Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Місто і регіон » Ціни ростуть, а невігластво залишається

Ціни ростуть, а невігластво залишається

У наш час нікого вже не здивуєш хамством та порушенням правил і норм поведінки. Зараз чи не однією з найбільших проблем є грубе ставлення до пасажирів водіїв маршрутних таксі. Найчастіше страждають від такого хамства пасажири пільгових категорій. Водії зневажають права цих людей і навіть, буває, відмовляються їх перевозити.



Мені неодноразово доводилося вислуховувати чимало розповідей про хамське ставлення водіїв і порушення ними законодавства України. Нещодавно мала можливість переконатися у цьому безпосередньо: стала свідком того, як водій маршрутного таксі №16 (Вознесенське-Вокзал) відмовлявся везти пасажира пільгової категорії, пояснюючи, що у нього вже є два пільговики. І дідусеві нічого не залишалося, як вийти. Після цього на наступній зупинці зайшов інший пасажир, який також мав право на безкоштовний проїзд. Водій і його не хотів везти, та пасажир виявився «міцним горішком» і не вийшов з маршрутки. Водій поїхав, але всю дорогу кричав на весь автобус, що його «дістали ці пільговики», що його від них нудить, що він не може перевозити в салоні більше двох осіб пільгової категорії, що через цих людей він не може заробити. Але ж відповідно до ст. 37 Закону України «Про внесення змін до Закону України “Про автомобільний транспорт”» автомобільному перевізнику, який здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, забороняється відмовлятися від пільгового перевезення, крім випадків, передбачених законом. Безпідставна відмова від пільгового перевезення тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Не два, а п’ять!

Це маршрутне таксі №16 належить ДП «Пассервіс». На підприємстві погодилися, що водій не мав права так поводитися. Записали номер маршрутного таксі і обіцяли вжити заходів.

«Відповідно до закону перевізник не має права виганяти з маршрутки пасажира пільгової категорії, якщо,звісно, йому компенсуються такі перевезення, – пояснює голова комісії з питань протидії нелегальним транспортним перевезенням Віктор Мошко. – У Чернігові розроблена програма щодо відшкодування перевізникам за перевезення пільговиків, і вона діє. ДП «Пассервіс» такі компенсації отримує, але тільки за міські перевезення. Районні ж перевезення не компенсуються. У нас в четвер пільговий день, тоді ми возимо міських жителів безкоштовно на Вознесенське».

Віктор Васильович вніс ясність і в кількість пасажирів пільгової категорії, які може перевозити маршрутне таксі. Виявляється, такі обмеження є, але ця цифра далека від однієї чи двох осіб, як у нас кричать водії. У маленьких маршрутках («Газель», «Дельфін») може одночасно їхати 5 пасажирів пільгової категорії. А от у великих автобусах пільговиків повинні перевозити без обмежень.

Куди звернутися?

Коли водії відверто порушують права людини, в жодному випадку не потрібно мовчати, варто одразу ж звернутися як до приватного підприємства, якому належить відповідне маршрутне таксі, так і до управління транспорту та зв’язку міської ради. Обов’язково вказати номер маршруту та серійний номер автобуса. Керівники підприємств зобов’язані стежити за поведінкою своїх працівників, бо їхня робота пов’язана перш за все з людьми, і реагувати на всі скарги пасажирів. Адже бути охайно вдягненим та чемним з пасажирами – це прямий обов’язок водія, який регламентується законодавством. Було б дуже добре, коли б кожний водій усвідомив це та дотримувалися простих, але водночас необхідних та важливих «Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту». А то виходить, що ціну на проїзд підвищувати хочуть мало не щомісяця, а дотримуватися елементарних законів та правил поведінки – дзуськи!

Марія Пучинець, "Чернігівщина" №39 (648) від 28 вересня 2017

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: маршрутне таксі, хамство, порушенням правил і норм поведінки, Марія Пучинець, "Чернігівщина"

Добавить в: