GOROD.cn.ua

Чому новенькі велодоріжки на тротуарах не позначені спеціальними знаками?

Чому новенькі велодоріжки, які з’явилися останнім часом на тротуарах міста, не позначені спеціальними знаками? Та чи є порушенням правил, якщо велосипедисти не їздять цими доріжками?



Депутат Сергій Воробйов займається питаннями розвитку велоінфраструктури міста у профільній комісії міської ради. Він розповідає, в 2017 році в Чернігові була прийнята програма розвитку велосипедного руху та інфраструктури. Згідно неї велодоріжки в Чернігові не прокладають окремо. Проте цю програму враховують під час ремонтів вулиць.

Сергій Воробйов, депутат Чернігівської міської ради: «Тобто проектанти, коли беруться за якусь ділянку, дивляться, взагалі програмою тут передбачено велодоріжки чи не передбачені. Якщо вони передбачені, тоді вони проектуються. Якщо не передбачені, то не проектуються. І таким чином, не виділяючи кошти окремо на велоінфраструктуру, ми маємо розвиток цієї велоінфраструктури, але вона йде уривками. Тобто, наприклад, ось ця ділянка, де ми зараз знаходимось, тут зробили велодоріжку, тобто і в такому вигляді, не зчіплено ні з чим іншим, вона буде ще деякий час. Чому? Тому що далі йде тротуар, він не в гіршому стані, тобто зараз не треба витрачати кошти саме на той тротуар. І в цьому році все одно міська рада не встигне. Тобто далі велодоріжна не буде дотягнута».

Відповідно, оскільки цілісної протяжної велодоріжки тут немає, то і знаки поки теж не потрібні. Адже згідно правил дорожнього руху, велосипедисти рухаються або проїжджою частиною, або тротуаром.

Сергій Воробйов, депутат Чернігівської міської ради: «І тут виникає таке питання, якщо у нас, наприклад, буде велоінфраструктура уривками, тобто ось ця ділянка, зараз ми її позначимо знаками відповідними «Велодоріжка», то велосипедист до Макдональдсу має їхати проїжджою частиною, далі він немає права нею їхати, тобто він має заїхати на оцю ділянку, проїхати її по велодоріжці, і далі, оскільки немає велодоріжки, знову має з’їхати на проїжджу частину і рухатись далі. Це буде незручно, будуть виникати конфлікти, і в цьому немає сенсу».

Є в місті і ділянки з велодоріжками, де або вже встановлені, або скоро з’являться знаки. Наприклад, вулиця Рокоссовського.

Поява більш менш цілісної велоінфраструктури на інших вулицях це питання часу і коштів на ремонти доріг. Містяни ж поки мають час звикнути до зонування на нових тротуарах. Адже як показує опитування, не всі знають, для чого відокремлена ця доріжка.

Насправді ж у Чернігові зараз діють загальні стандарти мощення пішохідних зон: плиткою світло-сірого кольору позначені транзитні зони для руху людей, темно-сірим кольором – технічні, де можна, наприклад, зупинитися та почекати транспорт, велодоріжка – червоно-коричневого кольору відокремлена від інших зон білими смугами.

Самі велосипедисти також звивають до нової інфраструктури.

Ще однією важливою проблемою є неправильне паркування автомобілів, коли на деяких вулицях автовласники загороджують одну зі смуг руху, або велодоріжку. Тож одним із завданням міської програми розвитку велоінфраструктури є просвітницька робота з населенням, аби зробити так, щоб пішоходи, велосипедисти та автомобілісти бачили та з повагою ставилися один до одного на вулицях нашого міста.

Сюжет телеканалу «Дитинець»

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: велодоріжки, велосипедисти, тротуари, Сергій Воробйов, «Дитинець»