колії, перекриваючи рух спецпотягу. Усе через те, що залізничники відмовлялися їх везти.

— Для медиків з 4-го квітня ходить окремий потяг. Оскільки вони безпосередньо контактують з хворими. Службово-технічний поїзд для медперсоналу, відправляється на 20 хвилин пізніше нашого, вранці і ввечері.

Зараз по сім вагонів в нашому і медичному спецпотягах. Кількість змінювалась в залежності від наповнюваності. Зразу було чотири вагони, потім п’ять, доходило до дев’яти. Якщо керівництво вирішує, що народу надміру, вагони додаються. І навпаки. Ходять сім днів на тиждень.

— Скаржаться, що й дснсників, і навіть поліцію до спецпотягів не пускають?

— Хай не балакають. Возимо за посвідченнями. Ніякихпретензій від працівників поліції і МНС до нас не надходило. А дуже багато з Носівки працюють в цих структурах в Києві. Може, в якомусь окремому випадку не було посвідчення, тому не пустили. Або в перші три дні, коли крім залізничників нікого не возили. Потім надійшла команда пускати поліцію, ДСНС і медиків.

До поїзду я особисто відношення не маю, він просто проходить по нашій станції. Правила вводить київська дирекція «Укрзалізниці». На сьогодні розпорядження не пускати поліцію і ДСНС нам не надходило. Крім цих категорій, більше ніхто спецпотягом їздити не може.

«Мають займатися роботодавці»

— Питанням довозу людей до роботи займається роботодавець, — категоричний мер Носівки Володимир Ігнатченко. — В постанові Кабміну це чітко зазначено: організації і установи вилучають можливості і забезпечують підвіз. Стосовно підвозу по місту, є фонд матеріального резерву на випадок надзвичайних ситуацій. До нас звернулися носівські медзаклади. Ми долучилися до районної програми, перерахували кошти. А вони або купують бензин і їздять на своєму транспорті, або наймають перевізника. Знову ж таки, цим питанням займається керівник медзакладу.

Дійсно, наші там працюють. Автобуси забирають людей. Можливо це київські підприємства, які зацікавлені, щоб робітники в них працювали.

«Їжджу зі знайомим»


— Попуткою їжджу, до Броварів, — задоволена носівчанка Любов Довгаль. Працює акушеркою прийомного покою в пологовому будинку у Броварах.

— Там у больниці такий терор, девочки, — емоційно прикладає руки до грудей Любов Михайлівна. — Чотири палатки стоїть. І всі в оцих спецкостюмах. Бризкають на ноги, на сумки. Тут кварц проходиш, тут опять на коврику стоїш!

Травлять, а не дезінфіцирують. Я два рази за зміну ходила по плазму, мене два рази пропускали через все це. У бухгалтерію ходила-так само. І, крім того, вранці. Палатки целофанові, і там пирскають на нас чимсь. Так пирскають, що я вже стерільна на п’ять год уперьод.

Любов Михайлівна багато років пропрацювала в Носівській районній лікарні.

— У зв’язку з реструктуризацією потрапила під скорочення. Не пройшла портретом, — не падає духом жінка.

А взагалі з Носівки медиків їздить багато. Троє тільки тих, що я знаю, в моїй лікарні працюють.

Транспорт добиратися на роботу знайшла сама. Про ціну домовилися.

Попала в зміну до людини, яка їздить своєю машиною на роботу, ігор Марфай, чоловік Тамари, колишньої співробітниці. Працює коло Лаври, охоронцем. Іде й мене забирає, і мене це дуже влаштовує. Тамара тепер в онкоінституті в Києві працює. Всі разом сідаємо і ідемо, в нього машина на шість місць.

Так і їздимо, всі добу через три. Шукала, щоб співпали зміни. Можна з другим розкладом знайти. А взагалі старша медсестра сказала: «Хочете, — залишайтеся, живіть хоч тиждень. А тоді додому».

Кума електричкою добирається. Вона роздатчиця в лікарні, їй медпосвідчення видали.

Олена Гобанова, тижневик «Вісник Ч» №15 (1769), 9 квітня 2020 року

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Київ, попутка, таксі, електричка, спецтранспорт, «Вісник Ч», Олена Гобанова