Чернігову повернуть маршрутки по 3,50?
Напередодні сесії Чернігівської міської ради, яка має відбутися завтра, представники політичних фракцій «Самопоміч» та «Демальянс» Віктор Тарасов та Вадим Соколюк спільно з громадською активісткою, яка активно займається проблемами громадського транспорту Тетяною Романовою, провели прес-конференцію присвячену, як зазначили самі учасники, безпідставному підвищенню вартості проїзду в маршрутках. Головна питання – чи виконали перевізники всі ті зобов’язання, які взяли на себе, підписавши меморандум з міської владою, і чи справедливим є підняття вартості проїзду.
Почали з аналізу виконання умов меморандуму. Вони, звичайно, виконуються. Але не всіма і далеко не в тому обсязі, який передбачений. І приклади цьому Тетяна Романов а навела по всіх пунктах по багатьом з маршрутів. Система GPS-моніторину, для прикладу, мала бути встановлена до середини червня, але зробили це лише на початку серпня. Проте і до цього часу не завжди маршрутки адекватно відображаються на маршрутах, у багатьох випадках їх менше, ніж це передбачено умовами договору, особливо вдень та ввечері. Ще одне питання – уніфікована для всіх водіїв маршруток форма. Поки що це зробили лише в ЧТУ та «Таксосервіс», решта ще ніяк цю «проблему» не вирішать. Знову ж приклад – показане сьогоднішнє фото водія в синій майці. Хоча якраз саме сині футболки, за домовленістю, мають бути форменим одягом, але ж не майки.
Технічний стан теж залишає бажати кращого – з передбачених інвестиційним планом 19 нових автобусів на сьогодні, за словами Тетяни Романової, є лише 3. В тих же маршрутках, які є – багато несправностей – проржавілі до дір кузови, дахи, що течуть – приклади з сьогодення, але полагодити ці автомобілі нікому. Так само нікому елементарно прибрати в них. Проблеми тут є, причому часто в одних перевізників один маршрут більш-менш в гарному стані, інший – в незадовільному. Приклад від Тетяни Романової – ФОП Корінь, у якого 1-й маршрут нормальний, 15-й – жахливий. Ще один приклад ставлення перевізників до стану автобусів – маршрут №25, автобуси якого навіть не прибрали, знаючи що буде перевірка з Управління транспорту.
Як один з показових прикладів небажання деякими перевізниками виконувати умови домовленостей з міською радою – відсутність інформації в салонах, в тому числі номерного знаку автомобіля. За словами Тетяни Романової, не зробила цього половина перевізників. Він потрібен, щоб була можливість поскаржитися на порушення. Інший приклад – ФОП Корінь, де є не тільки необхідна інформація, але, за словами Тетяни Романової, це єдиний перевізник, який розмістив у салоні розклад руху автобусів, а це вже зобов’язує графіку дотримуватися. Роздрукувати на папері номер і причепити в салоні – для цього грошей великих не потрібно, лише бажання. А його, як видно, й немає.
Про порушення говорили багато, але що ж далі?
Головна ідея, яка звучала від усіх учасників прес-конференції – якщо міська влада бере на себе зобов’язання, то має звітувати про їх виконання чи не виконання. У даному випадку про те, наскільки виконані перевізниками умови меморандуму. Цього зроблено не було. Так само як і немає інформації про об’єми виконання домовленостей, немає критеріїв оцінки їх виконання.
«На мою думку, міське управління транспорту самоусунулося від виконання меморандуму» - зазначив депутат міської ради Віктор Тарасов. Після чого вказав, що є домовленість між «Самопоміччю» та «Демальянсом» ініціювати на завтрашній сесії міської ради питання про відміну чи тимчасове припинення дії рішення виконкому, яким вартість проїзду піднімалася. Тобто вартість проїзду в маршрутках має повернутися до 3,50 грн, як це було прийняття рішення, тобто до 1 квітня цього року. Підняття вартості проїзду, на думку учасників прес-конференції, можливе лише у тому разі, коли всі умови меморандуму будуть виконані.
Тож завтра знову повертаємось до 3,50 грн.? Звичайно це можливо. Але чи вирішить це проблему з транспортом? Чи з’являться після цього нові маршрутки чи водії раптом стануть привітними? А згаданий меморандум, здається, є додатком до того рішення, яке збираються відмінити.
Проблема ж не тільки у вартості проїзду, а у відсутності системного підходу до організації пасажирських перевезень сьогодні і в майбутньому. «У нас немає навіть мінімального бачення того, якими буде міський транспорт через 2-3 роки» - зазначила Тетяна Романова на зустрічі. І це справді так. Адже коли є картинка того, що має бути через 5 років – вже сьогодні плануєш кроки у тому напрямку. Чи є сьогодні така картинка щодо міського транспорту у міської влади, у чиновників, які займаються транспортом міста?
Проблема ж не тільки у вартості проїзду, а у відсутності системного підходу до організації пасажирських перевезень сьогодні і в майбутньому. «У нас немає навіть мінімального бачення того, якими буде міський транспорт через 2-3 роки» - зазначила Тетяна Романова на зустрічі. І це справді так. Адже коли є картинка того, що має бути через 5 років – вже сьогодні плануєш кроки у тому напрямку. Чи є сьогодні така картинка щодо міського транспорту у міської влади, у чиновників, які займаються транспортом міста?
Gorod.cn.ua
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.