«Років за 30 віддамо»
Чернігів увійшов до числа кількох українських міст, які (на всіх разом) отримають 100 млн євро кредиту від Європейського банку реконструкції та розвитку. Рада директорів ЄБРР 14 жовтня схвалила виділення цих коштів.
Кредити отримають підприємства громадського транспорту Одеси, Чернігова, Чернівців та кількох інших міст. Кошти мають піти на покращення інфраструктури громадського транспорту, поліпшення доступності та мобільності громадського транспорту для всіх груп пасажирів, зменшення забруднення повітря міським громадським транспортом, а також підвищення його безпечності та ефективності і якості загалом.
За інформацією ЄБРР, гарантом кожного кредиту є відповідний муніципалітет, у випадку Чернігова це чернігівська міськрада. Точна сума кредиту, який отримає Чернігів, поки що невідома, але вірогідно, що це два-три десятки мільйонів євро. Отримає кошти, напевне, Комунальне підприємство «Чернігівське тролейбусне управління» – головний соціальний перевізник міста Чернігова, безкоштовно проїхати у транспорті якого мають право 26 категорій пільговиків.
При цьому вже багато років у місті подейкують, що міська влада умисно банкрутує тролейбусне управління. Бо найвигідніші маршрути віддають приватним перевізникам. Таку інформацію підтверджував і один з колишніх начальників облуправління міліції.
За словами народного депутата Анни Романової, попри намагання деяких чернігівських чиновників вбити тролейбусний парк, Мінінфраструктури прийняло правильне рішення – надає кредити ЄБРР.
«Головне тепер – проконтролювати використання коштів», – зазначає пані Романова.
КП ЧТУ нині дихає вже навіть не на ладан, а скоріше на дзеркальце, яке підставляють, щоб з’ясувати, чи ще дихає тіло. Вік переважної більшості тролейбусів вже давно перевалив за 20 років, а зношеність тролейбусного парку становить понад 80%.
Вже багато років підприємство є збитковим. Збитки ЧТУ становили понад 5 млн гривень у 2013 році та 3,3 млн. гривень у 2014-му. Окрім цього, на початок 2015 року кредиторська заборгованість ЧТУ складала 10,8 млн грн, що, в принципі є «краплею в Стрижні» порівняно з кількома десятками млн євро, які невдовзі може отримати ЧТУ від ЄБРР.
«Чи можна буде придбати нові тролейбуси для міста, бо там (в умовах кредиту. – Авт.) сказано «поліпшення інфраструктури громадського транспорту»? Думаю, власне сам тролейбус, а також дороги нашого міста, якими їздять тролейбуси, – все це частини однієї інфраструктури», – вважає депутат міськради Костянтин Іванов.
Невже турбота пана Іванова про міські дороги пов’язана з тим, що він (людина одного з головних претендентів на крісло міського голови) розраховує, у разі перемоги свого кандидата, на посаду начальника комунального шляхобудівного підприємства?
Колишній депутат міськради, а нині підприємець Віталій Гриць впевнений, що підприємства громадського транспорту в Україні неплатоспроможні для отримання великих кредитів. Іншими словами – своїми силами ЧТУ кредит аж ніяк не віддасть.
«Років за 30 віддамо, – припускає Костянтин Іванов. – У нас тільки на 1 жовтня 76 млн гривень профіциту міського бюджету».
«Все одно під гарантії уряду хтось отримає, – пояснює Грицю діючий депутат міськради Олександр Мельник. – То хай краще це буде Чернігів».
Семен Сокира, "Чернігівщина" №43 (547) від 22 жовтня 2015
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: кредит, Семен Сокира, "Чернігівщина"